Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.5.2010 23:29

Osaako joku suositella kypärää yli 200 vauhteihin?
Mun KBC VR-2 alkaa täristä sen verran, ettei nää selvästi eteenpäin. Voi tietenkin johtua siitä, että kypärä olis vähän liian iso, mutta kokoa pienempi oli sitten jo liian pieni ja ajattelin että pää kasvaa vielä (ostin siis 3 vuotta sitten).
Mutta joka tapauksessa uusi kypärä pitää hankkia.

31.5.2010 20:46

Onko kellään kokemusta tuosta Reevun peilikypärästä? http://www.reevu.fi/reevu-kyparat-c-44.html?osCsid=ce3da4a253700fd3dd60e5b9ccaa6a16

11.6.2010 19:05

:'( kirjoitti:Osaako joku suositella kypärää yli 200 vauhteihin?
Mun KBC VR-2 alkaa täristä sen verran, ettei nää selvästi eteenpäin. Voi tietenkin johtua siitä, että kypärä olis vähän liian iso, mutta kokoa pienempi oli sitten jo liian pieni ja ajattelin että pää kasvaa vielä (ostin siis 3 vuotta sitten).
Mutta joka tapauksessa uusi kypärä pitää hankkia.



Kypärähupun käyttäminen kummasti jämäköittää kypärää päähän jos KiikunKaakun ollakko väljä vai sopiva.

12.6.2010 22:08

Itse olen ollut tyytyväinen HJC FG-15 kypärääni. Suht hiljanen vielä 200km/h:n nopeuksissa. Myös kypärän muotoilu tekee kypärästä hyvän tuntuisen kovassa vauhdissa, koska kypärä ohjaa ilmaa niin ettei tuuli revi päätä irti :)

23.6.2010 9:18

patsix kirjoitti:
:'( kirjoitti:Osaako joku suositella kypärää yli 200 vauhteihin?
Mun KBC VR-2 alkaa täristä sen verran, ettei nää selvästi eteenpäin. Voi tietenkin johtua siitä, että kypärä olis vähän liian iso, mutta kokoa pienempi oli sitten jo liian pieni ja ajattelin että pää kasvaa vielä (ostin siis 3 vuotta sitten).
Mutta joka tapauksessa uusi kypärä pitää hankkia.



Kypärähupun käyttäminen kummasti jämäköittää kypärää päähän jos KiikunKaakun ollakko väljä vai sopiva.

Ohoh joo, kas kun ei tullut mieleen. Pitää kokeilla ens vuonna, kun on kortti takas :nolo:

3.7.2010 13:31

Tuli tossa maanantaina haettua Seinäjoelta Jokiniemi Motorsista AGV GP-PRO, jollain Rossi-värityksellä tietty :lol: . Täytyy sanoa, että on ollut erinomainen hintaansa nähden, joka siis oli 299€+visiiri 50€ (FC-motossa 399€ ilman kultaista peilivisiiriä). Istuu ainakin omaan päähän erinomaisesti ja meluakaan ei mitenkään häiritsevästi kuulu ulkopuolelta. Tosin en osaa vertailla mihinkään kalliimpiin kypäriin kun ei ole mitään +500€ kypäriä ikään ajossa tullut koetettua, mutta sanoisin että omassa hintaluokassaan tuo AGV on tosi hyvä ja pirun komeakin vielä, galleriassa pari kuvaa.

Lazer

3.7.2010 16:19

Jau.

Onko kenelläkään kokemusta valmistajasta Lazer helmets?

Tai tästä mallista: http://www.mototrade.fi/dp19-monster-en ... -7514.html

Näyttää siistiltä ja vastaa kriteerit.

Tilaukseen?

~ DR3D

5.7.2010 3:08

Kellään kokemuksia HJC FG-15:sesta ? Onko hyvä? Itse kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa ja oli omasta mielestä erittäin mukava päässä,ja hintakin oli sopiva.. Mutta mites,onko kuin helppo puhdistaa/pestä,haalistuuko/rapistuuko maalit ja alkaako sisukset repeilemään aikojen saatossa? Ja saako niihin helposti pehmusteita ja sun muita ''osia'' vai pitääkö hakemalla hakea jostain toiselta puolelta maapalloa? :D

5.7.2010 13:26

HepeXi kirjoitti:Kellään kokemuksia HJC FG-15:sesta ? Onko hyvä? Itse kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa ja oli omasta mielestä erittäin mukava päässä,ja hintakin oli sopiva.. Mutta mites,onko kuin helppo puhdistaa/pestä,haalistuuko/rapistuuko maalit ja alkaako sisukset repeilemään aikojen saatossa? Ja saako niihin helposti pehmusteita ja sun muita ''osia'' vai pitääkö hakemalla hakea jostain toiselta puolelta maapalloa? :D

Oikein hyvä kypärä ollu nyt vähän yli vuoden päivät. Kypärästä löytyy irrotettavat pehmusteet, joten sisuksien pesukin on helppoa. Ei ole minkään näköistä haalistumista/rapistumista tai muutakaan ulkokuoressa ja sisukset on ehjät. Osia tuohon kypärään saa Allrightilta kattavasti (HJC:n maahantuoja).

