Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.7.2004 22:38

Niin oisko kellään kokemuksia tosta suomyn troy corser replicasta?? siinä on sellanen krokotiilin kuva niskassa ja australian lippu peittää periaatteessa koko potan.. olisko sellanen mukava päähän ja onko se hiljanen??

8.7.2004 23:05

sutkasutiijoo kirjoitti:Niin oisko kellään kokemuksia tosta suomyn troy corser replicasta?? siinä on sellanen krokotiilin kuva niskassa ja australian lippu peittää periaatteessa koko potan.. olisko sellanen mukava päähän ja onko se hiljanen??

Tosta onko se mukava päähän, niin sun kanttaa itse käydä koittamassa et onks hyvä päähän.
Jonkun päähän se saattaa olla mukava, jonkun toisen päähän ei

agv

23.7.2004 15:29

joo mul on toi AGV:veen GP PRO oon ollu ihan tyytyväinen kyseiseen kypärään ja hinta tais olla jotain 435€ mut saatiin tosi paljon halvemmal ku ostettiin pyörä samal kertaa :)

24.7.2004 2:15

Mitäs olette mieltä, onko Shoein Z-onen ja Raidin välillä niin paljon eroa että kannattaa sijoittaa? Ok, tiedän että pitäisi kokeilla päässä. Testeistäkään ei juuri ole apua, vai?

Meinaan kun Saksasta tilatessa Z-one on saman hintainen jopa kuin Raid. Okei, katsoin yhden kaupan jossa molemmat n. 400.

Se mua kyllä suoraansanoen vituttaa, että prätkiä jaksetaan testata kokoajan. Mutta ei vaan suojavarusteita. Hyvä jos kerran 10-vuoden aikana on kypärätesti ja hanskatesti, siinäkin puolet sellaisia joita ei edes Suomesta saa. Erittäin laiminlyötyä.

24.7.2004 10:46

Mulla on ittellä AGV:n XR-2. tosi hyvä kypärä: hiljanen eikä paina mitään kovassakaa vauhdissa (280km/h) Hintaa sillä on 350-420 euroo... Oma mielipide kypärästä....

25.7.2004 0:02

Nemo kirjoitti:Mitäs olette mieltä, onko Shoein Z-onen ja Raidin välillä niin paljon eroa että kannattaa sijoittaa? Ok, tiedän että pitäisi kokeilla päässä. Testeistäkään ei juuri ole apua, vai?
Raidia on välillä tullu käytettyä, ja täytyy sanoa että se on just oikee kypärä mun päähän. Z-onea olen kokeillu vaan liikkeessä, en siis ajossa, eikä se sattunut mun päähän ollenkaan. Eri kokoja kokeilin, mutta kaikki tuntui jotenkin... vääriltä. Sama juttu myös sen xr-1000 (?) kanssa, ei istu. Jos uutta kypärää olen hommaamassa tässä lähiaikoina, niin raidin ostan, ellen saa jostain araita kokeiltavaksi...

25.7.2004 11:41

Juu tuo Shoei raid sopii päähän, kuin valettu. Ei paina, eikä purista. Pitempikin matka taittuu helposti. Tuuletus pelaa erinomaisesti, eikä huurrukkaan helposti. Suosittelen.

25.7.2004 13:20

Itsellä on käytössä Shoein Raid. Ei voi muuta kun kehua, todella hyvä kypärä. Ei purista, ei paina, tuuletus pelaa jne. :)

26.7.2004 8:52

Voi olla että tästä topicistakin jo mun mielipide löytyy, mutta toistetaan sitten...

Mullakin samanlaisia kokemuksia kuin muilla, Z-one ei tuntunut niin sopivalta kaupassa sovitettuna että olisin viitsinyt koeajollekaan lähteä. Raidi sensijaan sopi oikein mainiosti ja koeajo vahvisti myös saman. Toista kesää ajelen Raidilla eikä moitteen sijaa muuten kuin että omastani tuntuu kyllä visiiri huuruuntuvan helpolla. Kaupasta saa shoei-hengitysohjaimia, pinlock-visiirejä ym jos tuo kovasti häiritsee.
Ei ole tullut sitä vielä pestyäkään, mutta sekin mahdollisuus on olemassa. Kuuleman mukaan pesulla saa palautettua kypärään uuden veroisen "muhkeuden", joskin omani tuntuu vielä oikein hyvältä ilmankin.

26.7.2004 13:21

mulla ainakin toi shoei raid on sopinut parhaiten päähän mitä oon koittanut niimpä ostin semmosen....

26.7.2004 14:50

Noi pinlock-visiirit, mitä kiinnitetään visiirin sisäpintaan on aivan loistavia.. Oli sitten sade ja vaikka kuinka yrittäisi hönkiä sitä huuruun niin ei vaan oo mennäkseen.

19.9.2004 11:29

Eilen ostin AGV Syncron. 199€ makso. Ei hirmu kallis minusta, ovh kuitenkin 322€. On se zeuksesta eteenpäin!

28.9.2004 17:47

onko kellään kokemusta tuosta x-limit x 801- kypärästä. Olen itse uutta kypärää hankkkimassa koska tuo vanha mopo potta tuskin on kovin turvallinen kun piikin myötä nopeudetkin muuttuvat suuremmiksi. tou kyseinen x-limit voitti bike lehden kypärä arvostelun, mutta myös haluisin oma kohtaisia kokemuksia. toinen vaihto ehto uudeksi kypäräksi on tuo shoei raid tai shark rsf2i. :D

28.9.2004 18:11

tällä hetkellä paras kypärä on omasta mielestäni Shoein X-Spirit, ainoo mihin olen panostanut... Toinen vaihtoehto oli Arain RX-7, mutta Shoei sopi paremmin päähäni niin ostin sen. Minun mielestäni jos johonkin panostetaan kamoissa niin on kypärä

28.9.2004 20:13

Vieras kirjoitti:onko kellään kokemusta tuosta x-limit x 801- kypärästä.


Siis X-lite ;)

Jos Raidin meinaa ostaa niin ei liikaa saa viivytellä, sillä "Malli korvataan ensi vuodeksi uudella".