Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ajokengät

15.2.2014 9:13

Juuh tässä nyt tosiaan tarvis laittaa ajokenkää pikkuhiljaa kehiin ku ei enää oikee houkuttele tuo lenkkareilla ajo ku kevarin saadessa nopeudet kasvaa (ei se lenkkareilla ajo varmaan mopollakaan oo suositeltavaa..) Eli siis millaasta ajobuutsia suosittelisitte, kuitenki semmosta että sillä vois ihan kävelläkkin vähän pidempiäkin matkoja ?
(E: No niimpä tietenkin, en hoksannut piikkipuolelta tämmöstä aluetta ehtiä mistä ois voinu kysyä.. Anteeksipyynnöt nyt tästä jos joku herneen nenäänsä vetää ! :s )

Re: Ajokengät

15.2.2014 13:40

Riippuu kai vähän miten ajat. Jos lähinnä kikkailet ja kakkailet kaupungilla niin tämän tai tämän kaltaiset on varmaan aika kova sana. Noiden lyhytvartisten kenkien kanssa saa ainakin käveltyä ihan normaalisti vaikka onkin vähän lenkkareita jäykemmät, eikä ne edes oo kovin painavat.

Jos et kikkaile pyörällä kauheasti tai meinaat harrastaa lähinnä tourinkia tai ylipäätään haluat vähän parempaa suojaa niin tällaiset on havaittu hyviksi. Noissakin kyllä pystyy kävelemään ympäriinsä mutta jos haluat enemmän kävellä niin kannattaa ehkä ajokengistä riippumatta ottaa lenkkarit reppuun mukaan.

Noi kengät oli lähinnä esimerkkejä, osta toki sellaiset mitkä sopii omaan silmään, jalkaan ja budjettiin. Halvat ajokengät ei automaattisesti ole huonot.

Re: Ajokengät

15.2.2014 22:21

Lyhytvartisiin haluaisin lisätä vielä vähän halvemman vaihtoehdon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/3826167/ ... ngat-musta Heti kun tarjouslappu kenkien kyljissä niin käyn hakemassa tuollaiset.

Re: Ajokengät

16.2.2014 11:02

Taitaa tulla melkosen paljon matkaa ajettua, kun asun aika syrjässä ja suunnitelmissa ois kesälle jonkunlaista suomen kiertämistä.. Aattelin juuri itekkin että ottaa lenkkarit reppuun ja ostaa samantein tommoset pitkävartiset, ainakin on suojaa. Hinnalla nyt ei niinkään ole väliä, sillä on että pysyykö iho jalassa taikka nilkka paikollaan jos kunnolla pannuttaa.. Mutta jos halvalla löytyy hyvät ni tietenkin aina parempi !

Re: Ajokengät

16.2.2014 13:39

Sen verran vielä, että jos tiedät varmasti minkä kokosen kengän tarviit niin www.fc-moto.de kannattaa tsekata. Hakkaa valikoimassa ja hinnoissa kaikki suomessa toimivat liikkeet, mutta tuolla on muistaakseni 14 päivän palautusoikeus eli jää aika nihkeesti aikaa hakee paketti, sovittaa ja palauttaa jos ei ollu oikeen kokoset.

Re: Ajokengät

12.4.2014 12:01

Tietäisikö joku mistä saa reilumman kokoiset ajokengät. Eli tuollaiset lyhytvartiset "sporttiset" olisi mukavat. Eli koko ~49 riippuu tietenkin vähän mallista ja merkistä

Re: Ajokengät

12.4.2014 12:14

Löysinkin itse juurikin tuolta fc motosta. En nopealla Googletuksella löytänyt Suomen toimipaikkaa eli kysyisinkin onko joku tilannut tuolta kenkiä tms.ja onko palautus ja muut onnistuneet niinkuin pitää

Re: Ajokengät

12.4.2014 16:25

Olen tilannut kypärän fc-motosta. Ihan hyvin toimii ja on luotettava, palautuskin on helppoa. Ihan sama kuin tilaiset suomalaisesta verkkokaupasta.

Re: Ajokengät

18.4.2014 20:53

Haatsi kirjoitti:Olen tilannut kypärän fc-motosta. Ihan hyvin toimii ja on luotettava, palautuskin on helppoa. Ihan sama kuin tilaiset suomalaisesta verkkokaupasta.

...mutta eikös tuo palautus oo aika kallista? Ainakin sivuilla lukee, että eivät osallistu palautuksen postikuluihin, eli omakustanteisesti saa lähettää tavarat takaisin Saksaan.

Re: Ajokengät

2.9.2015 13:43

Kuuluuko ajokengät pakollisiin varusteisiin kun hankin A-kortin?

Re: Ajokengät

2.9.2015 14:52

Kyllä minä suosittelen käyttämään ajosaappaita, nahkaset varella+tietysti suojilla


Edit oli pientä typoa :lol:
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 31.10.2015 10:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ajokengät

31.10.2015 1:42

Hei onko jollain kokemusta tollasista crossi saappais kaupunki ajelussa? Meitin tässä pitäiskö sellaset hommaa kaupunki ajeluun, ja nyt talveks sekä satunnaiseen enskaa ja sit ens kesänä ehkä stun ajoon?? Ei viitsia hirveen monta pari kenkiä ostaa

Re: Ajokengät

1.11.2015 19:23

Ehkä tänne ei jengi osaa löytää...

Mutta noista saappaista tuli mieleen, kyllä varmaan menee crossisaappaat kaupunki ajossa, mutta se kävely, oon liikkeessä kokeillut. Mutta kait siihen tottuu, itse tykkään, siitä jos on tuntoa jarrupolkimeen, niin voisin kuvitella, että paksulla pohjalla vähän hankalaa...Mutta mutta, itse olen suunnitellyt, nyt pitkään kun sellaisia tulee markkinoille, eli touring saappaat, ei ole sellaiset katusaappaat, eikä crossiversiot, siitä välistä, eli on varmaan paremmat jalassa kun kävelee ja ehkä on ohuempi pohja jne.


En teidä miten toimisi endurossa ja stunttia jossa, on varmaan paremmin kuin jotkun kangas..Voisin kuvitella, että menisi kevyessä endurossa, suosittelen netistä lukee