Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.4.2006 12:53

AWBTR kirjoitti:
Itse ajelen AINA paljain käsin, ei tollasia mihinkään tartte...


Taidat suhata ihan maks fillarilla, vai onko alla peräti ESLAN potkupyörä?

Kesähanskoista

17.4.2006 13:46

MP Asun nahkahanskoissa ainakin on yksi perustavaa laatua oleva vika. Sisukset ei ole ommeltu kiinni ulkokuoreen.

Tämähän ei sinänsä haittaa, mutta sitten kun tarvis uudelleen hanska pukea, niin siinäpä tulikin tenkkapoo. kun on kolmikerroskangasta niin ei olekaan ihan helppoa niitä yksittäisiä sormia sinne hanskan sisälle tukkia kun sisä ja välikerrossormet ei menekkään samaan rööriin.

Juuri äsken vietin 20min sormien oikomista että sai hanskat käteen. Olen tähän kuitenkin kyllästynyt ja ostin itselleni Heldin Luke hanskat. Katotaan miten niillä pärjää. Ainakin toi visiiripyyhin toimii. Rakenne on sama kuin MP Asun Hipora hanskoissa, ainoa ero on siinä että sisukset on kiinni ulkokuoressa.

Kuules äijä

2.5.2006 4:09

TeeVee kirjoitti:
AWBTR kirjoitti:
Itse ajelen AINA paljain käsin, ei tollasia mihinkään tartte...


Taidat suhata ihan maks fillarilla, vai onko alla peräti ESLAN potkupyörä?


Ootkos kuullut sanontaa "kyllä tosimies tuskan kestää"?

Re: Kuules äijä

6.5.2006 17:20

AWBYTYR kirjoitti:
TeeVee kirjoitti:
AWBTR kirjoitti:
Itse ajelen AINA paljain käsin, ei tollasia mihinkään tartte...


Taidat suhata ihan maks fillarilla, vai onko alla peräti ESLAN potkupyörä?


Ootkos kuullut sanontaa "kyllä tosimies tuskan kestää"?

Ei taida olla pojalla ikää 10 enempää. Ookko kuullu ikinä simmosesta et ku vaiks 50 vauhista veät etujarrun lukkoo ja lennät tangon yli ja otat molemmil käsil vastaa ilman hanskoja ni... On useempaa kuukautta kädet paketissa maustettuna mukavalla poltteella ja säryllä. No on sit vanhainkodissa jotain mitä muistella kun on kämmenet arvesta valkoset. mikäs siinä jos tykkää. Sori offtopic. Mulla on ittellä tommoset dainesen "kesä" hanskat ja ihan hyvin tarkenee alle 10 asteen lämpötilassa motarilla eikä lämpösellä tuu kuuma.

8.7.2007 21:27

Kannattaako siottaa kunnon ajohanskoihin (n. 50e), kun ajaa mopolla vai pistänkö vaa jotkut nahkahanskat kätee?

9.7.2007 15:15

ale^^ kirjoitti:Kannattaako siottaa kunnon ajohanskoihin (n. 50e), kun ajaa mopolla vai pistänkö vaa jotkut nahkahanskat kätee?

No miksipä ei? Ei turvallisuuteensa sioittaminen useinkaan ihan huono idea ole... ja mopolla kaatumistödennäköisyys on kummiskin verrattaen suuri että hyvähän se olisi käsissä suojaa olla, kumminkin mopovauhdeissa usein kaadutaan niin että saadaan kättä/jalkaa vaimentamaan iskua. Kyllä sen 50¤ saa huonomminkin poltettua.

Ja vielä: Onko kellään kokemusta sweepin S2R käsineistä?

26.7.2007 14:27

Jöö, mul on ainaki vaa jotkut kesäkeli hanskat jotka mp-messuilta ostin 2 kymppiin. Ne on aivan ykköset tällee kesällä ja hyvät suojat. Sitte mul on viel cafe racer merkkiset hanskat syys keleille. Mopolla kun talvella kans ajelen nii ne on aika lämpimät sillonki.

