Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki DR-Z 400 SM -05

12.8.2008 23:01

Tämmönen melkosen huoltovapaa nelisatanen tuli hommattua tuossa edellisenä syksynä ja nyt on kertynyt kilometerjä alle noin 1500. Jotain yleistä on pyörästä minulta kyselty niin rustataan nyt sitten tänne kaikkien luettavaksi joitain kokemuksia kyseisestä fillarista. Pyörällä on ajettu 12 000km ja vuosimalli on siis 2005.

Toistaiseksi valittamisen aihetta en ole juuri keksinyt, pyörä on toiminut lähes moitteetta. Kuten mainitsin, pyörä on suhteellisen huoltovapaa, lukuunottamatta yleisiä pikku askareita (ainakin ohjekirjan mukaan). Venttiilejä joutuu säätelemään reilusti 10 000km paremmalla puolella, liki lähempänä 20 tkm, öljyjä neuvotaan vaihdettavaksi yli 5tkm välein, itse olen kuitenkin 1000-2000km kannalla.

Pyörää valitessa päällimmäisin kriteerini ei ollut teho, vaan ennemmin luotettavuus. Näin päädyin parisen kymmentä kiloa kevyempien kotarien sijaan Suzukiin. Tehoja löytyy vakiona 29.4kw, mutta omissa papereissani pyörä on kuristettu 23kw tehoiseksi. Toistaiseksi en ole juuri lisätehoja kaivannut. Pyörässä on ilmanputsari modattu(3x3), suutinsarja uusittu ja orkkisvaimentimen tilalle on tullut leovincen slipari. Näillä muutoksilla vääntöä saatiin hieman lisää ja ennenkaikkea ääntä. Kaasaria ja alkukäyrää vaihtamalla saisi vielä irti muutamat lisäpollet, joskin hintaakin tulee näille kahdelle jo yli 500e. Kuristamisesta vielä sen verran, että pyörä on helppo kuristaa alle 25kw tehoihin. Kaasarin kansi (kuristus) maksaa muutaman kympin. Kun siihen lyö työt sekä katsastuksen päälle, tulee hintaa hommalle noin 100e.

Joitain kosmeettisia muutoksia on myös tullut tehtyä: Uusi tarrasarja, fatbar, muoveja, peilejä ja valoja. Renkaina pyörii Pirellin Scorpion Sync.:it. Varaosia on pyörään saatavilla hyvin ja kaikenlaista erikoisempaa hilpettä löytää rapakon takaa, missä kyseinen pyörä on varsin suosittu.

Lopuksi yhteenvetona voisi todeta, että pyörä tarjoaa hauskoja ja varsin huolettomia kilometerjä kohtuulliseen hintaan.

12.8.2008 23:02

Tämmöne ois kiva piikin jälkeen 8)

16.8.2008 21:58

Muutama kuva päivityksestä galleriassa 8)

17.8.2008 11:23

Helvetin onnistunut mun mielestä. Mutta eikö sulla ennen ollu läpinäkyvä takavalonkupu?

PS. olet todella huono vastaamaan puhelimeen.

17.8.2008 12:51

Kassude kirjoitti:Helvetin onnistunut mun mielestä. Mutta eikö sulla ennen ollu läpinäkyvä takavalonkupu?

PS. olet todella huono vastaamaan puhelimeen.


