Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

7.5.2013 18:52

Joo , roksi kulkee ihan tarpeeksi nytten.. mutta jos saisin vastauksen siihen, että pitääkö suutinta vaihtaa kuristetun tehoputken vaihdon yhteydessä..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

7.5.2013 19:10

Riptide kirjoitti:En vieläkään ole löytänyt vastausta tuohon ongelmaan, tyhjensin pumput, ei sieltä öljyä tullut, olisiko pitänyt? Mitä öljyä sinne pitää lisätä?


Vanhat öljyt ovat jonnekin hävinneet, esim. stefojen välistä.

Wilsuuu kirjoitti:Mistäs mahtaa johtua, kun aeroxissa ohjaus on tulee paljon raskaammaksi kun kääntää oikealle. Välillä pitää oikee voimaa käyttää, että saa väännettyä :D
Ja mites sais fixattua?


Keulan laakerit ovat kuluneet todennäköisesti. Uutta keulan laakerisarjaa tilaukseen niin saa korjattua.

kultsi0 kirjoitti:Mitä pitää ottaa huomioon kun kuiduttaa roksiin kuituperän, että sen saa vielä irtikin skootterista, esim. tankin tyhjäystä varten.


Kuiduttaa kovaa ducktailia vasten tai sitten tekee alkuperäisesti muotin. Ei siinä muuta tarvitse kuin katsoa kuin, että jos underinkin kuiduttaa niin muistaa ottaa sieltä ne ruuvit pois ennen kuidutusta. Saatat joutua myös tyyppinumero kilpeä vääntämään ja sen kohdan jossa kilpi kiinni ottamaan pois tai taivuttamaan sisään. Mahdollisesti myös tankinraudan joudut ottamaan pois, että perä istuu kunnolla.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

7.5.2013 20:55

Onkos tuon tankin raudan irroituksesta jotain haittaa?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

7.5.2013 23:42

Tuli tuossa sunnuntaina ostettua 2010 vuoden roxi josta olis hukkis tukittu, prikka poistettu ja varmaankin rullia kevennetty (ainakin oston jälkeen löysin vakiorullat boxista). Mittariin menee sellaiset 75-77 mutta gpssään pääsin 63 (vastatuuleen toisaalta :D) Kiihtyy todella laiskasti ja haluaisin siihen vähän piristystä ja olen ostanut nyt kahdet eri rullat (4,5 ja 4,1 grammaiset) ja aijon niitä kokeilla. Heti kun saan vain pulttipyssyn jotta saan etuvarin auki :lol: Sitten olen ajatellut malossin multivaria hommata, joten tarviiko siihen vaihdella suutinta tms. ? Ja mitä vinkkejä tai ohjeita antaisitte jos nyt kiihtyvyyttä haluan parantaa ? :) (teharia lukuunottamatta :))

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

8.5.2013 9:30

MuXu kirjoitti:Tuli tuossa sunnuntaina ostettua 2010 vuoden roxi josta olis hukkis tukittu, prikka poistettu ja varmaankin rullia kevennetty (ainakin oston jälkeen löysin vakiorullat boxista). Mittariin menee sellaiset 75-77 mutta gpssään pääsin 63 (vastatuuleen toisaalta :D) Kiihtyy todella laiskasti ja haluaisin siihen vähän piristystä ja olen ostanut nyt kahdet eri rullat (4,5 ja 4,1 grammaiset) ja aijon niitä kokeilla. Heti kun saan vain pulttipyssyn jotta saan etuvarin auki :lol: Sitten olen ajatellut malossin multivaria hommata, joten tarviiko siihen vaihdella suutinta tms. ? Ja mitä vinkkejä tai ohjeita antaisitte jos nyt kiihtyvyyttä haluan parantaa ? :) (teharia lukuunottamatta :))


Tehari, muu kikkailu on aika turhaa. Tai no jos isket Multivarin, ostat paremmin hengittävän ilmansuodattimen, semisti isomman suuttimen ja vähän vakiota jäykemmät jouset niin kyllähän se huippuja jo aika mukavasti repii ja alavääntöjäkin löytyy, mutta tuskin kiihtyy erityisesti.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

8.5.2013 13:01

kultsi0 kirjoitti:Onkos tuon tankin raudan irroituksesta jotain haittaa?


