Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.11.2005 23:53

Voittekos vähä kertoa että ku otin tosta mun ixs:stä noi sisätoppaukset pois ja ajattelin pestä ne , meneekö ne iha paskoiks lyttäniks vai voiko pestä ? kenties jollain erikoispesuaineella?

12.11.2005 23:58

Paha sanoa, IXS:n kypäriäkin on varmaan aika monenlaisia. Mutta jos sisätoppaukset saa pois niin kai ne on pestäväksikin tarkoitettu. Tarkista asia maahantuojalta kysymällä (taitaa olla Duell). Kuivapesumömmöillä voi ainakin putsata.

13.11.2005 0:03

Itse oon pessyt ainakin crossikypärän irti lähtevän sisustan ihan saippuavedessä liottamalla ja puristelemalla, sitten vedellä huuhdellut ja pistänyt kuivumaan. Joutuu tekemään aika usein kun on kuraa ja hikeä täynnä ne.

13.11.2005 0:09

Juha.N kirjoitti:Itse oon pessyt ainakin crossikypärän irti lähtevän sisustan ihan saippuavedessä liottamalla ja puristelemalla, sitten vedellä huuhdellut ja pistänyt kuivumaan. Joutuu tekemään aika usein kun on kuraa ja hikeä täynnä ne.
No onksne jotenki kärsiny siit pesusta vai onks siit ollu mitää haittoja?

13.11.2005 0:31

Ei mun kypärien sisustat ole pilalle menneet, vaikka ne on pestykin. Eli ihan hyvin ja huoletta voit pestä käsin ne.

13.11.2005 0:38

Onkos väellä tietoa G.MAC:stä, itse en ainakaan ollut koko merkkiä kuullutkaan ennen kypärän ostoa, eikä se kyllä mikään halpiskypärä ollut, 300 euroa oli alkuperäinen hinta, tosin maksoin vajaa 200e Moto-Seinäjoella tuossa muutamia kuukausia sitten. On erittäin paljon parempi kuin entinen mds:n (tai joku sinne päin) satkun mopokypärä. Onko muilla siis tästä kokemuksia ja pidänkö sitä vain tosi hyvänä, koska en ole koittanut vielä parempia, vai onko se taso jo oikeastikkin hyvä. Voin napsia tuosta kuvan pariki jossain vaiheessa.

päläpäplälpläpä

15.11.2005 17:55

Sattuisko kenelläkää olla kokemusta Craftin kypäröistä??? Ku vanha alkaa olla aika paska nii aattelin sitä challenger rx-8 ku hinta kuulosti kohtuulliselta ja muutenki oli aika nätti.... Hinta tais olla jossai 280¤ paikkeilla. :)

15.11.2005 18:11

Mulla tuollainen KBC VR-2 Mirage. Muuten tyytyväinen, mutta tuppaa huurtumaan paikalla ollessa. Löysin siitä erään hupaisan ominaisuuden. Visiiri auki ja päätä taaksepäin ni se alkaa viheltää ihan älyttömän kovaa :D

Tarkoitus olisi tuohon hommata peilivisiiri tai smoke.

15.11.2005 18:15

Smoldari kirjoitti:Löysin siitä erään hupaisan ominaisuuden. Visiiri auki ja päätä taaksepäin ni se alkaa viheltää ihan älyttömän kovaa :D
Mielestäni tuo ei kovin hupaisa ominaisuus ole, mutta mikäs siinä jos tykkää. :)

15.11.2005 23:53

Elazi kirjoitti:
Smoldari kirjoitti:Löysin siitä erään hupaisan ominaisuuden. Visiiri auki ja päätä taaksepäin ni se alkaa viheltää ihan älyttömän kovaa :D
Mielestäni tuo ei kovin hupaisa ominaisuus ole, mutta mikäs siinä jos tykkää. :)

Ei tuota normaaliajossa pääse ilmenemään. Jos niin tekisi, niin kypärä menisi vaihtoon heti. Pari kertaa pelästyttänyt kaverin ku laittanu kypärän viheltämään :D

16.11.2005 9:01

Mitä kypärää suosittelisitte, kun kemmuu olis tulossa tossa ens kesänä. Hinta mahdollisimman halpa, ehdottomasti <300e. Pitäis olla suht hiljanen, ja ei heittelis päätä. Ja ei se huurtumaton viisirikään toki pahaa tekisi...

Tiedän, oon ettimässä hyvää halvalla, mutta ehdotelkaa jtn mikä olis mahd lähellä noita kriteerejä

16.11.2005 11:47

Ite ostan tossa ens keväänä varmaan uuden potan isompaan siirtymisen merkeissä ja oon myös katellu kypäriä. Miten olis AGV:n Stealth? Käy vilkasee vaik www.fc-moto.de

16.11.2005 14:19

mikä liike suomessa myy bell:in moto 7 kypärää? en oo ite löytäny mistään...

hgilb

13.12.2005 17:37

Itte suosittelen Arain tour-x pottaa. Ei humise eikä kesäl pää hikoo... :D

15.12.2005 14:37

Mistäs löytyisi kokonaan ns. "kromin" värinen kypärä+visiiri? Suomesta ei taida löytyä mutta mistäs päin saksaa tai ulkomaita?

Kiitos jo etukäteen.

Tuossa on kuva siitä minkälaista haen.

Kuva

Kuva lainattu ilman lupaa "syizä":n galleriasta, sry syizä oli ainoa jonka löysin. :S