Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki ZX-6R 636

26.7.2009 20:24

Tänään tuli taloon ensimmäinen oma, "iso" pyörä. Vuosimallihan on 2003, ja kilsoja on kertyny 28000km. Huoltokirja on, ja viimesimpänä 24tkm huolto. Ulkonäköä on piristetty tuplakupla pleksillä, ducktaililla, minivilkuilla ja sirommalla kilpitelineellä. Tehopuolesta vastaa powercommander ja yoshimura slip-on.

Pyörähän on TT papereissa, mitähän siitä seuraa kun ajelen 25kw kortilla poliisin haaviin? :D

KuvaKuvaKuva

26.7.2009 21:00

Nätti pyörä ja vieläpä oikean värinenkin, kaverilta löytyy myös samanikäinen ninja ja mitä olen sillä muutaman pienen lenkin heittänyt niin on ajossa jollain tavalla kevyemmän/ketterämmän tuntuinen kuin oma R6 tai CBR 600RR, en ole vielä keksinyt tälle mitään selitystä, kun rungossa tai alustassahan noissa ei pahemmin eroa ole... Anyway hyvä pyörä ajaa, tykkään. Vanneteipit eivät vaan oiken mielstäni sovi tuohon, mutta sehän on vaan mielipide kysymys :roll:.

26.7.2009 23:52

Ihan rehellisesti mun mielestä toi kuusisatanen ninja on ainoa hyvännäköinen kawasaki. Eli good job valinnan kanssa.

Tosta korttijutusta sen verta, että sulla saattaa tulla jopa ajokieltoa jos päräyttelet haaviin. Puhuin tänään erään poliisin kanssa justiin näistä tapauksista (onneksi en liity asiaan), tää sano että parissa tapauksessa porukat on voinu päästä pälkähästä, mikäli todella vaikuttaa vilpittömältä. Lisäs kyllä, ettei edellä mainittuun kantsi aina uskoa, yleensä tulee ajokielto.

27.7.2009 7:41

Kokemukset omasta kaveripiiristä on, että 60e lävähtää sakkoa jos jää kiinni normiratsian yhteydessä, ja yleensä ei jää. Ainakin pienellä paikkakunnalla toi kyllä tarkottaa ajamisen loppumista, kun sen jälkeen pysäyttävät satavarmaan uudelleen.

Tokasta kerrasta on tullut ajokieltoa, jos on. Huomattavasti papermpi kuitenkin kuin 25kW papereissa ja kurit pois, siinä kun ei välttämättä korvaa vakuutuksetkaan.

27.7.2009 13:08

Älä Peltsii| murehdi tota korttiasiaa, mää tuun tänään hakeen tän pois sulta, miinat vaihtoon vai mitenseoli :D

27.7.2009 18:53

On muuten komee Ninja :) Kelpais mullekin :D Ite tykkään vaan enempi mustasta mutta makuasia,onnittelut pyörästä ;)

28.7.2009 1:30

Kuten jo edellä uumoiltu, pyörä vaihto omistajaa ja löytyypi nykysin meikäläiseltä. Hieman toisenlainen ajettava kuin entinen B-mallin 9R, eikä millään pahalla, mutkateitä tää janoaa. :P

28.7.2009 1:39

markketo kirjoitti:Kokemukset omasta kaveripiiristä on, että 60e lävähtää sakkoa jos jää kiinni normiratsian yhteydessä, ja yleensä ei jää. Ainakin pienellä paikkakunnalla toi kyllä tarkottaa ajamisen loppumista, kun sen jälkeen pysäyttävät satavarmaan uudelleen.

Tokasta kerrasta on tullut ajokieltoa, jos on. Huomattavasti papermpi kuitenkin kuin 25kW papereissa ja kurit pois, siinä kun ei välttämättä korvaa vakuutuksetkaan.



Mut pysäytti 2mp kyttää ja ne tarkisti et pyörässä on 110kw tehoa ja kortin katto et rajotettu, mut ei mitää sen jälkee puhunu siitä. Sit kun olin kotia ajanu nii hetki meni nii se soitteli perää että "sitä jäi vaivaamaa miks mulla oli nii paljon tehoa ja ekan sakon voi hävittää". Pitää hakee uus :D

28.7.2009 10:23

Mikko* kirjoitti:Kuten jo edellä uumoiltu, pyörä vaihto omistajaa ja löytyypi nykysin meikäläiseltä.

