Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.8.2007 8:02

Vaikea mennä varmasti vannomaan, mutta yleisesti ottaen jos lämmintä takkia tarvitset, niin vaihtoehdoistasi lämpimimmältä vaikuttaisi Rhoma Drystar, jo pelkästään siltä olettamalta, että se on noista ainoa joka on vedenpitävä (logiikkana, vedenpitävyys yleensä myös tuulenpitävämpi, eli siten myös lämpimämpi).

24.8.2007 16:41

Kaj kirjoitti:Vaikea mennä varmasti vannomaan, mutta yleisesti ottaen jos lämmintä takkia tarvitset, niin vaihtoehdoistasi lämpimimmältä vaikuttaisi Rhoma Drystar, jo pelkästään siltä olettamalta, että se on noista ainoa joka on vedenpitävä (logiikkana, vedenpitävyys yleensä myös tuulenpitävämpi, eli siten myös lämpimämpi).

Eli porukat ei pitänyt ajatuksesta että tilaisin takin ulkomailta koska sitä ei voi sovittaa, eikä tiedä kuinka hyvin sopii päälle.
Eli suomesta joudun hommaamaan.
Rhoma Drystaria ei saa enää edes Allrightiltä sopivan kokoisena.
7-10 mallia ja T-stunt AIR-FLO:ta saisi vielä.
Minkähänlainen takki tuo T-stunt air-flo on?

24.8.2007 20:13

Jos lohduttaa, niin fc-moto vaihtaa takin ja lähettää sopivan tilalle ilmaiseksi, jos saat sen vain jotenkin lähetettyä takaisin (esim. postin kautta 25e ;)).

Itse tein niin, että kävin mp-messuilla sovittamassa takkia ja tilasin sitten tuolta, housut otin arpapelillä ja ne jouduinkin vaihtamaan.

Noissa pdf:issä on aika hyvin kuvattu takin istuvuutta, erikseen hihat ja vartalo, niistä ja cm-koista saa suuntaa.

Hyvä kuitenkin tietää, että noi a-starsin varusteet on suunniteltu aika pitkälti semmosille semmosille pitkänhuiskeille eurooppalaisille, eikä persjalkasille skandinaaveille.

Eli jos housujen vyötärö sopii, niin lahkeet ovat puolimetriä liian pitkät. Niukkaa siis.

Omat housut ajattelin viedä läheiselle suutarille muokattavaksi, antoivat näkemättä kustannusarvion 30-100e.

Takki on kuin räätälin tekemä, mallia TZ-1 joka kuuluu ymmärtääkseni enemmän tuonne fit kuin relaxed puolelle. Korvaava malli on nykyään kai TX-1 tj., jos haluaa pdf:ää tutkailla.

Jos siis on hoikka niin sopii varmasti kuin kyynärpää silmään, jos on enemmän miehen kokoinen niin jännäksi menee.

24.8.2007 21:16

No voihan ny hemmetti :S
Alpinestars on ainut joka kiinnostaa..
Täältä kyllä saisi MP-Asun takkeja mutta ei ne kiinnosta oikeastaan yhtään. Alpinestarsin takki vain pakko saada. Vois lähetellä jokaselle Allrightin jälleenmyyjälle sähköpostia että onko heillä sopivan kokoisia malleja hyllyissä.

24.8.2007 23:24

sovita suomessa, tilaa ulkomailta. helppoa eikö?

kyllähän se katu-uskottavuuskin nousee ku on a*. eiksje?

27.8.2007 20:27

Eikö kukaan osais heittää mitään villiä vastausta että olisko L vai XL sopiva koko kun oon n. 178cm pitkä. Alpinestarsin sivuilta löysin koko tauluko mutta se oli vähän outo :/

29.8.2007 18:26

Itse olen 177cm ja 70kg, mulle menee M.

29.8.2007 19:07

Kaj kirjoitti:Itse olen 177cm ja 70kg, mulle menee M.

Ahaa.. Ihme kun täällä liikkeessä oli tuota Alpinestarsin Rhomaa ja myyjä sanoi että tuo M on aivan liian pieni. Ja oon kans tuon 178cm ja painoa 72kg.. Outoa.. Mikä malli sulla on?

29.8.2007 22:32

Ei kukaan tietäis mistä tätä takkia sais halvimmalla? Alpinestars MX-1

29.8.2007 22:41

~~Janthe~~ kirjoitti:Ei kukaan tietäis mistä tätä takkia sais halvimmalla? Alpinestars MX-1


Kato FC-Moto.de ja Mlol.de, en usko että suomesta sen halvemmalla saat. Noista se halvempi.

30.8.2007 8:12

Mitkä mallit tuolta ALpinestarsilta on niitä lyhkäsiä?
Kun tuolla edellisillä sivuilla puhuttiin että ALpinestarsin takit olis hirveen lyhkäsiä..

30.8.2007 10:25

Le kirjoitti:
Kaj kirjoitti:Itse olen 177cm ja 70kg, mulle menee M.

Ahaa.. Ihme kun täällä liikkeessä oli tuota Alpinestarsin Rhomaa ja myyjä sanoi että tuo M on aivan liian pieni. Ja oon kans tuon 178cm ja painoa 72kg.. Outoa.. Mikä malli sulla on?


Alpinestarseja ollut useita, nyt on Stunt sekä T-Magnum, molemmat M/50. Samaa kokoa on myös Richa, Held ja Joe Rocket. L-kokoa en ole tarvinnut, XL:stä puhumattakaan. Sovittamalla tuo selviää...

30.8.2007 22:05

Mitä mieltä te ootte et kannattaisko mun ostaa toi alpinestars mx-1 nahkatakki tai sit joku kangastakki, takki tulis sit kevari ajeluun?

9.9.2007 17:39

Mitkä Alpinestarsin hanskat olisi lämpimät ja suht halvat?
Jos syksyllä, keväällä ja joskus talvellakin tulisi käytettyä ;)

9.9.2007 18:11

Obie kirjoitti:
~~Janthe~~ kirjoitti:Ei kukaan tietäis mistä tätä takkia sais halvimmalla? Alpinestars MX-1


Kato FC-Moto.de ja Mlol.de, en usko että suomesta sen halvemmalla saat. Noista se halvempi.

luulisimpa että tuolta alpinestarsin kotisivuilta saa halvimalla...