Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2019 23:32

Onnistuuko 2001 yamaha aeroxin koneen vaihtaminen 2008 vuosimallin aeroxiin suoraan, jos tekee uudet liittimet staattorilta tuleviin johtoihin ja cdi/jännitteensäätäjään?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 0:58

Onko tietoa meneekö 17vm aeroxin jarrusatulat vanhoihin aeroxeihin? Ulkonäkö on kyllä muuttunut mutta onkohan mitat muuten entisellään?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 8:43

aerox98 kirjoitti:Onnistuuko 2001 yamaha aeroxin koneen vai...?


Vähän epäilen, kun itse vaihtanut koneen jossa eri sähköt, on vaihdettava joko johtosarja tai magneetto sähköineen.....

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 8:45

PeeVee jonne kirjoitti:Onko tietoa meneekö 17vm aeroxin jarrusatulat v...?


Heh, asian ei minulle kuulu, mutta miksi vaihtaisit Brembon jarrusatulat ei niin hyviin merkkeihin?? En ole kokeillut mutta luulisi käyvän....

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 11:41

Brembot vuotaa mäntien välistä. Jäävät myös kantamaan levyyn. Eivät palaudu vaikka kuinka oon yrittäny herkistää.

Tietysti voisi vaan huoltaakkin mutta saisin myös vm16 jarrut käytettynä aika halvalla.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 11:58

PeeVee jonne kirjoitti:Brembot vuotaa mäntien välistä. Jäävät myös kantamaan levyyn. Eivät palaudu vaikka kuinka oon yrittäny herkistää.

Tietysti voisi vaan huoltaakkin mutta saisin myös vm16 jarrut käytettynä aika halvalla.


Aivan, tosiaan en ole varma käykö, vaikka tuossa taliissa Naked malli -13 ja vanhempi malli -11, niin näyttää kyllä samanlaisilta...........

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 14:55

Ostan ne vähän käyetyt nakedin jarrut. Täytyy saada nyt kesäks jotkut jarrut jotka toimii. Ja brembot voi huoltaa myöhemmin kuntoon. Riippuen kuinka paskat ne 16vm jarrut on.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 17:38

PeeVee jonne kirjoitti:Ostan ne vähän käyetyt nakedin jarr....


Saako kysyä minkähintaiset? Etu-ja takajarrut kahvoineen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2019 21:37

Pelkät jarrusatulat eteen ja taa. Hinta 20€kpl. Ei toki ilmaiset mutta halvat verrattuna uusiin. Sattuu olemaan jemmassa myös toiset letkut ja kahvat niin on sitte kahdet jarrut eteen ja taa.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

20.6.2019 8:43

PeeVee jonne kirjoitti:Pelkät jarrusatulat eteen ja taa. Hinta 20€kpl. Ei toki il...


Ei ole kyllä pahanhintaiset...Itsellä usemmat parit Brembon jarrusylkkyjä, mut en kyllä myisi tuohon hintaan niitä....

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

24.6.2019 22:57

Tossa nyt 19mm dellortoon oon suutinta säätäny ja todennu 92 koon suuttinen parhaaksi. Omasta mielestä kuullostaa vaan aika peineltä. Vaikka kylläkin toimii hyvin. Miten on?

Tekniikka on 70cc steetrace, 19mm dellorto, stage6 lyhyt ilmanputsari,pro replica, sport pro kytkin vari ja hihna ja 4,7g rullat.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

1.7.2019 21:24

Mistä aiheutuu se että aerox pompottaa ajossa kun ajaa "kovaa"?
Vauhtia siis joku +70kmh kun alkaa tuntua persiissä asti kun koko skobe pompottaa menemään.kovemissa vauhdeissa myös kuuluu surinaa joka säätyy kierrosten mukaan. Sen kuulee aina ajossa kun on paljon kierroksia.

Ihmettelen vaan kun joka ikinen laakeri koko skobesta vaihdettu mutta silti surisee kun laakerivikanen konsanaan.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.7.2019 14:28

PeeVee jonne kirjoitti:Mistä aiheutuu se että aerox pompottaa ajossa kun ajaa "kovaa"?....


Onko takarengas kunnolla vanteella? Rippuu minkälaista surinaa....oletko asentanut laakerit lyömällä?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.7.2019 17:13

Eturenkaan laakerit koputtelin lämmön kanssa hylsyllä paikalleen.
Taka-akselin laakerin vaihdoin juuri uuteen koska ajattelin että vika olisi siinä. Ja senki tosiaan koputtelin hylsyn avulla paikalleen. Toi rengas täytyy vielä tarkastaa. Mutta silmääräsesti se on ihan hyvin vanteella.

Surina on semmosta että puolen kaasun jälkeen se alkaa kuulua. Mitä enemmän kierroksia niin sitä nopeampi surina. Kun kaasua laskee niin surina loppuu paljon aijemmin kuin kone laskee kierrokset. Eli siinä mielessä eivät synkkaa.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.7.2019 20:22

PeeVee jonne kirjoitti:Eturenkaan laakerit koputtelin lämmön kanssa hylsyllä paikalleen.
Taka-akselin laakerin vaihdoin juuri u...


Ok. Mulla kahdessa koneremontin jälkeisessä laitteessa koneessa sivuääni (voi olla ihan samanlainen ääni). Selitystä sille ei löytynyt, mutta epäilin kampiakselinlaakeria, vaikka sen vaihdoin uuteen, kuten kaikki muukin liikkuva osa koneessa.

Se oli räminän ja resoranssi äänen sekoitus (on mulla jossain videokin siitä). Mutta se oli niin pieni/sekava (pakoputki äänet), mutta selvästi magneetonlohkonpuolelta tuleva ääni, ettei sitä osannut kukaan kuulla jos en kertonut.

Mutta myntitilanteessa kerroin äänen kuuluvan, mutta ei haitannut. Ja moottorilla minun tekemän remontin jälkeen ajettu yli 8tkm, vaikka tuo sivuääni. Itse epäilin taanoin laakerin asennuksesta johtuvaa vikaa, mutta todenäköisesti laakerissa vikaa....