Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.5.2007 23:51

Mitä tällaisesta kannattaisi pulittaa?
http://www.motot.net/talli/41088

30.5.2007 9:01

Mun visiirin pesu:

1. Pistän fairyä visiirille, ja kädellä levitän sen joka paikkaan ja vähän hinkkaan sitä. Odotan ihan muutaman sekunnin.
2.Pesen vedellä ja kädellä hinkkaamalla kaikki fairyt pois, sekä sisä että ulkopuolelta.
3. Ravistelen visiiriä vähän, ehkä sisäpuolelta talouspaperilla kuivaan, ja pistän kypäärään kiinni ja lähen ajelee.

That's it. _AINA_ on tullut tosi puhtaaksi eikä oo yhtiäkään ötököitä näkyny. Tätä on testattu normaalivisiiriin pinlock -kalvolla, eikä oo mitään jälkiä näkynyt, kuten ei myös värillisiinkään visiireihin (sininen ja kultanen) ole tullut mitään merkkejä haalistumisesta tai naarmuista. Eli voin ihan puhtaasti suositella sitä tapaa, toimii varmasti. Toimii, vaikka visiiri ois ollu pitkäänkin pesemättä. :D

30.5.2007 15:01

en tiedä, että onko oma metodini kuinka vaarallinen visiirille, mutta itse laitan visiirin kuumaan veteen uimaan, sitten pesen sen fairyllä ja vedellä. lopuksi vielä huuhtelen sen vedellä, ja annan kuivua. näin siis, jos ei ole kiire minnekkään :)

30.5.2007 15:44

Ilman muuta Elazin ja Juha S:n tavat ovat mitä mainioimmat, jos kehtaa visiirin ihan irroittaa. Itse en ole vielä kertaakaan viitsinyt, vaikka pikakiinnitys onkin (ärsyttävät läpät kuitenkin saranoiden päällä).

30.5.2007 19:29

Hjc fg-14 potassa toi on tosi nopee homma, ekalla kerralla meni jonku aikaa, ku tutkiskeli niit, mut alle 10 sek ni oot kerenny ottaa visiirin irti ja laittanu takas. :D

30.5.2007 23:54

Tyytyväinen olen ollut omaan kypärääni ja myyjäliikkeeseen tähän saakka, nyt tuli vähän ongelmia kun repes kypärän hihnasta tommonen tekonahkaosa, jossa on nappi kiinni. Takuuseenhan tuon pitäisi mennä, mutta ei kuulemma korvata, koska olen "väkivalloin repinyt hihnan rikki", "eikä se normaalissa käytössä voi revetä", kuten minulla teki. Sain vähän tuommosen käsityksen eukon puheista, kun valitti puhelimessa että on myynyt monta tuommosta kypärää, ja mun kypärä on ensimmäinen jossa on vikaa. Toiseks se sano, että hihna on semmonen osa ettei siitä mee mitään rikki oikeenlaisella käytöllä. Joo-o, ei oikeen vakuuta mua... Liike ei viitsinyt soittaa mulle, vaan mun piti odottaa kaks viikkoa soittoa (ajaen 8v vanhalla omalla muovikypärällä) ja vasta ite soitettuani sekä maahantuojalle että myyjäliikkeeseen sain selvyyden asiasta.

Reklamaatiopaperit lähti jo postissa maahantuojalle, joka ei suostunut kypärää korvaamaan. Jollei asia tällä selviä, niin kuluttajanasiamiehen puheille sitten... Jos takuuaikana kypärä hajoaa TÄYSIN NORMAALIKÄYTÖSSÄ (otin hihnan pois, kuten olen aina ottanut), se pitää mun mielestä myös korvata.

Tässä vielä kuva revenneestä osasta:
http://img113.imageshack.us/img113/1144/jutskariix7.jpg

Nahanpala jäi siis kiinni nappiin. Mitä mieltä puolueettomat on, onko liikkeellä korvausvelvollisuus? Ikinä ei oo mulla ainakaan ollu näin vaikeeta saada korvausta hajonneesta tuotteesta...

31.5.2007 22:55

Saako kypärän sisämelua vaimennettua jotenkin helposti vai pitääkö vain tyytyä kohinaan? Mulla on tossa pari kypärää ja toisessa on pinlock ja toisessa ei, mutta pinlockillisessa on toi meteli kovempi, ni ei huvita sen kanssa ajella, mutta olisi muuten kyllä parempi kypärä.

