Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

27.9.2015 13:54

Kaasari on Motoforce Red Edition 19mm, eli vastaava kun dellorton phbg.
Luistin ei oo väärinpäin :D Läpät on vakiot. Joo itelki meinaa vähän motivaatio olla lopussa ku ei lähe käymää :lol: :lol:
Saisitko joltain kaverilta aitoa PHBG kaasaria lainaan? Meinaan noissa kiinanviritelmissä(jos toi nyt sellanen on) on ollut mitä kummallisempia vikoja.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

27.9.2015 18:16

itellä oli joskuskus roxissa silleen et sai bensaa ja kipinän mutta hörähteli vaan.nii vik akorjaantu kun vaihoin uuden cdi boxin.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

27.9.2015 18:40

Slerpa_ kirjoitti:
Kaasari on Motoforce Red Edition 19mm, eli vastaava kun dellorton phbg.
Luistin ei oo väärinpäin :D Läpät on vakiot. Joo itelki meinaa vähän motivaatio olla lopussa ku ei lähe käymää :lol: :lol:
Saisitko joltain kaverilta aitoa PHBG kaasaria lainaan? Meinaan noissa kiinanviritelmissä(jos toi nyt sellanen on) on ollut mitä kummallisempia vikoja.


Ei kelläkään tutulla oo :D pitää kai ostaa toinen kaasari käytettynä ja kokeilla sillä.
En ite usko ainakaan että se on cdi-boksista kiinni, koska toimi täydellisesti ennen koneremonttia :P Ja siis tällä hetkellä se ei ees hörähä..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

28.9.2015 21:45

Mulla on tollane mbk nitro 01 joka leipas nii vaihoin siihen kampiakselin, stefat, laakerit ja sylinterisarjan :D No mopo toimi noin 2 päivää normaalisti. Jonka jälkeen seisoi kaks päivää tallissa koska laitoin katteet paremmin kii :| no sen jälkeen se lähti huonosti käyntiin ja pysyy vain kaasupohjassa käynnissä max 10 sekunttia ja röpeltää. Kampuran stefat kunnossa, 3 eri tulpalla kokeiltu, katottu läpät -> raottaa erittäin vähän ja kannentiivisteet vaihettu. Mikä vika?? Mopo nyt siis seissy melkein kuukauden koska itse en keksi vikaa :(

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

29.9.2015 22:32

Joku ammattilainen saa auttaa. Tällä hetkellä roksissa kiinni pro replica, vakio kaasari (gurtner), 80 suutin, vakio ilmanputsari, vakio vari, 3g rullat, s6 medium vp, motorforcen siniset (jäykimmät motorforcelta) kytkinjouset. Eli onglema on että lähtee paikalta paskasti, ja kylmälllä koneella ottaa tasasen ja voimmakaan piikin mutta lämpimällä koneella ottaa piikin ja sitten laskee kierroksia kesken kaiken. Kun lähtee paikalta liikkeelle niin ei ota millään kierroksia ja tuntuu kuin ei edes pääsisi liikkeelle. Todennäköisesti vika variaattorin säädöissä mutta itse en keksi mitä tehdä :/

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

30.9.2015 0:26

Moro, oon aatellu laittaa vähän uutta viri osaa roksiin. Tällä hetkellä on gianelli extra ja malossi multivari edellisen omistajan laittamat. Miten vaikuttais 17,5 dellorton phva kaasari , 4,5 rullat ja 15% kytkin jouset ja vp jouset?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

2.10.2015 12:59

roksiivu kirjoitti:Moro, oon aatellu laittaa vähän uutta viri osaa roksiin. Tällä hetkellä on gianelli extra ja malossi multivari edellisen omistajan laittamat. Miten vaikuttais 17,5 dellorton phva kaasari , 4,5 rullat ja 15% kytkin jouset ja vp jouset?


Mulla oli suurinpiirtein sama setti ku sulla, ja vauhtia parhaimmillaan 80. Laita vähän jäykemmät kytkin ja vp-jouset.

