Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.3.2007 16:58

Ite päräytin viime kesänä pyörän lunastuskuntoon Arai päässä ja aion käyttää samaa kypärää jatkossakin. Suurin voima mikä siihen keskittyi, tais olla hetki kun löin pääni pyörän pleksiin, sekin isku tuli visiiriin. Visiiri jousti sen verta sopivasti että saatiin silmään vähä mustaa ja nenästä (ensimmäisen kerran iskusta koskaan) verta. ;) Parempihan ne niin että se joustaa, kun että pärähtää päreiksi naamalle.

Maalipintaan tuli pienoisia jälkiä, ne ei menoa haittaa ja ainahan tuon voi uudelleenmaalata. Potta päähän vaan ja ajoa.

1.3.2007 23:15

Konna- kirjoitti:Ite päräytin viime kesänä pyörän lunastuskuntoon Arai päässä ja aion käyttää samaa kypärää jatkossakin.


Eikös tuo kypärä ole hommansa jo tehnyt? Saattaa olla että olen liian varovainen, mutta itse en "kolaroitua" kypärää päähäni enää laittaisi. Itseasiassa en edes usko, että kolaritilanteessa kukaan pystyy havannoimaan mihin kohtiin kypärää iskut tulevat ja kaikkia säröjä kun ei paljas silmä huomaa... Toisaalta... Ei ne sentään niin kalliita ole, etteikä kolarin jälkeen voisi uutta ostaa, ihan vaan itsensä takia.

Edit: Korjasin lainauksen

1.3.2007 23:55

Eikö vakuutusyhtiö lunastanut kypärää samalla, jos pyörä kerran meni lunastukseen. Olen käsittänyt, että osa vakuutusyhtiöistä korvaa kolaritilanteessa kypärävauriot ikäänkuin osana henkilövahinkoja vaikkei pyörässä edes olisi kaskoa.

2.3.2007 0:11

Kyllä siitä mainintaa oli vakuutusyhtiön kaverin kanssa. Muistaakseni Pohjolalla oli sellanen linjaus, että kypärän saattoi saada korvatuksi, muita ajokamoja ei. Vai olikohan se sen kypäränkin kohdalla niin että kotivakuutuksesta pitäis korvaukset hakea. Enpä muista enää.

Mutta tosiaan kun päätäni en muualle lyönyt kuin siihen pleksiin, niin eipä siitä pahasti damagea siihen koitunut. Hetkeen en sitä kypärää ole katsellut, mutta muistaakseni ne naarmut oli jotain sitä luokkaa, että ihan pienellä hankauksella ne sais seminäkymättömäksi.

Edit:

Niin ja selvennetään nyt tilannetta sen verran, että pysyin melkolailla kokoajan pyörän päällä. Pyörä ei varsinaisesti kaatunut kunnolla, jäi ojaan nojailemaan ;)

2.3.2007 0:58

rekola kirjoitti:No aina oppii jotain uutta :)

Kannattaa lueskella vanhoja viestiketjujakin välillä, löydät varmaan nopeasti sata viestiä jotka tuon olisivat kertoneet, ja johan sen Tinba tässä sinullekin kertoi.

Konna- kirjoitti:Kyllä siitä mainintaa oli vakuutusyhtiön kaverin kanssa. Muistaakseni Pohjolalla oli sellanen linjaus, että kypärän saattoi saada korvatuksi, muita ajokamoja ei.

Tähän lisäyksenä tulevia lukijoita varten, että silloin taas kun kolarissa on ollut toinen osapuoli syyllisenä (jonka liikennevakuutuksesta korvaus siis tulee), niin ei tarvitse mitään kaskoa eikä kotivakuutusta ja jok'ikinen hajonnut hansikas ja kypärähuppu kyllä korvataan syyttömälle.

2.3.2007 9:57

Itse kun ajoin metsään ja mopo meni lunastukseen, niin kypärä meni samasta kaskosta. Muut ajokamat kotivakuutuksesta.

2.3.2007 16:27

Kun joskus mälläilin kevarilla, niin YF ei ainakaan korvannut muuta kuin kuljettajan kypärän.