Kyllä se tuo punainen on aina ollut. 8)

18.8.2008 11:22

Tää peli on stnan nätti.. Olis hieno kuulla, et millaista mölää toi pitää? Muutenkin videonpätkät olis aikast tervetulleita ;)

18.8.2008 18:12

DriveFast kirjoitti:Tää peli on stnan nätti.. Olis hieno kuulla, et millaista mölää toi pitää? Muutenkin videonpätkät olis aikast tervetulleita ;)


Juu voisin kyllä tekasta jonkun pienen pätkän, kuhan kelit paranee :lol:

18.8.2008 20:01

Kolme kirjoitti:
DriveFast kirjoitti:Tää peli on stnan nätti.. Olis hieno kuulla, et millaista mölää toi pitää? Muutenkin videonpätkät olis aikast tervetulleita ;)


Juu voisin kyllä tekasta jonkun pienen pätkän, kuhan kelit paranee :lol:


Muaki kiinnostaa, että sellasta voisit vaikka kuvata. Laita vähä mite lähtee ja jotai ääninäytettä ainaki :konekiväärihymiö:

22.9.2008 16:46

Enpä saanut mitään kovin kummosta aikaseksi, joskin tarkotuksena nyt olikin vaan vähän antaa ääninäytettä ja pöristellä edestakas. Kuvanlaatu jne. kusee, mutta koittakaa saada jotain selvää: http://www.youtube.com/watch?v=o2k78qRQObc Kiinni on leovincen slipari ja lähiaikoina saan arrowin alkukäyrän vielä, sekä uudet säädöt kaasariin luultavasti. Sliparissa tuo pääty kiinni, joten enempi saisi vielä mökää irti :lol:

Näin ennakkoon tiedoksi, että pyörä on "mitä ilmeisimmin" tulossa keväällä/kesällä myyntiin, joten lykätkäähän pyöräsuunnitelmianne sinne asti. ;) Eipähän tartte olla kokoajan huoltamassa tätä mopoa. Omista suunnitelmista ei ole sen enempää tietoa vielä, harrastus vähän muuttuu, joskin pyörissä pysytään.
Viimeksi muokannut Kolme päivämäärä 23.9.2008 0:47, muokattu yhteensä 1 kerran

22.9.2008 20:55

meinaatko kilvettömiin siirtyä vaiko enempi pyttyjä riviin?

22.9.2008 21:40

Kolme kirjoitti:Enpä saanut mitään kovin kummosta aikaseksi, joskin tarkotuksena nyt olikin vaan vähän antaa ääninäytettä ja pöristellä edestakas. Kuvanlaatu jne. kusee, mutta koittakaa saada jotain selvää: http://www.youtube.com/watch?v=o2k78qRQObc Kiinni on leovincen slipari ja lähiaikoina saan arrowin alkukäyrän vielä, sekä uudet säädöt kaasariin luultavasti. Sliparissa tuo pääty kiinni, joten enempi saisi vielä mökää irti :lol:

Näin ennakkoon tiedoksi, että pyörä on mitä ilmeisimmin tulossa keväällä/kesällä myyntiin, joten lykätkäähän pyöräsuunnitelmianne sinne asti, hyvää kannattaa odottaa ;) Eipähän tartte olla kokoajan huoltamassa tätä mopoa. Omista suunnitelmista ei ole sen enempää tietoa vielä, harrastus vähän muuttuu, joskin pyörissä pysytään.


Jos vielä koeajot saisi ennen talvea niin voisi jopa harkitakkin ;)

22.9.2008 23:10

Pyttymäärä pysyy ainoana oikeana, muu on vielä auki.

Jarez: Eiköhän tuo onnistu ;)

23.9.2008 0:23

Kolme kirjoitti:Pyttymäärä pysyy ainoana oikeana, muu on vielä auki.

Jarez: Eiköhän tuo onnistu ;)


;) huomenna vapaapäivä töistä.

27.9.2008 11:21

kun tuossa vihjasit et ensvuonna on pyörä myynnissä, niin paljons tommonen kikotin suurinpiirtein maksaa? itselläkin on meinaan keväällä/kesällä pyörän hankinta edessä.

27.9.2008 11:27

Tomppade kirjoitti:kun tuossa vihjasit et ensvuonna on pyörä myynnissä, niin paljons tommonen kikotin suurinpiirtein maksaa? itselläkin on meinaan keväällä/kesällä pyörän hankinta edessä.


Himpun yli 5k luultavasti.