Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

16.1.2011 21:30

Tästäkin asiasta on varmasti keskusteltu ympäri ämpäri foorumeita, ja Haku osiosta löytyi jotai roipetta asiasta.
Nyt kuitenkin tarvitsisin keskustelua näistä kahdesta kypäräkamerasta, joista toisen ostan.

GoPro Hero

Kotisivut: http://www.goprocamera.com/products/hd-motorsports-hero-camera.php
Hinta suomessa 349€
(Paketissa paljon erilaisia kiinnitysvarusteita, lisävarusteina saisi mm. Vesitiiviin kotelon)
Esittelyvideo: http://www.youtube.com/watch?v=yo3M6EB8kmk


Contour HD
Kotisivut: http://contour.com/camera/contour_hd
Hinta suomessa: 299€
(Lisävarusteista ei tietoa (?))
Esittelyvideo: http://www.youtube.com/watch?v=qBtqpmPA7vw

Ja lopuksi vielä GoPro Hero VS Contour HD Split screen pätkä, jossa vertaillaan molempia kameroita.
Eli mielipiteitä kumpi kameroista sopisi paremmin suomen maastoihin, ilmastoon, sekä pimeisiin vuodenaikoihin!
http://www.youtube.com/watch?v=wAQ10RamNOg&feature=related

18.1.2011 23:55

Itse en ole kumpaakaan perehtynyt, mutta ainakin tuon vertailu videon perusteella mielestäni Contour HD:n värit oli paremmat.

20.1.2011 18:51

_Tude_ kirjoitti:Itse en ole kumpaakaan perehtynyt, mutta ainakin tuon vertailu videon perusteella mielestäni Contour HD:n värit oli paremmat.


Jos oikein ymmärsin kun netistä lueskelin.. Niin tuo GoPro:n video on parempi laatuista kuin Contour HD:n.
Contour HD:ssa on paremmat kuvaus-asetukset kuin GoPro HDssä, jossa taasen on parempi mikrofoni sekä kuvauksen laatu..
Contour HDssa taas on huomattavasti käytännöllisempi muotoilu.

Erittäin vaikea päätös :D

13.2.2011 14:12

tosta alimmasta videosta vois pikaseen väittää et contour ois parempi mut todennäkösesti vaan kuvaus asetuksista kiinni. himan ku muita videoita kattelin ni näyttäs siltä et gopro sopii paremmin vähä hämärämpään säähän eikä näyttäs kauheesti tykkäävän suorasta auringonpaisteesta.
http://www.youtube.com/watch?v=0rZbiZdi ... re=related
tosta videosta huomaa miten paljo erillaiselta ne sitte vähä toisenlaisissa olosuhteissa näyttää ja ton perusteella ainaki ite sanoisin goprota paremmaks ja äänet anaki paljon paremmat ku ei tuuli niin kauheesti vaikuttas häiritsevän

20.2.2011 19:43

GoPro HD tuli ostettua. Päivääkään en ole katunut.
Toimii moitteettomasti myös hankalissa olosuhteissa (hämärä, suora auringon paiste) ja kuvanlaatu tosiaan on Full HD :P
Aivan mahtava vekotin. Lisäksi kyseinen härpäke on vesitiivis, eli etelänmatkalla uima-altaaseen mukaan.

Suosittelen jos joku muukin on harkitsemassa!

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

23.4.2011 23:57

Ite ollu ainaki tosi tyytyväine omaan GoPro HD 1080p ;) Ei tarvi olla huolissaa että kestääkö. Kävin hyppää uimahallis kympistä GoPro kädes eikä ollu moksiskaa. Tosi hyvä laatu nii ilmassa ku vedessäki. Tarpeeks pienikokonen et saa kiinnitettyy melkee mihi vaa.

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

27.4.2011 12:03

Multa löytyy ContourHD1080 ja tyytyväinen olen ollut, varsinkin kompaktiin kokoon ja kiinnitysmahdollisuuksiin. Imukuppikiinnike on varsin loistava. Kuvanlaatu on paljon parempaa koneelta kuin youtubesta katsottuna. Tuossa pätkää kesän ensimmäisiltä ajeluilta, moottori tosin vielä sisäänajossa. http://www.youtube.com/watch?v=aucUfODzMT4

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

2.8.2011 13:03

GoPro vaikuttaisi paremmalta mitä contour.. ja kaverilla on gopro ja sillä saa tosi hyvää kuvaa (: itellä o olympus digikamera kiinnitetty lippaan :D sillä mennään :D

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

5.8.2011 13:57

Eipä noissa eroja ole kuin pakkaustavassa, eli osta sen mukaan. Contour on hyvä kun se kulkee aina huomaamatta mukana lasien hihnassa, gopro jos haluaa liittää sen johonkin muualle. GPS versio kannattaa ostaa ja dashware myös niin saa nopeuden mukaan.