31.5.2007 23:00

Huora kirjoitti:Saako kypärän sisämelua vaimennettua jotenkin helposti vai pitääkö vain tyytyä kohinaan? Mulla on tossa pari kypärää ja toisessa on pinlock ja toisessa ei, mutta pinlockillisessa on toi meteli kovempi, ni ei huvita sen kanssa ajella, mutta olisi muuten kyllä parempi kypärä.

Kannattaa käyttää korvatulppia

31.5.2007 23:46

No tietysti tulppia kannattaa käyttää, mutta ei se silti itse kypäränkään hiljaisuus pahitteeksi olisi, tulpista huolimatta kun esim. ilmaventtiilien eri asennoilla on selvä vaikutus, tietyissä tuuliolosuhteissa.

Tämmöisiä kypärän alle tulevia "kauluksia" myyvät myös kotimaiset mp-tarvikeliikkeet, joissakin kypärissähän vastaava on vakiona mutta esim. itsellä ei ole, joten olen kiinnittänyt mainoksiin huomiota: Stop wind
Tiedä sitten, kuinka pysyy paikoillaan, ja auttaako ylipäätään. Olisi mukava kuulla kommentteja.

7.6.2007 19:33

Mistä tietää mun AGV:n noin 4 vuotta vanhan kypärän mallin nimen? Kypärässä lukee vain E3 ja jotain numerosarjoja. Tarvis ostaa visiirin siihen.

7.6.2007 21:27

spelare kirjoitti:Mistä tietää mun AGV:n noin 4 vuotta vanhan kypärän mallin nimen? Kypärässä lukee vain E3 ja jotain numerosarjoja. Tarvis ostaa visiirin siihen.

Yks hyvä on vaik Googlettaa AGV ja kattoa kuvahausta jos tulee samanlainen kyrpärä vastaan. Tietenkin numerosarjoillakin voi googlettaa mut taitaa mennä melkoseks hakuammunnaks. :D

Yks on et otat kuvan ja pistät vaikka forumeille pyörimään sen ja kysyt et mikä tämä potta on tai sit lähetät kuvan ihan maahantuojalle joka varmaan osaa myös auttaa. :)

8.6.2007 12:25

astr0 kirjoitti:Tyytyväinen olen ollut omaan kypärääni ja myyjäliikkeeseen tähän saakka, nyt tuli vähän ongelmia kun repes kypärän hihnasta tommonen tekonahkaosa, jossa on nappi kiinni. Takuuseenhan tuon pitäisi mennä, mutta ei kuulemma korvata, koska olen "väkivalloin repinyt hihnan rikki", "eikä se normaalissa käytössä voi revetä", kuten minulla teki. Sain vähän tuommosen käsityksen eukon puheista, kun valitti puhelimessa että on myynyt monta tuommosta kypärää, ja mun kypärä on ensimmäinen jossa on vikaa. Toiseks se sano, että hihna on semmonen osa ettei siitä mee mitään rikki oikeenlaisella käytöllä. Joo-o, ei oikeen vakuuta mua... Liike ei viitsinyt soittaa mulle, vaan mun piti odottaa kaks viikkoa soittoa (ajaen 8v vanhalla omalla muovikypärällä) ja vasta ite soitettuani sekä maahantuojalle että myyjäliikkeeseen sain selvyyden asiasta.

Reklamaatiopaperit lähti jo postissa maahantuojalle, joka ei suostunut kypärää korvaamaan. Jollei asia tällä selviä, niin kuluttajanasiamiehen puheille sitten... Jos takuuaikana kypärä hajoaa TÄYSIN NORMAALIKÄYTÖSSÄ (otin hihnan pois, kuten olen aina ottanut), se pitää mun mielestä myös korvata.

Tässä vielä kuva revenneestä osasta:
http://img113.imageshack.us/img113/1144/jutskariix7.jpg

Nahanpala jäi siis kiinni nappiin. Mitä mieltä puolueettomat on, onko liikkeellä korvausvelvollisuus? Ikinä ei oo mulla ainakaan ollu näin vaikeeta saada korvausta hajonneesta tuotteesta...
Mielestäni liikkeellä on korvaus velvollisuus.