Osaako kukaan viisas sanoa sellasta vari-settiä millä olis niin perkeleesti lähtöjä? Huippunopeus ei oo nyt niin tärkeä, mutta ois kiva saada lähtee niin perk***en hyvin :lol: Ja siis tällä hetkellä kiinni 70cc airsal racing, s6 r1200, dellun 19mm kaasari, malossin multivari ja siihen malossin kytkin, dopplerin kampura ja c4 laakerit + stefat.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

2.10.2015 19:30

Oisko kellä kokemuksii jonku mittariston (esim koso, missä kaikki bensavalot yms) laittamisesta roksii? Onko mite vaikeeta jne..? :)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.10.2015 11:27

roksiivu kirjoitti:Moro, oon aatellu laittaa vähän uutta viri osaa roksiin. Tällä hetkellä on gianelli extra ja malossi multivari edellisen omistajan laittamat. Miten vaikuttais 17,5 dellorton phva kaasari , 4,5 rullat ja 15% kytkin jouset ja vp jouset?


kaasari ok, rullat aika likellä ok varmasti.

Jouset aivan liian löysät.
Laita malossin punaset kytkin jouset ja vp. (50%)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.10.2015 11:32

fineemil kirjoitti:
roksiivu kirjoitti:Moro, oon aatellu laittaa vähän uutta viri osaa roksiin. Tällä hetkellä on gianelli extra ja malossi multivari edellisen omistajan laittamat. Miten vaikuttais 17,5 dellorton phva kaasari , 4,5 rullat ja 15% kytkin jouset ja vp jouset?


Mulla oli suurinpiirtein sama setti ku sulla, ja vauhtia parhaimmillaan 80. Laita vähän jäykemmät kytkin ja vp-jouset.

Osaako kukaan viisas sanoa sellasta vari-settiä millä olis niin perkeleesti lähtöjä? Huippunopeus ei oo nyt niin tärkeä, mutta ois kiva saada lähtee niin perk***en hyvin :lol: Ja siis tällä hetkellä kiinni 70cc airsal racing, s6 r1200, dellun 19mm kaasari, malossin multivari ja siihen malossin kytkin, dopplerin kampura ja c4 laakerit + stefat.


Osta stagen torque control kytkin ja kiristä jouset sillee et ottaa piikiltä kiinni niin lähtee.
Putki on tosi yläkiertonen nii vetoja kyllä löytyy:)

Saiks toimii roxi?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

6.10.2015 23:42

Kyllä sain roksin vihdoin toimimaan, vika oli stefoissa > vuotivat :lol: Jees ostan tässä lähi aikoina kyseisen kytkimen ja siihen setit ni pääsee vetelee ennen lumia 8)

TIetääkö kukaan myydäänkö _missään_ roksiin camo väristä pohjakatetta? Projekti on kyseistä pohjakatetta vailla valmis mutta koko netti selattu eikä löydy :roll: ja siis ei mitään arctic camoa, vaan normi vihreämusta.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.10.2015 23:05

Nyt joku osaava jeesatkoo! Mikä on roksissa vikana (yllätysyllätys) kun pysyy käynnissä vain ku pitää kättä ilmanputsarin edessä? Saako liikaa ilmaa vai? Sen tiedän ainakin että suutin on aivan liian iso. Ilmanputsari on just tarkotettu 19mm kaasarille.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.10.2015 1:04

fineemil kirjoitti:Nyt joku osaava jeesatkoo! Mikä on roksissa vikana (yllätysyllätys) kun pysyy käynnissä vain ku pitää kättä ilmanputsarin edessä? Saako liikaa ilmaa vai? Sen tiedän ainakin että suutin on aivan liian iso. Ilmanputsari on just tarkotettu 19mm kaasarille.


Saa varmaanki liikaa ilmaa suhteutettuna bensan määrään joten kannattaa koittaa laittaa pienempää suutinta.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.10.2015 19:51

Vaihoin suutinta, ei auttanu yhtää.. Käyntiin lähtee ku ottaa ilmanputsarin pois (harvoin kyllä) , mutta ei se kauaa pysy käynnissä. Ja ei liiku eteenpäin ku kaasu on pohjassa :roll: Täs alkaa pikku hiljaa v***ttaa :paha:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.10.2015 13:46

fineemil kirjoitti:Vaihoin suutinta, ei auttanu yhtää.. Käyntiin lähtee ku ottaa ilmanputsarin pois (harvoin kyllä) , mutta ei se kauaa pysy käynnissä. Ja ei liiku eteenpäin ku kaasu on pohjassa :roll: Täs alkaa pikku hiljaa v***ttaa :paha:


Mikäs ilmanputsari on kyseessä?