Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.3.2006 16:25

Arain ohjeissa on kuva missä vedetään vettä suoraan kraanasta pottaan, että kai se käy mainiosti :D

Itekkin noin pesin ja hiukan saippuvedellä hankasin sisustusta jonka jälkeen annoin kuivua ja on kuin uusi taas. (Y)

kypärä

21.4.2006 23:04

noniin... onko kokemuksia peililinsseistä ? näkeekö niistä just mitään pimeellä? tummentaako paljon ? ja ei ole mitään mopopoikien juttuja...

22.4.2006 0:09

Mulla on hopeinen peilivisiiri. Kyllä se aika paljon tummentaa ja illalla on turha kuvitellakkaan ajavansa visiiri kiinni,ainakaan syksyllä. Kyllä kait kesällä pystyy ku vähän aikaa totuttelee... ku en nyt muista viime kesästä. :D

Re: kypärä

22.4.2006 0:11

ridetodie kirjoitti:noniin... onko kokemuksia peililinsseistä ? näkeekö niistä just mitään pimeellä? tummentaako paljon ? ja ei ole mitään mopopoikien juttuja...


Mul on ollu 3 erilaista peilivisiiriä... 2 Nolania oli niin tummia ettei illalla nähnyt mitään läpi. Kaks lähintä katuvaloa oli pieniä ruskeita täpliä. Yks Shoei oli sellainen että pysty jotenkuten hämärässä ajamaan. Eli kyl niissä eroja löytyy, riippuu siitä kuinka paljon haluaa sen peilaavan. Kaukaa katottunahan ne näyttää kaikki olevan 100% peili, mut läheltä katsoessa niistä huomasi eron. Shoei oli kultainen.

22.4.2006 8:34

Mulla on HJC:n FG-14 kypärään iridium sininen -visiiri. Mun mielestä se on ollu aika hyvä, ei tummenna yhtään liikaa pimeellä. Mut se kalvo tai mikä onkaan siinä, ei oo kovin vahva et se ei oo täyspeili.. Mut se tuo ulkonäköö (mun mielestä) ja kyllä pystyy pimeelläkin ajaa, toki olis parempi ku ajais normivisiirillä, mut kesäyöthä ei oo Suomes kovin pimeitä, syksyllä ja keväällä oon pitäny tota normaalia visiiriä paikoillaa. (iha läpinäkyvä sellane)

23.4.2006 9:42

Voisitteko kertoa hieman kypärien koosta (esim. pään ympärysmitan avulla) ois eka potta hakusessa ja pitäs katella mikä ois oikee koko :)

23.4.2006 10:25

Mittaamalla ei sopivaa kypärää taida saada kun niissä on muodoissa ja materiaaleissa niin paljon eroa. Kannattaa mennä MP-liikkeeseen sovitteleen kypäriä, siten se paras koko ja malli löytyy.

24.4.2006 0:26

Ja semmosta tuossa liikkeessä neuvovat kun kävin hakemassa viikko sitten Shoein Raid2:n, että kypärä on oikeen kokonen sillon kun sen saa vedettyä vielä päähän ja otsasta ei saa puristaa. Itsekin kokeilin isompaa ja tuntu ihan hyvältä ja vedin sitte kalibeeria pienemmän päähän, eikä se ostasta puristanut, olihan se aika timmi päässä. Nyt vähän ku oon sitä käyttäny niin se on muotoutunu eikä tunnukaan mitenkään ahtaalta. Ja vielä se että jos tuntuu että posket pursuaa ulos kypärästä ni useisiin kypäriin on myytävänä eri kokoisia poskipaloja kaikenlaisille poskille :D Eli ei muuta ku liikkeeseen ja kuulia päihin!!

24.4.2006 15:34

blackball kirjoitti:Oon aloitteleva motoristi ja kaikki varusteet pitäs hommata. Kypärä tietty ensisijaisesti hankitalistalla ja oon miettiny noita Shoein pottia, ku merkistä on erittäin hyviä kokemuksia crossikypärien puolelelta.

Oon miettiny Shoei:n Xr-1000 tai Raid II:sta. Onko noiden kypärien välillä suurta eroa, muutenku hinnassa? Raid II on ehkä se vahvempi ehdokas mulle, ku siinä mainostetaan olevan jotku silmälaseille tehdyt kanavat, että laseja ois helmpompi käyttää.
Mites nuo silmälasit käytännössä toimii kypärän kanssa? Meneekö huuruun yms?

Kokeilin tota Raid II:sta pari päivää sitten ja olin erittäin tyytyväinen. Ei voi puhua samana päivänä minun AGV Airtechin kanssa. Siis ihan järkyttävän hiljanen! Niin tosta silmälasi yhteensopivuudesta en sitten tiedä kun en itse käytä, mutta ihastuin kyllä itse kypärään heti! Ei puutu enää kun rahaa... :)

2.5.2006 12:50

Tuon Raidin kakkosen se minäkin ostin. Ajossa ei ole vielä ollut, mutta kun päähän sen laittaa ja kokeilee siihen laseja niin hyvältä vaikuttaa. Muutenkin istui kokeilemistani kypäristä kaikkein tukevimmin päähän. Ja siihen kun tulee se Pinlock-kalvo niin eipä pitäis huurtua...vaan se jääkin sitten nähtäväksi... :)

3.5.2006 18:02

oisko toi Shoein Raid2 millanen aloittelevalle kevari kuskille? liian kallis?

3.5.2006 18:04

No ei se varmaa liian kallis oo jos sul o täppiä ku Hunttalan Matilla :)

Apua kypärä ostossa!!!

3.5.2006 21:11

Elikkäs olen ostamassa tuota Bieffen B12 mallia. -->http://www.mpt.fi/products_pictures/I_B12_S5A.jpg
Elikkä kysyisin onko kellään kokemuksia ja minkälainen tuo kypärä on noin yleisesti? Kiitos vastauksista.

Re: Apua kypärä ostossa!!!

8.5.2006 20:37

aLEksi`` kirjoitti:Elikkäs olen ostamassa tuota Bieffen B12 mallia. -->http://www.mpt.fi/products_pictures/I_B12_S5A.jpg
Elikkä kysyisin onko kellään kokemuksia ja minkälainen tuo kypärä on noin yleisesti? Kiitos vastauksista.

on se ihan hyvä

8.5.2006 23:29

Anonymous kirjoitti:oisko toi Shoein Raid2 millanen aloittelevalle kevari kuskille? liian kallis?

On oikeen passeli aloittelevalle kuskille. Kallis se on jollei ole rahaa...