Takit, housut, hanskat, kypärät, ulkomailta tilaus... kaikki ajovarusteisiin liittyvä tänne.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.2.2003 0:14

Aivan, redracingillä joutuu maksamaan ne prosentit koska kaikki hinnat on verottomina ilmotettu, samalla tavalla ne suomessa joutuis yksityishenkilö maksamaan.

25.2.2003 0:27

Isin firma on näissä asioissa kova sana ;)

11.5.2003 20:56

P4ku kirjoitti:


hmm.. täällä kun seikkailin niin sattui löytymään tälläinen jännä visiirikalvo:
Kuva

Ja kysymys kuuluukin että onko joku nähnyt tälläisiä tai vastaavia myytävän Suomessa/jossain muussa nettilafkassa. Nmittäin ainakin tuolla tuo on _hävyttömän_ hintainen.. Laitonhan tuo katukäytyössä on mutta ei anneta sen menoa haitata.. :)


Minkäköhän merkkinen tuo kuvassa oleva kypärä on ?
Löytyy nimittäin sellanen..

Mistäköhän sais tumman visiirin tuohon bieffen b12 malliin ?

3.6.2003 19:48

Joo aattelin tilata sellaasen bandit kypärän (mattamusta) johon tulis "öljy" visiiri.
Onkohan järkee? visiiri maksaa 116 eeroa (aika helvetin kallis)
(mutta aika helvetin hieno very macho)
Kattokees toolta www.faw.fi

CoolVizion

15.6.2003 21:14

Tietäisikö kukaan saako suomesta jostain CoolVizion -visiirikalvoja?

MPS:n katalogissa moiset huomasin, mutta ei sieltä nyt ole muuta tilattavaa. Kotisivut www.coolvizion.com eivät toimineet kun koitin sinne emennä.

Jollakulla kokemuksia noista? Kuinka kestävät? Ei taida huurtumiseen auttaa fogcityn yms veroisesti?

2kpl paketti kalvoja n.15e kuulostaa paremmalta kuin Shoein iridiumvisiiri, 69-83e.

Kurikkala kirjoitti:Joo aattelin tilata sellaasen bandit kypärän (mattamusta) johon tulis "öljy" visiiri.
Onkohan järkee? visiiri maksaa 116 eeroa (aika helvetin kallis)
(mutta aika helvetin hieno very macho)
Kattokees toolta www.faw.fi

Onko järkeä, ei todellakaan. Mopokypäräksi ei varsinkaan. Tuskin on ulkonäön lisäksi kovin kummoinen kypärä, mutta kakkoskypäräksi lähistön pommituksiin ehkä ihan ok. Kaikenlaisia "streetfighter"-kypäriä saa huomattavasti halvemmallakin.

7.7.2003 11:59

Tilasin omaan halpis Agv:hen hopean peilivisiirin, kirkas on vähän naarmunen ja muutenki hienompi tolla :-?
58e sano hinnaks paikallinen liike ja ukko samalla tokas, että suomen tieliikennelaissa laittomia, no tuskin ne tollaseen takertuu.
Sinistä ja kultasta ois ollu viel toisina väreinä, mutta päädyin sitten tohon.

8.7.2003 17:10

http://koti.mbnet.fi/maxion/Wooz/Kypara/kypara2.jpg
http://koti.mbnet.fi/maxion/Wooz/Kypara/kypara4.jpg
Semmonen, hyvältä vaiktuttaa, ei näy yhtään ulkopuolelta läpi ja ei tummenna kauheesti. Tosin tällänen lappu mukana: "This visor is NOT HOMOLOGATED.This means that it does not satisfy one or more requirements of the safety standard currently in your country. It also means that it cannot be used on puplic roads.It can only be used on private race tracks and at your own risk."

edit: vaihoin kuvat linkiks ku ei ylläpito tykkää niistä.
Viimeksi muokannut Wooz päivämäärä 8.7.2003 19:32, muokattu yhteensä 1 kerran

8.7.2003 18:25

Itse ostin HJC:hen peilivisiirin vähän aikaa sitten, ihan näppärä, varsinkin ulkonäöltään...

21.7.2003 18:12

Onko olemassa sellaisia peilivisiirejä jotka ovat kirkkaita kuskin puolelta katsottuna?

Suomy kypä

31.7.2003 3:22

MIstähä sais Suomy kypärään peili visiireitä?

31.7.2003 10:49

anis kirjoitti:Onko olemassa sellaisia peilivisiirejä jotka ovat kirkkaita kuskin puolelta katsottuna?


Mulla on kans hjc:n kypärässä peilivisiiri(hopee). Visiirissä on aika vaalea sisältä päin katsottuna(jos vertaa tummennettuu), mutta sit ylä reuna on tummennettu enemmän!!
Mielestäni visiiri tummentaa sopivasti, mutta kyllä pimeellä olis parempi olla kirkas visiiri, kyllä mä ainakin oon nähnyt aina ajaa tarpeeks hyvin!!
Ei tälläisessä pillurallissa haittaa jos eii nää visiirin läpi, koska voi ajaa visiiri auki!! :)

Suosittelen kirkasta visiiriä jos ajaa "nopeita" teitä.

Katotaan sitten syksyllä uudestaan kuinka sit näkee. :roll:

31.7.2003 11:24

Kesällä suomessa ajellessa pärjää hyvin vaikka läpi yön peilivisiirillä. Ei se niin paljoo tummenna että ei näkisi pimeässä. Tummuus aste on hiukan pienenpi kuin savu visiirissä. Itse kokeilin visiireitä tossa HJC XF-8 kypärässä. Peili visiirin huomasin erittäin hyväksi keksinnöksi.

31.7.2003 11:35

Joni 125 kirjoitti:Kesällä suomessa ajellessa pärjää hyvin vaikka läpi yön peilivisiirillä. Ei se niin paljoo tummenna että ei näkisi pimeässä. Tummuus aste on hiukan pienenpi kuin savu visiirissä. Itse kokeilin visiireitä tossa HJC XF-8 kypärässä. Peili visiirin huomasin erittäin hyväksi keksinnöksi.

Ootkohan yöllä kypärää päähäsi pistänytkään, varsinkaan syksyllä. Kumma kun minä en meinaa aina nähdä kirkkaallakaan visiirillä (hirvi on käynyt lähellä).

1.8.2003 8:04

Tehokkaat valot auttaa hyvin

6.8.2003 1:43

Mulla on kans toi peilivisiiri ja mielelläni otan kirkkaan mukaan jos tiedän et tuun vasta yöllä kotiin, koska ei sieltä mitään nää jos ajaa visiiri kiinni. Ei nää suomen kesä-yöt niin valosia oo et näkis ainakaan agv:n peilivisiirin läpi yöllä. Pakko on ajaa visiiri auki yöllä jos on peili kiinni..