Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.5.2007 18:33

Tuleeko umpi ja krossikypärän mölyerot esiin alle 80km/h vauheis?


Miten krossikypärän mölyy voisi vähentää? (jos tulppia ei lasketa)

15.5.2007 19:02

Kyllä sen eron huomaa jo selvästi tuossa vauhdissa. Tulpat on ainoa hyvä keino vähentää melua.

15.5.2007 19:33

Tulipa vaikea päätös, mopokäyttöön tuo tulisi. Yleensä ajelen 60-70km/h. Mutta umpipotta on tylsän näköinen ja krossipotta mölisee. Hmm.

16.5.2007 15:45

Mitä mieltä olette aroh:n Mathisse:sta tai SV 55:sta?
Onko hyviä/mukavia? Hyvät ja huonot puolet?

16.5.2007 15:51

Ehdottakaa jotai krossikypärää alle 80e ei tarvis olla mikään hirveen laadukas kuhan on hieno =)

16.5.2007 16:34

Truelifer kirjoitti:Ehdottakaa jotai krossikypärää alle 80e ei tarvis olla mikään hirveen laadukas kuhan on hieno =)
Täysin väärät perusteet valita kypärää, eikä tolla hinnalla kunnon ruukkua saa muutakuin alelaarista.

Omasta mielestäni Arai oli jopa liian hiljainen, meni hermot kun ei edes kunnolla kuullut oman moottorin ääntä :D Nykyiseen HJC:n AC-X2 crossipottaan olen tyytyväinen, eikä se melutaso kova ole. Hiljaisempi tämä on kuin tuo CS-10 joka mulla kakkoskypäränä on.

16.5.2007 16:43

Oho tuli väärään osioon nimittäi mopomiehiä oon. :D

17.5.2007 11:59

Tietääkö kukaan mikä agv tämä on, kun en vieläkään tiedä , vaikka olen etsinyt jokapuolelta tollaista

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... rch=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_part_type=36@id_part_category=@id_vehicle_type=@id_make=@id_model=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@search=Hae

17.5.2007 21:38

Pitää vielä kommentoida tohon krossipotta hommaan.
Itse ajoin n. 20,000km kevarilla krossipotta päässä. Ajo oli lähinnä kaupunkiajoa mutta myös maantiellä tuli liikuttua paljon. Kertaakaan ei ruvennut melu haittaamaan ajamista, ja fiilis oli mukavampi kuin tunkkaisessa umpipotassa. Melua kyllä riittää mutta se on sellaista huomaamatonta huminaa eikä ujellusta kuten umpikypärissä. Näillä perusteilla en siis valitsisi umpikypärää, jos krossikypärä vain sopii paremmin tyyliin. Jokainen voi tietysti asettaa turvallisuuden ja mukavuuden esim. sateella ajettaessa sille tasolle kuin haluua, tämä on vain minun mielipide.

Tietääkö kukaan mikä agv tämä on, kun en vieläkään tiedä , vaikka olen etsinyt jokapuolelta tollaista

Taitaa olla agv rc-5 eli juurikin sama millä olen kolme vuotta ajellut. Halvahko ja tyylikäs kypärä josta ei ole pahaa sanaa. Niin hyvä etten siitä viitsi luopua vaikka käyttöä tuolle ei nyt ole. :)

18.5.2007 20:27

Onko järkevää ostaa esim Arain valikoiman kallein kypärä tämä Corsair? Onko kypärän laadussa eroa suurestikin verrattuna esim muutama sata euroa halvempaan pottaan?

18.5.2007 21:14

laatite kirjoitti:Onko järkevää ostaa esim Arain valikoiman kallein kypärä tämä Corsair? Onko kypärän laadussa eroa suurestikin verrattuna esim muutama sata euroa halvempaan pottaan?
RX-7 Corsair on varustettu yhdellä kuitukerroksella enemmän kuin muut Arait, joissa perusrakenne suurinpiirtein sama, lisäherkut sitten erilaiset. Kypärä ei voi koskaan olla liian hyvä.

18.5.2007 21:21

Tästä syystä se on ilmeisen yleinen kilparadoilla, mitä olen televiissorista seuraillut.

Nitro

19.5.2007 3:19

Onkohan kenelläkään mitään tietoa kypärä merkistä Nitro Racing ja sen laadusta?

19.5.2007 17:01

Kannattaako ostaa onko hintansa väärti?


http://www.motot.net/talli/41435

19.5.2007 18:37

mallu kirjoitti:Pitää vielä kommentoida tohon krossipotta hommaan.
Itse ajoin n. 20,000km kevarilla krossipotta päässä. Ajo oli lähinnä kaupunkiajoa mutta myös maantiellä tuli liikuttua paljon. Kertaakaan ei ruvennut melu haittaamaan ajamista, ja fiilis oli mukavampi kuin tunkkaisessa umpipotassa. Melua kyllä riittää mutta se on sellaista huomaamatonta huminaa eikä ujellusta kuten umpikypärissä. Näillä perusteilla en siis valitsisi umpikypärää, jos krossikypärä vain sopii paremmin tyyliin. Jokainen voi tietysti asettaa turvallisuuden ja mukavuuden esim. sateella ajettaessa sille tasolle kuin haluua, tämä on vain minun mielipide.


Täsmälleen samaa mieltä mäkin olin ja vedin 60tkm krossikypäräl ja nyt korvat vinkuu aina sen takia.

tauriainen kirjoitti:Kannattaako ostaa onko hintansa väärti?
http://www.motot.net/talli/41435

En tiedä kannattaako tai onko hinta hyvä, mutta merkki ainakin on kolmisenkymmentä vuotta vanha, muutenkin hyvänä pidetty valmistaja.