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

6.8.2011 13:01

Tuli tos pari päivää sitten hommattua GoPro 1080p ja täytyy kyl sanoo et oon vähän pettynyt kuvan laatuun. En tiedä sit onko toi mun kamera rikki, vai onks mun näyttö niin vanha, mut ei toi kovin terävältä näytä. Illalla kuvaamisestakaan ei tule mitään, tarvii aika paljon valoa..

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

27.8.2011 23:06

Tuli ostettua ContourHD, vaikka GoPron osto oli aikaisemmin aikeena. Halvalla sai (199e), niin pitihän se ostaa ;) Kuvanlaatu on ihan ok, vähän parempaa ehkä kuitenkin odotin. Tärisee yllättävän vähän kun kiinnitin kameran tankin päälle. Tuulen aiheuttama taustamelu on iso miinus, mutta se taitaa kaikissa vastaavanlaisissa laitteissa ollakin. Ja se GoPro:sta tuttu imukuppi olisi ihan huippu. Mutta tyytyväinen olen ollut tähän mennessä :)

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

28.8.2011 20:04

Eclipse- kirjoitti:Tuli ostettua ContourHD, vaikka GoPron osto oli aikaisemmin aikeena. Halvalla sai (199e), niin pitihän se ostaa ;) Kuvanlaatu on ihan ok, vähän parempaa ehkä kuitenkin odotin. Tärisee yllättävän vähän kun kiinnitin kameran tankin päälle. Tuulen aiheuttama taustamelu on iso miinus, mutta se taitaa kaikissa vastaavanlaisissa laitteissa ollakin. Ja se GoPro:sta tuttu imukuppi olisi ihan huippu. Mutta tyytyväinen olen ollut tähän mennessä :)


mitä ite lueskellu nii sen tuulen äänen saa estettyä ku teippaat jotai siihen mikki reiän päälle... kangasta esim. sukka tai vastaavaa pieni pala ehkä riittää...jotku heittäneet sukan sisälle koko kameran.

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

5.9.2011 17:02

GoPro on kalansilmäobjektiivilla, todella hyvä kypäräkamerahommaan. Myöskin kuvan- ja eritoten äänenlaatu voittaa Contourin melko selvästi (vähemmän suhinoita).

Contour on silti ihan hyvä kamera, halvempi ja siistimmän näköinen.. GoPro kaveria lainatakseni on kuin Canon Ixus kypärässä kiinni ja myös sen painon tuntee selvästi niskassa jos on kevyt potta.

Itse valitsin GoPron.

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

6.9.2011 23:04

Simenon kirjoitti:mitä ite lueskellu nii sen tuulen äänen saa estettyä ku teippaat jotai siihen mikki reiän päälle... kangasta esim. sukka tai vastaavaa pieni pala ehkä riittää...jotku heittäneet sukan sisälle koko kameran.

Muistaakseni niissä on siinä päällä tarra (tuotekilpit tms.) jo tehtaalta aivan tarkoituksella, tosin joku varmasti innoissaan poistanut senkin?

Mutta jos nyt joku ostaa kameraa niin ei kannata edes harkita ellei siinä ole gps ja kiihtivyysanturia, eli käsittääkseni sekä contour että gopro on poissa laskuista.

Re: Kypäräkamera - GoPro vs Contour HD

10.9.2011 12:55

Gps nyt ei omasta mielestä ole kovinkaan käytännöllinen ellei käy paljon radalla, niin voi sitte piirtää kuvaajaa ja nopeutta yms. Contourin kalleimmassa mallissa on Gps, GoProlla ei ole. Mutta mikä on kiihtyvyysanturi ja mitä hyötyä siitä on?
Ja jos video matsku GoPro:sta radalla kiinnostaa nii galleriasta löytyis videoo.