Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.9.2006 22:03

Kyntäjä kirjoitti:Ostin tuollaisen kbc moto-zombie crossikypärän, ja koko on L kuten myyjä suositteli. Tilasin sen siis netistä, vaikkei kypärää yleensä kokeilematta kannattaisi tilata.

Nyt on sellanen tilanne, että kypärä on hyvän tuntuinen ja napakka päässä, ei hölsky ja heilu kun ravistelee. Ainoa asia on, että poskien kohdalla olevat pehmusteet hieman painavat poskia kiinni hampaisiin. Tiedän että kypärän pitää ollakin aluksi napakan tuntuinen ja se kyllä muotoutuu pään mukaan ajan kuluessa, mutta onkohan tuosta haitaksi, varsinkin kauempikestoisessa ajossa kun vähän poskista painaa? Vai muotoutuukohan se sen verran että väljenisi siitä hieman? Mitä luulette?

Kyllä se siitä löystyy.

20.9.2006 15:31

kattokaas mun galleria,siellä on hieno kypärä...

20.9.2006 17:44

Aika tavallinen mun mielest...

20.9.2006 18:23

Turbo Peugeot kirjoitti:kattokaas mun galleria,siellä on hieno kypärä...

Lidlikamaa..

20.9.2006 22:21

Tiedä onko tuo nyt mikään juttu enää, kun kypärämalli on niin wanha... mutta ostin viimeviikolla Shuberthin Conceptin... Voi veljet mikä kypärä wanhan VEMARin jälkeen...

Ja kun ei tiedä paremmasta, niin toi on lux0r

21.9.2006 10:37

Mitäs mieltä ootte, Arai Astro/R vai Arai Condor ? Perustelkaas ja omia kokemuksia ja noiden eroja ois kiva kuulla, muitakin ku se 300e hinnassa :)

21.9.2006 11:06

Mulla on siitä välistä, Chaser. Ihan kelpo potta, tais olla yksvärisenä reilut 400 euroa. Lisätään nyt ku on parmemin aikaa, että Chaserista saa ainaki poskipalat vaihdettua, mutta muistaakseni (huom, en oo varma) kaikkia pehmusteita ei saa vaihdettua. Jos koet tarpeelliseksi noiden sisuskalujen irrottavuuden, niin Astro-R:ssä taitaa kaikki saada irti. Lähinnä pesua silmällä pitäen niiden irrotusominaisuudet on hyvä olla. Tosin onhan niitä muitaki tapoja pestä. :P

30.9.2006 22:22

On kypärästä paskana visiiri käpärä on tuotu saksasta kun ei suomesta saa. Kypärän on Takai FT 60. Tietääkö kukaan mistä vois saada visiirin? kun näyttää siltä ettei niitä saa mistään ees tilaamalla ulkomaalaisista nettikaupoista.

1.10.2006 12:18

Motorbike kirjoitti:Mitäs mieltä ootte, Arai Astro/R vai Arai Condor ? Perustelkaas ja omia kokemuksia ja noiden eroja ois kiva kuulla, muitakin ku se 300e hinnassa :)
Juu, ja mites onko Arain ja Shoein potilla mitään isompia turvallisuus/muita eroja? Vaihtoehdot olis: Arai Astro/R, Arai Condor, Shoei Raid II ja Shoei XR-1000. Erityisesti kiinnostaisi noiden shoeiden väliset erot.

1.10.2006 21:35

Motorbike kirjoitti:Juu, ja mites onko Arain ja Shoein potilla mitään isompia turvallisuus/muita eroja? Vaihtoehdot olis: Arai Astro/R, Arai Condor, Shoei Raid II ja Shoei XR-1000. Erityisesti kiinnostaisi noiden shoeiden väliset erot.


Ainakin mun päähän sopi hyvin molemmat Arait, mutta nuo Shoein mallit taas eivät sopineet ollenkaan. Lopulta päädyin sitten Shoein X-Spiritiin, joka sopi omaan päähäni parhaiten. Suosittelen vaan kokeileen nuita kaikkia Arain ja Shoein malleja, löydät kyllä parhaan itelles.

2.10.2006 15:20

Koska M2R julkistaa 2007 vuoden mallit?

2.10.2006 17:41

Suzuki kirjoitti:
Motorbike kirjoitti:Juu, ja mites onko Arain ja Shoein potilla mitään isompia turvallisuus/muita eroja? Vaihtoehdot olis: Arai Astro/R, Arai Condor, Shoei Raid II ja Shoei XR-1000. Erityisesti kiinnostaisi noiden shoeiden väliset erot.


Ainakin mun päähän sopi hyvin molemmat Arait, mutta nuo Shoein mallit taas eivät sopineet ollenkaan. Lopulta päädyin sitten Shoein X-Spiritiin, joka sopi omaan päähäni parhaiten. Suosittelen vaan kokeileen nuita kaikkia Arain ja Shoein malleja, löydät kyllä parhaan itelles.
Juu, mutta onko noilla mitään eroa turvallisuudessa :)

2.10.2006 17:42

Suzuki kirjoitti:
Motorbike kirjoitti:Juu, ja mites onko Arain ja Shoein potilla mitään isompia turvallisuus/muita eroja? Vaihtoehdot olis: Arai Astro/R, Arai Condor, Shoei Raid II ja Shoei XR-1000. Erityisesti kiinnostaisi noiden shoeiden väliset erot.


Ainakin mun päähän sopi hyvin molemmat Arait, mutta nuo Shoein mallit taas eivät sopineet ollenkaan. Lopulta päädyin sitten Shoein X-Spiritiin, joka sopi omaan päähäni parhaiten. Suosittelen vaan kokeileen nuita kaikkia Arain ja Shoein malleja, löydät kyllä parhaan itelles.
Juu, mutta onko noilla mitään eroa turvallisuudessa :)

3.10.2006 16:19

Tänään pääsin noita shoeita sovittamaan, eikä sopinu mun päähän kyllä ollenkaan, Arai se sitten tulee olemaan kun ne sopivat, kokeiltu on :P Jää nähtäväksi mikä malli.

5.10.2006 19:46

minkäs näistä ?

shoei v-moto

HJC ACX2E Shifter

KBC X-6 Gunslinger

ja mitä laseja suosittelisitte ? hintaa sellaset 50e