13.8.2007 20:30

Luke_ kirjoitti:
hermo89 kirjoitti:Itse olen käyttänyt ihan tavallisia nahkahanskoja joissa on vuori, mulla ainakaan ei kädet hikoa ja voi käyttää kovemillakin pakkasilla ihan normaaalikäytössä. Löytyy joka citymarketista ja prismasta.


No jos nopeudet on luokkaa 50km/h niin siihen ei varmasti tarvi ton kummempia hanskoja... Mutta jos on nopeutta enemmän ni kummasti alkaa kunnon hanskoilla tekemään jotain. Varren pitää olla pitkä tai muuten on ranteet kipeet... Muutenki vedenkestävät hanskat on ihan hyvä olla näillä syyskeleillä.

Valitettavasti mä en osaa kyllä mitään suositella kun ei oo mitään kunnon syyshanskaa. Ajelen Mp-asun hanskoilla (en nyt muista mallia, niissä on sellanen ilmastointivetoketjusysteemi) ja ne on tähän asti riittänyt. Kesäkelin hanskoihin kun laittaa jotkut ohuet sormikkaat alle niin hyvä tulee. Näillä eväillä oon aikasemmin pärjänny. Nahkoilla ei paljon tuu enää ajettua, niissä ei tosin olekkaan mitään vuorta (sp-2)


Hyym olen vähän erimieltä oli vauhti kuin vauhti kerran kun sopivasti asvaltille kaatuu että kädet on iha paskana niin varmasti hanskoja käyttää pyöräillessäkin. itse käytän vaikka helle päivinä oman turvallisuuden vuoksi. :)

13.8.2007 20:45

Ei jollakulla sattuis olemaan myytävänä XL-kokoisia ajohanskoja rystyssuojalla, tai tietoa, mistä moiset edullisesti saisi? Kävin taas tänään kylän hautausurakoitsijan puheilla, ja kertoi eräästä tapauksesta, jossa kaveri täräytti ulos tieltä onnettomin seurauksin, koska edellä ajavasta rekasta oli pudonnut sellainen pienehkö kivi, joka oli uponnut jätkän paljaisiin rystysiin nelisen senttiä, siis kurkisti miltei kämmenestä... Ehkä mun ei pitäisi enää käydä siellä...

30.8.2007 20:51

Moroo, olisko tollaset Sweep Winner hanskat hyvät ja vähän lämpimätkin tälläiseen syysajeluun ihan vaan mopolla?
http://www.eurobiker.fi/kauppa/prod_list.html?groupID=15&oc=1#

m

1.9.2007 10:49

monetko hanskat teillä on (kesä, talvi ,ilta?????)

1.9.2007 13:23

yhdet tvan nahka-hanskat ilman toppauksia, sitten kylmille keleille nuo liiterin hanskat. yllättävän hyvät, pitää vielä vettä. paljon parempi hinta-laatusuhde kuin noin miu IXS:n nahkahanskoissa. ne vielä HAALISTUUKIN. on ihan ruskeat nytten. ei kehtaa edes käsissä pitää. miksi?

3.9.2007 17:51

Mulla on Prisman lastenosastolta löydetyt vettä ja tuultapitävät syyshanskat, jotka ovat osoittautuneet erittäin ajokelpoisiksi ja ovat kevyesti vuoritetut. Tykkään.

Re: m

5.9.2007 0:41

lindu1 kirjoitti:monetko hanskat teillä on (kesä, talvi ,ilta?????)

Kolmet itse asiassa, mutta vain kahdet käytössä tällä ajokaudella.
1. Syko Sting, tekstiili/nahkahansikas, käytössä keväällä & syksyllä lämpötilan ollessa alle 15°C luokkaa ja vesisateessa, 25 ¤
2. Cafe-Racer Touring, pitkä kokonahkahansikas, käytössä kesällä lämpimien ilmojen aikaan, 20 ¤
3. nahka/maastokuviohansikas, ei mp-hanska, oli käytössä lämpimien kelien hanskana ennen 2:n ostamista

5.9.2007 19:56

Kellään tietoa millaset hanskat nää on :
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=38-2607

Suojaako tuulelta tai vedeltä ollenkaan?