Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Husaberg FE650E -02

5.1.2010 17:24

Ninja lähti syksyllä ja vaihdossa tuli enduro husaberi. Pyörä on muutettu smotoksi ja muutenkin vähän patentoitu. Mukana tuli muutama laatikollinen kulutusosia ja enskavanteet, jotka mahdollisesti sopivat.
Ajomatka Porin keskustasta, mummulan kautta tallille olikin melko huvittava kokemus. Ilman lämpötila lähenteli pakkaslukemia, mutta yhteensä noin 35 kilometrin pituisella matkalla en ehtinyt pakkasta murehtia. Kytkimen luistamisen vuoksi ajonautinto oli hyvin vähäistä ja matkan aikana öljyä lenteli vielä tuntemattomasta paikasta.Tallille päästyäni ja ottaessani öljyjä pihalle, oli öljyn määrä vähentynyt roimasti.

Muutamia kuvia:
Sarvet
Sähköt ovat hyvin kädenulottuvilla

Talven aikana pyörä pitäisi siistiä ja käydä läpi kokonaan. Sähköt olisi tarkoitus laittaa kulkemaan nätisti, hieman vähemmän esillä olevasti ja muutamat patentit korjata.

Tämänhetkinen tilanne

Loppuun vielä muutama visainen kysymys:
1. Mistähän mahtaa johtua öljyvuoto, kannesta puuttuu letku, mahdollisesti siitä?
2. Mistä mahtaisi saada räjäytyskuvat kyseiseen pyörään?

Päivitellään kun ehditään :nörtti:.
Viimeksi muokannut sunday rider päivämäärä 9.1.2010 15:15, muokattu yhteensä 1 kerran

5.1.2010 17:54

Onko ulkonäköön tulossa muutosta? Komee vehe, itekki kyselin ko pyörästä joskus kun oli myynnissä mutta jäi sitten pitkän välimatkan takia...

5.1.2010 22:30

Enpä usko, että mitään suurempia muutoksia on tulossa.
Suurin muutos lienee pyörän saaminen siistiksi ja viimeistellyksi. Putkisto olisi mahtava lisä, mutta en usko lompakon nyörien antavan niin paljon periksi. Katsellaan nyt mihin tämä johtaa, tänään nypätty kone irti ja runko muutenkin karsittu hiluista. Huomenna, jos ehtii niin olisi tarkoitus hieman putsailla ja suunnitella. 8)

6.1.2010 13:38

Kyllä on joku mennyt sähköt tekemään... :D

6.1.2010 18:13

Ite löysin aikanaan -05 malliseen ohjekirjat ihan husabergin nettisivuilta, varmaan löytyy sunkin pyörään. Käyppäs vilkasemassa sieltä.

Husaberg FE650E -02

7.1.2010 0:04

Kiitos vinkistä, löytyi jopa sopiva :)

Kone irrotettuna ja odottamassa pesua

Tänään saatiin pyörää hieman purettua ja pestyä...
Kuva
Kuva

Ja kasattuakin.. Takahaarukasta poistettu musta raita ja vanteista nypitty teipit ja kiillotettu.

Tästä on hyvä jatkaa.
Viimeksi muokannut sunday rider päivämäärä 12.1.2010 0:33, muokattu yhteensä 2 kertaa

11.1.2010 12:47

Olikos näissä 02 peleissä ongelmia joidenkin petilaakerian kanssa? Ilmeisesti öljypumppu oli tähän malliin jo lisätty? Millasessa kunnossa koneen sisuskalut on?

11.1.2010 18:16

Mä on vaan kuullu että sähkösysteemi olis huono näissä ennen oliko se 05? Hieno pyörä ainakin!

11.1.2010 22:36

Jos itse lankeat tohon punasella moottorisilikoonilla leikkimiseen, niin suosittelen lopettamaan sen heti.

Tuo punainen moottorisilikooni murenee koneen sisäpuolella paakkuiseksi mössöksi joka tukkii öljypumpun sihdin helposti, eli tuttua ja turvallista mustaa tulevaisuudessa.

Siisti husaberg prokkis muuten :)

11.1.2010 23:33

Taitaa noihin paikkoihin löytyy ihan orkkis tiivisteet niin ei tarvii tuon tasotiivisteen kanssa leikkiä ollenkaan. Ite oon lohkoja liimaillu yhteen ei silikoni pitosilla tasotiivisteillä eli vähän juoksevammilla aineilla esim. hondabond-merkkinen on oikeen pro kamaa. Viimeks ostin jotain loctiten valmistamaa, mut ei nyt voi tyyppiä muistaa.