No tankki ns. "vapaana", mutta kaikki Aeroxit, jotka olen purkanut, joissa on ollut kuituperä, niin missään ei ole ollut sitä rautaa. Voithan sinä siihen itsekkin tehdä esim. alumiinistä kiinnikkeen, jos se vaivaa sinua paljon, mutta itselläni ei ollut mitään, ja hyvinhän tuo kesti.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

8.5.2013 15:00

[/quote]Tehari, muu kikkailu on aika turhaa. Tai no jos isket Multivarin, ostat paremmin hengittävän ilmansuodattimen, semisti isomman suuttimen ja vähän vakiota jäykemmät jouset niin kyllähän se huippuja jo aika mukavasti repii ja alavääntöjäkin löytyy, mutta tuskin kiihtyy erityisesti.[/quote]

Okei, mulla vaan on semmonen ongelma että kun käynnistän jä lämmitän moottoria hieman ja lähden ajamaan nii kiihtyy oikeastaan todella hyvin mutta kun tulen mutkaan ja ensimmäisen jarrutuksen jälkeen ei enää ota kaasusta vauhtia taikka siis ns. Tukehtuu ja joudun ihan pieninä sykäyksinä antamaan kaasua että pysyy käynnissä. Tosin joskus sammuu kyllä. Ja sitten kun saan pidettyä käynnissä ja lähden liikkeelle niin menee puolisen minuuttia päästä n. 40 km/h vauhtiin jonka jälkeen ottaa ns. Tehopiikin ja kiihtyy mukavasti tuonne 70 km/h saakka.. Ja tätä hidasta kiihtyiliä tekee aina kun lähden paikaikaltani tai jarrutan alle 10 km/h vauhtiin, joka on todella noloa liikenteessä.. Joten osaako joku sanoa missä voisi olla vika ? Tai mitä voisi tehdä kiihtyvyyden nostattamiseksi ? Kaikki tämä siis tapahtuu edellisessä viestissä mainitsemillani säädöillä.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

8.5.2013 19:03

Mulla oli samanlaisia ongelmia, ja vika oli tulpanhatussa ja tulpassa.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.5.2013 2:44

Eli siis uusi tulppa mutta mitä teen tulpanhatulle ?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.5.2013 18:24

Mites, veteleekö mun mäntä viimisiään? Normiajoa, kunnes yhtäkkiä alle sekunniks kierrokset nousee vähän ja sitten sammuu kokonaan. Sen jälken käynnistyy normaalisti uudestaaan ja toimii hetken normaalisti, kunnes taas tekee tuon... Tuolla männällä kumminkin on ajettu vähintään 20t km, hehhe..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.5.2013 22:53

http://www.scootzstore.fi/str8-led-taka ... -1297.html Takavilkut, niille on yksi johto, mutta vakiot kiinni 2, yhdistänkö kaikki 3 että toimii vai miten? Sitten minkäs väriset johdot siitä vakio katkasijasta yhdistetään uuteen sirompaan, normiin on/off katkasijaan että toimii? otin mittariston pois, ja vakio katkasijat, en nyt saa noita vilkkuja toimimaan?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.5.2013 0:41

STR8-Takavalon:
- punainen = vakiosähköjen tummanruskeaan johtoon
- valkoinen = vakiosähköjen vihreään johtoon
- vihreä = vakiosähköjen mustaan johoon, riittää vain yhteen mustaan (löytyy yht. 3)
- sininen = vakiosähköjen keltavihreään johtoon
- keltainen = vakiosähköjen sinipunaiseen johtoon.

Ja jos oot vaihtanut sen valokatkasijan, niin:
- pinkki ja musta = töötin katksija
- sinipunainen, keltainen ja vihreä = valokatkasija
- ruskeavalkoinen, vihreä jja ruskea = vilkkukatkasija

Katso myös sähkökaavio.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.5.2013 11:19

Noni asiaa! Joo, katoin jo vähän tota kaaviota mutta oon niin tyhmä näissä sähkö hommeleissa että hermot palaa hetkessä ja kolvit lentelee seinille.. :D

Sain noi takavilkut nyt toimimaan mutta etuvilkkujen kanssa vielä ongelmia.. ajattelin vaan että pitääkö ostaa toinen rele kun takana on ledit, ja edessä, ja on vaa 1 led-rele? Jos pitää miten ne sitten yhdistetään tohon? vai enkö nyt vaan yhdistellyt oikeita piuhoja :|


E: Hahaa! Nyt toimii vilkkuset! Asiaa alkaa mopedi kohta valmistuu, pääsee perän kimppuun kun nyt tulee siihen sitten tuo takavalo kun vilkut toimii (; Muuten olisi mennyt umpeen. Kiitoksia avusta!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.5.2013 14:00

mihin väliin stage6 variaattorin mukan tulleet prikat kuuluu ja mitkä on parhaimmat perävälit näiden kans: stage6 streetrace 70cc, stage6 pro replica, stage6 variaattori ja kytkin?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

10.5.2013 14:18

Tulevat varin taakse, sähköstartin eteen, tai sitten etuvarin pultin alle. Ihan kumpaan haluat laitaa.

Ite en lähtis perävälejä vaihtelemaan, itse pärjäsin todella hyvin vakiolla väleillä.