Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

hyvä?

5.3.2011 13:35

onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!

6.3.2011 13:15

xr1100 vaan painaa hinnaltaan tällä hetkellä jossain ihan muualla kuin poistossa oleva raidkakkonen. jos rahaa olisi niin kyllähän mäkin voisin päivitellä, mut eiköhän tuolla raidilla mennä vielä ainakin yksi kesä. Spine, eikö snuuppa oo viel saanut ylipuhuttua että arai on the kypärä, muut on pottia? sadan neitsyen hieronnat ja muut ;)

8.3.2011 10:34

Tomppade kirjoitti:Spine, eikö snuuppa oo viel saanut ylipuhuttua että arai on the kypärä, muut on pottia? sadan neitsyen hieronnat ja muut ;)


tarkennuksena, arai ja shoei on ainoat kypärämerkit, muut on pottia. molemmissa kuitenkin on täysin erilainen muotoilu sisustaltaan, shoeit on pallopäille, arai sopii meikälle.

ja tosiaan se ensimmäinen kerta kun "kunnon" kypärän pistää päähänsä, on tunne kuin 100 nuorta neitsyttä hieroisi kevyesti päänahkaa :lol:

8.3.2011 22:43

Tomppade kirjoitti: Spine, eikö snuuppa oo viel saanut ylipuhuttua että arai on the kypärä, muut on pottia? sadan neitsyen hieronnat ja muut ;)


on se muistaakseni yrittäny ja koittanu perustella että mulla on pallopää ku ei arai istu ;)

kyl noi shoeit nyt on viel toistaiseksi se oma juttu.

yks 500km ajettu XR1100 kultasella peilivisiirillä itellä ylimääräsenä. kyllästyin väriin ni piti hankkii toinen xr1100 :D

9.3.2011 0:17

En tiiä onko oikee paikka kysellä mutta tietääkö kukaa mistä sais lazerin mx6 tai mx7 uutta lippaa... Siis muualta kun suomesta.

visiiriä?

9.3.2011 16:20

kertokaas, kun mulla ois tommonen nolan xeite kypärä, niin tarkottaako kypärän takana lukeva n91 jotain visiirin mallia? Ja misthän vois saada visiirejä tohon kypärää?

9.3.2011 18:38

wiltzameih kirjoitti:onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!



mulla on tollanen kypärä ja on tosi hyvä päähän eikä mielestäni kuulu hirveää kohinaakaan ajaessa että kannattaa ostaa vaan jos silmää miellyttää!

10.3.2011 8:57

TheRacepower kirjoitti:
wiltzameih kirjoitti:onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!



mulla on tollanen kypärä ja on tosi hyvä päähän eikä mielestäni kuulu hirveää kohinaakaan ajaessa että kannattaa ostaa vaan jos silmää miellyttää!


jos silmää miellyttää??!

kannattaa ostaa jos se potta istuu päähän silleen että päästä jää jotain jäljelle jos sen lyö katuun! kannattaa ,myös vähän tutkia kypärän laatua uskaltaako sillä lyödä päänsä katuun ennenku ostaa.

se ulkonäkö ei tosiaan oo se eka asia,vaikka itse vaihtelen kypäriä aika usein mutta teen sen koska se on halpaa.

10.3.2011 16:05

JÄBIKKÄÄ kirjoitti:kertokaas, kun mulla ois tommonen nolan xeite kypärä, niin tarkottaako kypärän takana lukeva n91 jotain visiirin mallia? Ja misthän vois saada visiirejä tohon kypärää?

Ei vaan se on kypärän malli, ja visiirejä voi ostaa mistä tahansa Nolanin kypäriä myyvästä liikkeestä.