11.6.2007 16:47

Ohoh, jo oli topiikki, alkanu 2002 ja vielä keskustellaan :)

Noh kannan korteni kekoon:

Ostin tossa siskon mieheltä mopon, VFR 750. Ja ennen kun sain sen kävin hakemassa kaupasta kypärän sen kummin tutkimatta.

Moto-raumasta ostin ja alkuun kun kattelin sitä hyllykköä tuli epätoivo puseroon; niitä eri merkkejä ja malleja oli varmana miljoona. Noh olin joltain gurulta kuullu et Arai ja Shoei on ne kuumat "hatut", joten ei kun sovittamaan patoja päähän.

Kunnon raumalaisena mulla on sellainen ongelma että on mukulana nostettu korvista kattomaan horisonttiin ja näytetty et tuolla päin poika on Pori, ja nyt on sitten melkoset hörökorvat muutenkin isossa pääkopassa.

Otin Shoei X1000:n ja punakirjavana kun mopokin on punainen. Ainut kypärä missä korvia ei sattunu, ja koko oli XXL. XL:kin olis menny mutta ne korvat...

Sanovat että kypärä venyy päähän ja parempi ottaa hiukan pienempi, mutta tossa Shoeissa me pehmusteet on aika minimaaliset eli ei ne paljoa pääse kutistumaan.

Maksoi kyllä enemmän kun muut hatut, mutta oli se kyllä hintansa väärti. Ei mitään suhinoita tai sivuääniä. Mopo pitää jollain kierroksilla kyllä sellaista kumua että maantielle täytyy pistää earit korviin.

Laitoin sitten vielä samaan laskuun ajopuvun, joten en nyt muista tarkkaa hintaa kypärälle, mutta oli melko samoissa luvuissa kun noi saksan linkitykset.

Miten hitossa joku voi tilata ulkomailta hatun kun ei ole mitää hajua sopiiko se päähän?

edit:

ai niin kypärään tuli visiiriin vielä joku "antifog" kelmuviritys, mutta en ymmärtäny sen merkitystä vaan heitin sen muun muoviroinan kanssa roskiin, tietääkö joku olisiko siitä ollut jotain hyötyä?

11.6.2007 16:58

Lonsimiäs kirjoitti:Miten hitossa joku voi tilata ulkomailta hatun kun ei ole mitää hajua sopiiko se päähän?

edit:

ai niin kypärään tuli visiiriin vielä joku "antifog" kelmuviritys, mutta en ymmärtäny sen merkitystä vaan heitin sen muun muoviroinan kanssa roskiin, tietääkö joku olisiko siitä ollut jotain hyötyä?

Monethan tekevät silleen, että käyvät liikkeessä sovittelemassa kypäriä, ja katsovat sopivan koon. Sitten menevät kotiinsa ja tilaavat netistä saman kypärän (mahdollisesti paljonkin) halvemmalla. :)

"antifog" -kalvolla tarkoitat ilmeisesti pinlock -kalvoa? Tämä on erittäin kätevä, etenkin viileämmillä ilmoilla, mutta auttaa myös näin kuumina kesäpäivinäkin. Puhallappa siihen visiiriin, huomaat että se huurtuu, ja näkyvyys huononee. Ajaessa hengitys osuu yleensä hiukan visiiriin, jonka takia visiiri huurtuu, etkä näe sen jälkeen mitään. Tämä pinlock -kalvo estää tuon tapahtumisen, ja itsellä on siitä pelkästään hyviä kokemuksia. Toki myös auttaa, kun pitää visiiriä ihan pikkusen auki, mutta silloin (etenkin niiinä kylminä päivinä) tulee myös viima ja mahdollisesti pölyä yms. likaa siitä visiirin raosta. Eli omasta mielestä siitä olisi ollut mahdollisesti paljonkin hyötyä. Noita saa kuitenkin ostettua mp-liikkeistä, joten ei tartte kaatopaikalle lähtee sitä kalvoa takasin ettimään. ;)

12.6.2007 17:07

onko kokemusta onko tavallinen crossi kypärä hankala käyttää silmälasien kanssa???
siihenhän pitäis olla myös sellaset ajolasit joihin sopii lasit sisälle....
onko kyseiset ajolasit toimivat???
onko paljon värkkäämistä jos käyttää tuollaista kypärää silmälasien kanssa...
tarvitseeko ajolaseja käyttää kesällä???