Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.11.2007 18:48

Mistäs saisin peilivisiirin CAN merkkiseen kypärään?

21.11.2007 0:31

Googlen perusteella kokeilisin esim. JY-Trading -nimistä firmaa. Mutta varmaan saman haun olet itsekin jo tehnyt.

21.11.2007 16:05

Johnnie kirjoitti:Googlen perusteella kokeilisin esim. JY-Trading -nimistä firmaa. Mutta varmaan saman haun olet itsekin jo tehnyt.


jooo oon nähny ton jo mut kiitos silti.

9.1.2008 18:47

Kuinka tumma on x-liten musta visiiri verrattuna esim. agv? Ja ovatko x-lite kypäriin myytävät peilivisiirit oikeasti peilejä vai näkee helposti läpi ulkoapäin?

9.1.2008 21:57

Tiedä sitten onko oikea topikki mun kysymykselle, mutta täältä pesee.

Eli, millä "pesette" sormenjäljet pois peilivisiiristä, ite tehny jo 2pientä naarmua satasen visiiriin, vähä harmittaa ;<.

9.1.2008 22:08

Johnnie kirjoitti:
OpopO kirjoitti:Miten sais peilivisiirin puhtaaksi kun siihen jää niitä sormenjälkiä ja vesipisaroista jälkiä?

Pidät hyvän vahapinnan visiirissä kuten muussakin kypärässä (autovaha käy yhtä hyvin kuin erityiset kypärävahatkin), niin ei jää mitään jälkiä. Itse vahaan kypärän n. viisi kertaa vuodessa, useamminkin voisi. Ainakin näin hyvin vahattuna pesuun riittää sitten pelkkä lämmin vesi, jos on oikein likainen, niin tippa saippuaa tai astianpesuainetta. Paperia voi käyttää kuivaukseen, kunhan ei paina yhtään vaan antaa kosteuden imeytyä siihen.
voikos tota visiiriä ihan esim. auto glymin auto vahalla vahailla ettei mee pilalle?

10.1.2008 1:39

Ite en menis vahaamaan visiiriä autovahalla. Ennemmin käyttäisin esimerkiks tuon Autoglymin ikkunavahaa, joka pitää näkökentän terävänä. Senhän takia auton etuikkunaakaan ei kannata mennä vahaamaan, eihän siitä näy enää läpi yhtä terävästi kun vaha sumentaa näkyvyyttä. Mulla on tota ikkunavahaa purkillinen kaapissa, pitäis tässä talven aikana vahailla molemmat visiirit sillä...

10.1.2008 18:34

Issor kirjoitti:Kuinka tumma on x-liten musta visiiri verrattuna esim. agv? Ja ovatko x-lite kypäriin myytävät peilivisiirit oikeasti peilejä vai näkee helposti läpi ulkoapäin?


Jollain tietoo?

15.1.2008 20:32

Kyselen, että olisiko jollain tietoa, että käykö kaikkiin AGV:n umpikypärämalleihin saman visiirimalli.
Ostin AGV:n kypärän noin 3 vuotta sitten ja olisi nyt tarkoitus ostaa uudempi malli, mutta kun nuo peilivisiirit maksavat erikseen n. 60 euroa niin ei viitsisi sitä ostaa.

15.1.2008 21:07

astr0 kirjoitti:Ite en menis vahaamaan visiiriä autovahalla. Ennemmin käyttäisin esimerkiks tuon Autoglymin ikkunavahaa, joka pitää näkökentän terävänä. Senhän takia auton etuikkunaakaan ei kannata mennä vahaamaan, eihän siitä näy enää läpi yhtä terävästi kun vaha sumentaa näkyvyyttä. Mulla on tota ikkunavahaa purkillinen kaapissa, pitäis tässä talven aikana vahailla molemmat visiirit sillä...

Yksi todella hyvä visiirin puhdistuskeino on semmoset pienet liinat joita on märkä ja kuiva. Liinat on tarkoitettu tietokoneen näytön putsaamiseen, mutta toimivat todella hyvin visiiriin. Ensin märällä vaan pyyhkii sen puhtaaksi ja sen jälkeen kuivalla kuivaa.
näitä olen käyttänyt viimeisen vuoden ja on kyllä todella hyvä. noitahan saa varmaa ainaki jostain elektroniikka liikkeistä.

6.2.2008 5:18

duracel kirjoitti:voikos tota visiiriä ihan esim. auto glymin auto vahalla vahailla ettei mee pilalle?

AutoGlymilläkin on käsittääkseni useita erilaisia tuotteita, joista itse en ole yhtäkään käyttänyt, joten en sano siitä mitään. Würth-perusvahalla (Kestovaha) olen itse vuosia vahaillut, niin kypärän, visiirin, katteet, kromit kuin auton tuulilasinkin - eikä sen kummemmin sumentumaa kuin muutakaan negatiivista ole tullut.

11.2.2008 18:34

Ei kellään oo tietoa, että mistä saisi Grex R1 kypärään pelivisiiriä tai vaihtoehtoisesti mustaa

E: Tuolla galleriassa kypärä vielä näkyykin jos kuvaa kaipaa.

13.2.2008 23:51

Tota, ei kannata vetää siihen peilivisiiriin ainakaan AutoGlymin vahaa, itse erehdyin joskus kiillottamaan kypärää ja samalla ajattelin että vetäsin visirin kanssa kiiltäväksi. Mutta kuinka ollenkaan visiiri meni niin sanotusti pilalle, siihen tuli epämääräisiä railoja, eli tavallaan se peili-effekti katosi railojen kohdalta. Lopputuloksena oli melko törkeän näköinen visiiri, mutta sattuuhan näitä.

21.2.2008 12:51

itelle anto agv:een peilin hoito ohjeeksi moto-raumasta että ei mitään kemikaaleja vaan kostea säämiskä laitetaan visiirin päälle noin 15-30 minuutiksi ja sitten pyyhitään itellä toiminut hyvin eikä ole naarmuja.

23.2.2008 10:03

neuvokaas vähän.. mun kaveri lainas mun kypärää ja siin on peilivisiiri, niin se erehty paistamaan pekonia... ja sitten hiero rasvasilla näpeillä siihen jälkiä :| eli miten ne saa pois :D

vielä yks juttu se oli ennen sininen visiiri nyt se on enemmän ruskea