Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.4.2005 16:15

Eikä tuota tupla-d:tä koskaan avata, vaan löysätään kun otetaan kypärä päästä ja kiristetään kun laitetaan päähän. Siten siinä ei paljon oppimista ole, eikä aikaakaan kulu. Parin käyttökerran jälkeen nopeampi kuin pikalukot, ja paljon parempi.

4.4.2005 18:24

Jombe kirjoitti:Jep,pitää käydä tuossa joku päivä kyselemässä paikallisesta liikkeestä,jos heillä olisi. AGV stealth ois kilpailevana kypäränä,mutta haluaisin pikalukollisen,mutta AGV:ssa ei ole sitä.

ei mulla ainakaan ole mitään pikalukkoa tossa (HJC:ssa siis). kyllä toi d-lukollinen kypärä on nopeempi päästä pois ottaa kun siihen tottuu.

4.4.2005 20:00

Pitää tilittää tuosta AGV'n XR-2'sta. Tuli "testattua" sitä kolarissa viime perjantaina. Lensin asfalttiin auton ajaessa perään valoissa, kypärän takaosa osui asfalttiin. Kattelin jälkeen päin kypärää niin huomasin, ettei takaraivon ole kypärässä olenkaan pehmusteita. :S Seurauksena oli sitten lievä aivotärähdys ja kova päänsärky. Kypärä säilyi ulkoisesti ehjänä, että hyvä kypärä oli.
Onkos muuten tuollanen kypärä yleensä vielä turvallinen kolarin jälkeen?

4.4.2005 20:14

Sami kirjoitti:Eikä tuota tupla-d:tä koskaan avata, vaan löysätään kun otetaan kypärä päästä ja kiristetään kun laitetaan päähän.

Taidat olla ensimmäinen motoristi, jonka kuulen käyttävän tuota lukkoa noin. Tolleenhan se on kyllä nopsa, mut kyllä suurin osa vetäsee hihnan kokonaan lenkkien läpi pois.

4.4.2005 20:33

wert kirjoitti:Taidat olla ensimmäinen motoristi, jonka kuulen käyttävän tuota lukkoa noin. Tolleenhan se on kyllä nopsa, mut kyllä suurin osa vetäsee hihnan kokonaan lenkkien läpi pois.

Onko noin? Shoeissa on vielä oma remminsä mistä saa yhdellä vedolla löysättyä hihnaa sopivasti tuota tarkoitusta varten, ja pidin löysäämistä melkein itsestäänselvyytenä. Hihnan irrottaminen kokonaanhan tuo vaan ihan turhaa hommaa niin kypärän pois ottamisessa kuin varsinkin päähän laitettaessa.

4.4.2005 20:56

Kaverin kypärää testatessa meni hermot tuohon tupla-d lukitukseen,kun taisin viisi minuuttia säätää sen kanssa. :D
Ja evo,ai ei oo siinäkään pikalukitusta. Olikohan Allrightin kuvasto vai mikä mistä olin lukevinani,että tuossa on pikalukitus.

4.4.2005 21:15

kyllä allright puhuu siinä paskaa meinaan mulla ainakin on d-lukko.

4.4.2005 21:16

Ok,eiköhän se sitten niin ole. ;)
Ei muuten sattuis olemaan sulla kuvia siitä?

4.4.2005 21:29

kyllähän mä voin pari näpsästä.

edit: nyt on kuvia galleriassa

4.4.2005 22:00

Kyllähän useimpia pottia saa molemmilla, tupladllä ja pikalukolla. Ite valitsin/valitsisin tupladn, se on kuitenkin vähän turvallisempi, kun se tulee joka kerta kireelle ja pikalukko taas aina löystyy. Ei se tuplad kuitenkaan montaa sekunttia enempää vie ja onhan se kiva, kun kypärä ei lennä päästä.

4.4.2005 22:09

Jombe kirjoitti:Kaverin kypärää testatessa meni hermot tuohon tupla-d lukitukseen,kun taisin viisi minuuttia säätää sen kanssa. :D

Aika hyvä suoritus :-D ei mutta kyllä se tupla d lukitus on ihan ehdottomasti parempi ja käyttöön tottuu n. päivässä, eikä nykyisin enää noissa paremman luokan potissa muita oikeestaan ookkaan.

6.4.2005 19:28

Onko kellään kokemuksia/mielipiteitä roofin Ro10 kypärästä ite oon tollasta suunnitellu?onko toi hintasa veronen?????

7.4.2005 13:13

Kyllä se tupla-deen kanssa oppii elämään. Pikalukitukset on jokseenkin arvaamattomia. Kerran pamahti pikalukko auki kesken ajon, en ehkä ollut kiinnittänyt sitä kunnolla. Mutta silti.

edellee kypärät...

7.4.2005 14:19

Kertokaas mistä saan halvan ja hyvän näkösen kypärän ??

Re: edellee kypärät...

7.4.2005 14:36

Antti A. kirjoitti:Kertokaas mistä saan halvan ja hyvän näkösen kypärän ??

Kaupasta.