5.7.2010 19:42

khor kirjoitti:
HepeXi kirjoitti:Kellään kokemuksia HJC FG-15:sesta ? Onko hyvä? Itse kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa ja oli omasta mielestä erittäin mukava päässä,ja hintakin oli sopiva.. Mutta mites,onko kuin helppo puhdistaa/pestä,haalistuuko/rapistuuko maalit ja alkaako sisukset repeilemään aikojen saatossa? Ja saako niihin helposti pehmusteita ja sun muita ''osia'' vai pitääkö hakemalla hakea jostain toiselta puolelta maapalloa? :D

Oikein hyvä kypärä ollu nyt vähän yli vuoden päivät. Kypärästä löytyy irrotettavat pehmusteet, joten sisuksien pesukin on helppoa. Ei ole minkään näköistä haalistumista/rapistumista tai muutakaan ulkokuoressa ja sisukset on ehjät. Osia tuohon kypärään saa Allrightilta kattavasti (HJC:n maahantuoja).

Hieno homma,kävin tänään liikkeessä,ja se on nyt päätetty,että FG-15:nen tulee :D Pitää vaan oottaa että tulis yksi koko isompi sinne liikkeeseen,kun oli aavistuksen verran tiukka.

18.7.2010 15:21

Meinasin piikillä ajoa varten hommata uuden kypärän kun tuo vanha HJC:n mopopotta on maantievauhdeissa vähän huonohko kiitos melun (ja onhan se muutenkin ehtinyt jo tuuletusaukoista hajota...), ja mietin että olisin FC-Motolta tilannut tuollaisen X-Liten X-801RR:n, kun niitä poistohintaan sieltä saa. Kysynkin siis että onko tuo mistään kotoisin pitempää matkaa ajellessa 80-120 km/h maantiellä ja kuinka meluisa tuo on niissä vauhdeissa? Alkuperäishinnan perusteella voisi ainakin päätellä että olisi melko laadukas?

18.7.2010 17:27

difiCa kirjoitti:Meinasin piikillä ajoa varten hommata uuden kypärän kun tuo vanha HJC:n mopopotta on maantievauhdeissa vähän huonohko kiitos melun (ja onhan se muutenkin ehtinyt jo tuuletusaukoista hajota...), ja mietin että olisin FC-Motolta tilannut tuollaisen X-Liten X-801RR:n, kun niitä poistohintaan sieltä saa. Kysynkin siis että onko tuo mistään kotoisin pitempää matkaa ajellessa 80-120 km/h maantiellä ja kuinka meluisa tuo on niissä vauhdeissa? Alkuperäishinnan perusteella voisi ainakin päätellä että olisi melko laadukas?

Itellä tommonen x-lite, on se iha ok. Pitemmillä matkoilla maantiellä käytän kyllä korvatulppia, suhisee jonkun verran. Semmonen jännä kangashommeli mikä laitetaan tavallaa sinne kypärän alle ja se tulee kaulaa vasten niin vois hiljentää kans jonkun verran. Pinlock visiiri ei huurru kylmällä ilmalla, se on hyvä varuste.

Mitenkäs muuten kahtelin ite tuolta fcmotolta noita shoein v-moto krossipottia, onko niistä millasia kokemuksia? Humisee varmaan kovemmin ku umpikypärä, mutta pystyykö esim 40 km ajaa maantietä? Ei kuitenkaa haittaa vaikka ei pystys, iha toimiva tuo umpikypärä vielä. Kaupunki kruisailussa ainakin vois olla mukavampi, mitä nyt joskus mopoaikoina oli krossipotta.

18.7.2010 20:01

DR3D kirjoitti:Jau.

Onko kenelläkään kokemusta valmistajasta Lazer helmets?

Tai tästä mallista: http://www.mototrade.fi/dp19-monster-en ... -7514.html

Näyttää siistiltä ja vastaa kriteerit.

Tilaukseen?

~ DR3D


Mulla on lazerin kypärä, ihan aito potta-malli kylläki.. Hyvin on mua ainaski palvellu, tuntuu mukavalta ja laadukkaalta. Toi on kyllä kans ihan järkyttävän hieno, joten sanoisin että tilaukseen ;)

Lazer-visiiri

18.7.2010 20:06

Niin ja piti vielä kysästä, onko kukaan löytäny näihin visiireitä alle 40? Englannista löysin yhen 29 £ mut siihen olis tullu 15 £ postituskulut :roll: Jos vielä sattuis Dayton malliin sopimaan, nii olis hyvä.

19.7.2010 23:25

nonii tarttisin nopeesti teijä mielipidettä, kun vahingossa ajoin yhen jätkän kevaria päin ja kevarille ei käyny mitään mut kypärä tippus maaha ja se vaati siitä korvauksia. kun siihen kypärään tuli vissiin jotain naarmuja ja kun kypärä maksoi 500e niin hän vaati 500e puhtaana käteen. minusta se on vähän liikaa että paljonko itse tässä tilanteessa antaisitte kaverille korvauksia?