2.3.2007 19:30

Kaj kirjoitti:Itse kun ajoin metsään ja mopo meni lunastukseen, niin kypärä meni samasta kaskosta. Muut ajokamat kotivakuutuksesta.

Juu tämä on eri foorumeilla kuullun perusteella se yleinen käytäntö (edit: poikkeuksia lienee), silloin kun ei ole toista osapuolta tai on itse syyllinen.
Viimeksi muokannut Johnnie päivämäärä 2.3.2007 19:33, muokattu yhteensä 1 kerran

2.3.2007 19:32

Muistaakseni kun yrittivät mua Tapiolaan jäämään asiakkaaksi, mainostivat että niiden kaskovakuutuksista saa kaikki ajokamat korvattua. Mutta nyt menee jo vähän ohi aiheen ;)

2.3.2007 20:27

Menee pahasti jo ohi linjan, ja anteekspyytö siitä.

Tapiola taitaa olla ainoa, joka korvaa mp-vakuutuksista ne ajovarusteet. Pohjolalla ne menee kotivakuutuksesta. Mikä tarkottaa sitä, että mun ajokamat ei ole vakuutettuja, koska kotivakuutus on tapiolasta. :S Katotaan sit ku pyörän hankin, josko jonkunlaisen vakuutuksen niillekin ottais. Tosin kannattavuudesta en tiedä, sillä omien ajokamojen arvo on joku 600¤ ehkä..

2.3.2007 20:54

Johnnie kirjoitti:
rekola kirjoitti:No aina oppii jotain uutta :)

Kannattaa lueskella vanhoja viestiketjujakin välillä, löydät varmaan nopeasti sata viestiä jotka tuon olisivat kertoneet, ja johan sen Tinba tässä sinullekin kertoi.

Konna- kirjoitti:Kyllä siitä mainintaa oli vakuutusyhtiön kaverin kanssa. Muistaakseni Pohjolalla oli sellanen linjaus, että kypärän saattoi saada korvatuksi, muita ajokamoja ei.

Tähän lisäyksenä tulevia lukijoita varten, että silloin taas kun kolarissa on ollut toinen osapuoli syyllisenä (jonka liikennevakuutuksesta korvaus siis tulee), niin ei tarvitse mitään kaskoa eikä kotivakuutusta ja jok'ikinen hajonnut hansikas ja kypärähuppu kyllä korvataan syyttömälle.


No, kun ei kypärät nyt niin kauheesti ole kiinnostanu, niin on jäänyt lukematta.

Ja kaiken lisäksi noiden tai vaan tämän topicin läpilukeminen tuntuu mahdottomalta työltä :)

4.3.2007 15:10

Todennäköisesti mulle tulee tää:

http://www.bmw-motorrad.co.uk/_common/img/riderspoint/helmets/enduro_dunkelgrau_matt.jpg

Hintaa tulee n. 400e. Väri tulee olemaan valkoinen tai sini-hopea-valkoinen.

kypärää etsimässä

5.3.2007 20:38

joo, sanokaas mulle joku hyvä hinta/laatu suhde kohdallaan oleva CROSSIkypärä ja hinta pyötii 79¤-149¤ eli ei sen kalliinpaa... ;) ;)

kypärää

5.3.2007 21:59

oisko, vaikka tollanen jy-tradingilla oleva THH TX-10 hyvä kypärä, tuohon hintaan... tollanen punanen..? kertokaas, eikä kommentteja miltään Arai pojilta... ;)

Re: kypärää

5.3.2007 22:10

taunoman kirjoitti:oisko, vaikka tollanen jy-tradingilla oleva THH TX-10 hyvä kypärä, tuohon hintaan... tollanen punanen..? kertokaas, eikä kommentteja miltään Arai pojilta... ;)

Ja tuolla lisää:

Mopoilu ja muu mopo-/skodekeskustelu
Muut mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut. Myös mopoväen ajovarusteet.
Alakategoriat: Mopomiitit, Mopo- ja skootteriprojektit