10.3.2011 16:26

Spine^ kirjoitti:
TheRacepower kirjoitti:
wiltzameih kirjoitti:onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!



mulla on tollanen kypärä ja on tosi hyvä päähän eikä mielestäni kuulu hirveää kohinaakaan ajaessa että kannattaa ostaa vaan jos silmää miellyttää!


jos silmää miellyttää??!

kannattaa ostaa jos se potta istuu päähän silleen että päästä jää jotain jäljelle jos sen lyö katuun! kannattaa ,myös vähän tutkia kypärän laatua uskaltaako sillä lyödä päänsä katuun ennenku ostaa.

se ulkonäkö ei tosiaan oo se eka asia,vaikka itse vaihtelen kypäriä aika usein mutta teen sen koska se on halpaa.


juu tottakai on tärkeintä että kypärä on laadukas ja sopii päähän. unohdin vaan mainita asiasta edellisessä viestissä eli minun moka. ostin itsekin kypärän siltä pohjalta että oli sopivan kokoinen ja laadukkaaltakin tuntui ja miellytti myös silmää :D

12.3.2011 16:11

wiltzameih kirjoitti:onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!

Tollanen päässä olen ajellut tässä kolme kautta. Muuten kaikinpuolin asiallinen potta mutta aika meluisan oloinen se kyllä on, ja koleammilla keleillä tulee hieman ikävä pinlock-visiiriä huurtumisen takia. Laadussa ei mitään valittamista, ilmastointi toimii ok ja ulkonäkökin varsin asiallinen. Hintakaan ei paha.
SHARP kypärätestissähän FG-15 on saanut 4/5 tähteä eli sen perusteella ei suojaominaisuuksienkaan pitäisi ihan paskimmasta päästä olla.

En ole ostostani katunut, ja eiköhän samalla kypärällä mennä vielä tämäkin kausi.

12.3.2011 21:10

No ilmoitan nyt tännekin kun aiemmin kyselin apuja.

Tuli siis tänään käväistyä RM-Heinolla ja mukaan tarttui Shoein Raid II, hintaahan tällä ei ollut kuin 250€. Ja kyllä oli istuvuudessa eroa, kun vertasi vaikka samanhintaiseen AGV S-4:een. Ei ne ole mitään tarua ne neitsyet hieromassa päänahkaa, teki ihan pahaa ottaa pois päästä kun sovittelin.

15.3.2011 12:17

Hirsa kirjoitti:
wiltzameih kirjoitti:onkos kellään kokemusta hjc:n fg 15 kypärästä? Kyseinen ruukku sopis omaan silmään ja budjettiin mutta muita voi ehdotella jos on hyviä vaihtoehtoja!

Tollanen päässä olen ajellut tässä kolme kautta. Muuten kaikinpuolin asiallinen potta mutta aika meluisan oloinen se kyllä on, ja koleammilla keleillä tulee hieman ikävä pinlock-visiiriä huurtumisen takia. Laadussa ei mitään valittamista, ilmastointi toimii ok ja ulkonäkökin varsin asiallinen. Hintakaan ei paha.
SHARP kypärätestissähän FG-15 on saanut 4/5 tähteä eli sen perusteella ei suojaominaisuuksienkaan pitäisi ihan paskimmasta päästä olla.

En ole ostostani katunut, ja eiköhän samalla kypärällä mennä vielä tämäkin kausi.


Itse juuri hain kyseisen kypärä paikallisesta MP-liikkeestä. Köyhdyin tästä 180 euroa, joka ei mielestäni ole ollenkaan paha.

15.3.2011 23:13

Kiinnostuin itsekkin, kun potta pitäs saaha halvalla. Ei kiinnosta laittaa montaa sataa kypärään. Pitää nyt kahtoo voiko nykysellä kypärällä ajella kovempia vauhteja vai onko liian levoton päässä.

16.3.2011 0:27

Yzä kirjoitti:Kiinnostuin itsekkin, kun potta pitäs saaha halvalla. Ei kiinnosta laittaa montaa sataa kypärään. Pitää nyt kahtoo voiko nykysellä kypärällä ajella kovempia vauhteja vai onko liian levoton päässä.


Eii hemmetti!

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa!? Kypärä on täysin väärä paikka säästää!
Jos ei ole varaa ostaa kunnon kypärää, niin ehkei sillä moottoripyörälläkään kannata ajella...

Ihmisellä on vain yksi pää! Ja niitä ei saa kaupasta