Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

10.4.2011 15:32

Jep onhan tuo pintajännitys niitä kasarimyyttejä jo nykyisin. Itse ajattelen asian vain, että kypärän rakenne heikkenee ajan kuluessa/kolaroidessa ja siksi se pitäisi vaihtaa. Mutta itselleni taas painotettiin autokoulussa erittäin vankasti, että varsinkaan kuitukypärää ei saa maalata, koska se turmelee sen rankenteen täysin, väitteen todenperäisyyttä en tiedä. Samoin tarrojenkin suhteen on neuvottu usealta taholta, että jättää laittamatta.

Mutta kukin tyylillään, itse pelaan varman päälle, ei tarroja, ei maaleja.

?

10.4.2011 15:35

Onkos kellään kokemuksia sharkin rs900 kypärästä? Löytyis hyllystä hintaan 260e. Onko kellään tietoa että pitääkö potta hirveää meteliä??

10.4.2011 21:44

Morjensta,

Pitäs tässä kevarilla ajeluun katella kypärää. Olen tässä päätynyt AGV:n kypäriin toistaiseksi, liikkeessä kerta tuli käytyä testailemassa. Ongelma on tämä; kumpi kannattaisi hommata K3 vai K4? Eroina ei vissiin muuta, kuin K4 kuitukypärä ja kevyempi. Uskaltaako tuota K3:sta käyttää TT:n vauhdeissa vai kannattaako vaan satsata K4:seen? Samasta 150-300€ hintaluokasta voi myös muita hyviä kypäriä ehdotella; kriteereinä massasta jotenkin erottuva (mieluiten kohtuullisen kirkas punainen/oranssi ja jotain kuviotakin kuin ihan perus), tietysti mukavuus ja !suojaavuus! ovat hyvin tärkeitä kriteereitä itselle. Ensinmainitusta voin tinkiä jos kypärä on tosissaan hyvä.

11.4.2011 16:38

Valentino kirjoitti:Morjensta,

Pitäs tässä kevarilla ajeluun katella kypärää. Olen tässä päätynyt AGV:n kypäriin toistaiseksi, liikkeessä kerta tuli käytyä testailemassa. Ongelma on tämä; kumpi kannattaisi hommata K3 vai K4? Eroina ei vissiin muuta, kuin K4 kuitukypärä ja kevyempi. Uskaltaako tuota K3:sta käyttää TT:n vauhdeissa vai kannattaako vaan satsata K4:seen? Samasta 150-300€ hintaluokasta voi myös muita hyviä kypäriä ehdotella; kriteereinä massasta jotenkin erottuva (mieluiten kohtuullisen kirkas punainen/oranssi ja jotain kuviotakin kuin ihan perus), tietysti mukavuus ja !suojaavuus! ovat hyvin tärkeitä kriteereitä itselle. Ensinmainitusta voin tinkiä jos kypärä on tosissaan hyvä.



Ite laitettu äskö tilaukseen AGV Stealth SV

SNELL testissä kyseinen kypärä sai 5/5, ja siinä löytyy aurinkovisiiiri ja istui omaan päähän tosi hyvin kans ja kohtuu hintaan ja siitäkin saa aika massasta erottuvan, niinkuin oma tulee olemaan, kultaisella peilivisiirillä lisänä, ja vielä niistä nopeuksista, itse en ainakaan käyttäis muovipottaa ku mennäään moponopeuksien yli, mutta oma valintahan se on mihin panostaa..

15.4.2011 21:49

Minkäslainen kypärä tuo Scott Airborne oikein on? Onko kannattava ostos ja onko kellään kokemusta tästä kypärästä?

16.4.2011 21:25

http://www.mc-scatter.com/airoh-mathisse-triple-p-38406.html
http://www.mc-scatter.com/airoh-general-black-p-38343.html

Tekeekö kimmallakaan mitään piikkikäytössö?
Kuinka kestänyt ym.
;)

18.4.2011 13:21

Tietääkö joku missä Turussa myydään Foxin kypäröitä? Tai mahdollisimman lähellä??

Re: Kypäristä vähän asiaa..

20.4.2011 19:37

Uutta kypärää pitäisi kadulle hankkia. Tällähetkellä on Arain maverick johon olen ollut erittäin tyytyväinen joten tuskimpa merkkiä kannattaisi vaihtaa ?

Re: Kypäristä vähän asiaa..

27.4.2011 17:33

Kysyin jo piikkipuolelta, mutta kysäisen nyt vielä täältäkin.

Eli voisiko joku kertoa, jos tietää, mistä saisi halvalla tummennetun (väri: savu/tumma savu) visiirin Shoei Raid 2 kypärään? Pari paikkaa olen vilkaissut ja aika karmaisevia ovat hinnat omalle kukkarolle (n. 70€).

Ja olisiko järkevä lisäinvestointi pinlock-kalvo?
Kirkkaassa visiirissä jo on, mutta kannataako toiseenkin hommata?

Kiitos vastauksista.

Re: Kypäristä vähän asiaa..

27.4.2011 18:06

Ihasproblem kirjoitti:Kysyin jo piikkipuolelta, mutta kysäisen nyt vielä täältäkin.

Eli voisiko joku kertoa, jos tietää, mistä saisi halvalla tummennetun (väri: savu/tumma savu) visiirin Shoei Raid 2 kypärään? Pari paikkaa olen vilkaissut ja aika karmaisevia ovat hinnat omalle kukkarolle (n. 70€).

Ja olisiko järkevä lisäinvestointi pinlock-kalvo?
Kirkkaassa visiirissä jo on, mutta kannataako toiseenkin hommata?

Kiitos vastauksista.

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories

Re: Kypäristä vähän asiaa..

27.4.2011 18:10

Voi huhuhu, kun on huokeaa! Kuinkas tuommoinen 50€ hintaero on päässyt syntymään? Ja paljonkohan mahtavat olla postikulut Suomeen?

Re: Kypäristä vähän asiaa..

27.4.2011 18:20

Ihasproblem kirjoitti:Voi huhuhu, kun on huokeaa! Kuinkas tuommoinen 50€ hintaero on päässyt syntymään? Ja paljonkohan mahtavat olla postikulut Suomeen?

Nuo ihan halvimmat eivät liene ihan shoein valmistamia sekä niissä ei ole valmiina pinlock-nasturoita.

Postikulut näyttäisi vaihtelevan 5-15£. Jokaisessa noissa on tuo postage and payment täppä

Re: Kypäristä vähän asiaa..

27.4.2011 18:20

Kumpaa suosittelisitte, FOX V1 vai Airoh Dome?

Re: Kypäristä vähän asiaa..

23.5.2011 19:23

tietääkö kukaan noita kypärien kokojen mittoja siis jos vaikka L koko niin minkä mittanen pää? :lol:

Re: Kypäristä vähän asiaa..

23.5.2011 21:14

http://www.24mx.fi/_assets/strlGuide/helmets.jpg