No se kauan kesti? :lol:

Poko kirjoitti:Mut pysäytti 2mp kyttää ja ne tarkisti et pyörässä on 110kw tehoa ja kortin katto et rajotettu, mut ei mitää sen jälkee puhunu siitä. Sit kun olin kotia ajanu nii hetki meni nii se soitteli perää että "sitä jäi vaivaamaa miks mulla oli nii paljon tehoa ja ekan sakon voi hävittää". Pitää hakee uus :D

Sait kuitenkin ajella kotio? Kuis kortin kävi? Tota ei tosin lasketa normiratsiaks, jos on etukäteen poliisille ilmoteltu ajotyylistä... :P

28.7.2009 21:56

markketo kirjoitti:
Mikko* kirjoitti:Kuten jo edellä uumoiltu, pyörä vaihto omistajaa ja löytyypi nykysin meikäläiseltä.

No se kauan kesti? :lol:

Poko kirjoitti:Mut pysäytti 2mp kyttää ja ne tarkisti et pyörässä on 110kw tehoa ja kortin katto et rajotettu, mut ei mitää sen jälkee puhunu siitä. Sit kun olin kotia ajanu nii hetki meni nii se soitteli perää että "sitä jäi vaivaamaa miks mulla oli nii paljon tehoa ja ekan sakon voi hävittää". Pitää hakee uus :D

Sait kuitenkin ajella kotio? Kuis kortin kävi? Tota ei tosin lasketa normiratsiaks, jos on etukäteen poliisille ilmoteltu ajotyylistä... :P


Joo sain. Ekaks ei tullu kun sakkoja. Kortista ei vielä tiedä :lol:

30.7.2009 16:21

Tuli repästyä vanneteipit pois, kun ei omaankaan silmään näyttäneet hyvältä, paikotellen oli irtoilleetkin.
Putsarikotelossa näky olevan K&N suodatinelementti, kärpäsiä täynnä ja tuskin putsattu tuon 24tkm huollon jälkeen, jos silloinkaan. Ryyppyvaijeri oli umpiruosteessa, eikä luonnollisesti liikkunutkaan, uusi vaihdettu.
Onkos nokkaketjun rallatukselle mitään tehtävissä, pysyykö se hiljasena laahainten ja ketjun uusimisella vai alkaako sama kilke pienen ajon jälkeen? Kokemuksia olisi mukava kuulla, jos joku vaihdellut.
Renkaat on pykälän ylikokoa vakioihin verrattuna, edessä 70profiili 65:n sijaan ja takana 190 leveä 180 sijaan. Räyskälän kisoista pitäis etsiä parempikuntoista taakse, etunen on vielä liki uuden veroinen.

30.7.2009 19:42

Nokkaketjun rallatus varmasti vähenee kiristäjän ja ketjun vaihdolla, mutta palailee tod.näk. takaisin ajan myötä. Venttiilikoneisto pitää muutenkin melko rouheaa ääntä, joten kannattaa kuulostella tuleeko edes sieltä... :roll: Manuaalisella kiristäjällä myös jonkin verran hiljasempi.

Eturengashan ei ole ylikokoa vaan eri sivureunoilla, päästät keulaa 3mm alas niin geometria on (keulan korkeutta lukuunottamatta) sama kuin 65-sarjalaisella. Taakse kannattaa laittaa se 180 niin tulee mukavampi ajaa... ;)

30.7.2009 22:40

Kawasakinhan kuuluu pitää sellasita ääntä, että heikkohermoisemmat vie huoltoon. Aika paljon noissa näkyy tota 70 profiilista rengasta olevan, koska nuo 65 on aika harvassa. Itselläkään ei omassa samanlaisessa ryypyn vipu liikkunut mihinkään ja aloin miettimään miksi ruiskupelissä tällainen edes on?
Muuten kyllä onnittelen hyvästä valinnasta. 8)

30.7.2009 23:02

Kyllä tuo mekkala on paikannettu juurikin ketjun tienoille, kiristin availtu, näytti olevan kunnossa ja kiristetty mutta ei vaikutusta ääneen. Vanhan 9R:n moottorin ääni oli vielä ihan sivistynyt, mutta tän 636:n on todellakin rouhee siihen verrattuna, pitäs kuulla samanlaista kawaa ja vetää siitä jotkut johtopäätökset.
Kyllähän ruiskuissa on yleensä kylmärikastus, mutta automaattinen sellainen, tässä vaan vipukäyttönen.

31.7.2009 0:15

Mää voin joskus tulla näyttään pyörää, pitää kyllä melko rouheeta "kawi-tickiä".

Vivulla ei ole mitään tekemistä rikastamisen kanssa, lämpötunnistin tekee sen. Ohjekirjankin mukaan tuo on vain "fast idle", eli avaa kaasun 3,5%:iin ja siten nostaa kierroksia. Korvaa siis pätevästi yhden servo- tai tyhjäkäyntimoottorin, joskin on nykykäsityksen mukaan vanhanaikasta.