12.1.2010 0:18

Juu tarkoitus olisi nyppiä nuo tiivistemassat mäkeen ja pistää ihan oma tiivistesarja ja jos ei sillä Husaberggi muutu sisäsiistiksi, niin katsellaan sitten niitä massoja.
Tällä hetkellä berggi odottelee uusia kytkinlevyjä, öljyjä, tiivistesatsia, eturengasta ja muuta kulutustavaraa ;)

12.1.2010 0:23

Mikes kirjoitti:Taitaa noihin paikkoihin löytyy ihan orkkis tiivisteet niin ei tarvii tuon tasotiivisteen kanssa leikkiä ollenkaan. Ite oon lohkoja liimaillu yhteen ei silikoni pitosilla tasotiivisteillä eli vähän juoksevammilla aineilla esim. hondabond-merkkinen on oikeen pro kamaa. Viimeks ostin jotain loctiten valmistamaa, mut ei nyt voi tyyppiä muistaa.

Mistä noihin husbergeihin muuten löytys osia? Itellä olis tarvista 501 koneen hilppeille

husa

12.1.2010 1:26

Meikäläisen vanha bergi, parin omistajan kautta tullu ilmeisesti, mulla piti kyllä öljyt hyvin sisällä :o ylämerkkihän on öljyssä bergissä sen silmän alarajassa ku pyörä on pystyssä. Näissä vanhoissa poksuu noita virtapäitä, mut tähän on laitettu espanjassa paremmilla kupareilla uudellenkäämitetty. Iteltä ku lähti ni ei ollu kyllä muuta vikaa kun kaasarin uupuvat säädöt :D Muutenki jos on jotain kysyttävää ni mielelläni vastailen, aikapitkälti tunnen historian ainaki omalta osaltani, tiiä sitten mitä on myöhemmät omistajat tehny. Osat kannattaa melkeinpä englannista tilata, mulle ainakin tuli taffmeister-nimisen jannun kautta kaikki. Siltä löytyy googlettamalla ihan nettikauppaki.

Nii ja tuosta kannesta kuuluis lähteä noin metrin pitunen letku suoraan ylöspäin noin 10cm, jonka jälkeen se pitäis kääntyä sinne eturattaan tienoille. vakiona menee sinne rungon sisään, mikä onki tulpattu tossa ja vetää keuloissa öljyä putsarin ohi suoraan kaasariin. Suunnitteluvirhe :)

Suosittelen kirjautumaan husaberg.orgiin. Sieltä löytää lähes kaiken tarvittavan tiedon koko pyörän räjäytykseen. Yläkerrasta on automaattinen puolipuristin myös päivitetty, et siihen ei mee edes enään se vanha mikä kuluu nopeesti.

12.1.2010 9:13

JP_89 kirjoitti:Mistä noihin husbergeihin muuten löytys osia? Itellä olis tarvista 501 koneen hilppeille

http://www.motokonig.fi/ tuolta minä omaani kaikki hommasin.

12.1.2010 23:42

Zeri- kirjoitti:Meikäläisen vanha bergi, parin omistajan kautta tullu ilmeisesti, mulla piti kyllä öljyt hyvin sisällä :o ylämerkkihän on öljyssä bergissä sen silmän alarajassa ku pyörä on pystyssä. Näissä vanhoissa poksuu noita virtapäitä, mut tähän on laitettu espanjassa paremmilla kupareilla uudellenkäämitetty. Iteltä ku lähti ni ei ollu kyllä muuta vikaa kun kaasarin uupuvat säädöt :D Muutenki jos on jotain kysyttävää ni mielelläni vastailen, aikapitkälti tunnen historian ainaki omalta osaltani, tiiä sitten mitä on myöhemmät omistajat tehny. Osat kannattaa melkeinpä englannista tilata, mulle ainakin tuli taffmeister-nimisen jannun kautta kaikki. Siltä löytyy googlettamalla ihan nettikauppaki.

Nii ja tuosta kannesta kuuluis lähteä noin metrin pitunen letku suoraan ylöspäin noin 10cm, jonka jälkeen se pitäis kääntyä sinne eturattaan tienoille. vakiona menee sinne rungon sisään, mikä onki tulpattu tossa ja vetää keuloissa öljyä putsarin ohi suoraan kaasariin. Suunnitteluvirhe :)

Suosittelen kirjautumaan husaberg.orgiin. Sieltä löytää lähes kaiken tarvittavan tiedon koko pyörän räjäytykseen. Yläkerrasta on automaattinen puolipuristin myös päivitetty, et siihen ei mee edes enään se vanha mikä kuluu nopeesti.


mites tuon puolipuristimen vaihto tehdään? ,meneekö suoraan uudemmasta vai pitääkö modata. mulla on 2002 fs ja puolipuristimesta kulunut pala pois. mahtaakohan tuota palikkaa saada jostain? hintakin on varmaa sopiva? :) ei meinaa voima riittää polkasuun tai ei saa tarpeeksi liikettä aikaseks.