Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot SpeedFight

12.12.2013 18:39

konstasd kirjoitti:nyt tarttis apuu speedfightin käynnistykseen...
eli siis ois kyseessä speedfight 2 neste -08. viriä leovincen zx putki, 70 suutin, rajotinlevy pois ja 25% vp jousi.
Tekee semmosta että ei lähde kylmänä käyntiin ilman että polkee kauan. Lämpimänä lähtee heti sähköstartista käyntiin, mutta kylmänä pitää polkea monia kymmeniä kertoja. Kipinä tulee. Yritin säätää neulaa mutta ilmeisesti tässä kaasarissa ei voi sitä tehä.. :eek: Narakun sähköryyppy uusittu.


Kyllä pitää mullaki näillä ilmoilla välistä polkea varmaan 20 kertaa.
Välissä lähtee helpoiten käyntiin parilla polkasulla kun kaasua pitää pohjassa vaikkei se mikään paras ratkasu oo kylmälle koneelle. Välissä taas lähtee parilla polkasulla ihan muutenki käyntiin.

Re: Peugeot SpeedFight

13.12.2013 13:12

Mulla on speedfight 2:kkoses leovincen zx, 70 suutin, 25% vp jousi, 7,5g rullat, rajotinlevy pois. Tekee sillälail että ku lähtee paikoiltaa kaasupohjassa nii ei tapahu melkeempä mitää ja sit kohta se ottaa kunnon piikin. Pitäiskö vaihtaa kytkinjouset vai mitä pitäis tehä että ottais aikasemmin sen piikin? :)

Re: Peugeot SpeedFight

13.12.2013 22:00

konstasd kirjoitti:Mulla on speedfight 2:kkoses leovincen zx, 70 suutin, 25% vp jousi, 7,5g rullat, rajotinlevy pois. Tekee sillälail että ku lähtee paikoiltaa kaasupohjassa nii ei tapahu melkeempä mitää ja sit kohta se ottaa kunnon piikin. Pitäiskö vaihtaa kytkinjouset vai mitä pitäis tehä että ottais aikasemmin sen piikin? :)

Kytkinjouset yks syy, osta suoraa esim stage6 sport pro kytkin, itellä on sf3 ja täl hetkel osia:
66 suutin (vaihdan isompaan kun jaksan)
Stage 6 Pro Replica
5g tai 5.5g rullat (en muista:D)
Stage 6 Medium vp-jousi.
Stage 6 Torque Control -kytkin.

Piikki lähtee aika hyvin suoraan ei lähde silleen että hyväkun liikkuu aluksi.
Rullat pienempään, ja kytkinjouset vaihtoon. Pitäis sillä toimia.
Yks juttu kans noiden rullien kans sama ois vaan ostaa esim joku virivariaattori nii tuskin tarvii säädellä paljon kun valmiiksi hyvin säädetty, niin toimii.

Re: Peugeot SpeedFight

20.12.2013 22:30

Hei sinä joka haluat alottaa seedfight projektin, tai sulla on jo meneillään semmonen, tartu tästä tilaisuuteen.

Myyn kaiken mitä mulla on jääny vuosien varrella projektista joka ei koskaan valmistunut. Niin paljon tavaraa, että kannattaa tulla pakulla hakemaan.
Saat ihan kaiken satasella, siis sillä ehdolla että viet ihan kaiken.
Paketti sisältää mm. Kuidutettuja katteita, kuidutussetin, keulan vanteet, jarrut, tekniikan osaa, ym ym paljon muuta.
Ota yhteyttä ja tule katsomaan. En ota kuvia tai kerro tarkemmin. Kiinnostuneet tulee itse katsomaan mitä löytyy.

Asun Epoossa, mankkaalla.

045 201 6999

PS. Haluan siis eroon kaikesta, sillä olen kyllästynyt säilyttämään kaikkea mopokamaa jolla en tee mitään. Harrastuskohteena on jo ollut autot pari vuotta.

Re: Peugeot SpeedFight

28.12.2013 15:20

Kyseessä olis Speedfight 2 LC -08, oisko kellään tietoa tai vinkkejä että miten estää veden pääsyn ilmanputsariin? Aina vesikelillä sinne menee vettä ja ei enään kierrä kunnolla.
Sehän ottaa ilman penkin alta tavallaa, joten miten sinne ylipäätänsä pääsee vettä? Joka kerta pitää ottaa penkki pois ja kaataa vedet pois ja toimii taas.

Re: Peugeot SpeedFight

21.1.2014 22:13

Morjesta vaan, mites spedejen omistajat. Mulla on tommonen Speedfight 2 nestejäähy vuosimallia 2006. Kylmällä koneella toimii näillä 20 pakkasilla, mutta lämmöt kun nousee normaaleiksi, alkaa booaamaan ja hetkellisesti tehot katoaa. Johtunee varmaan suuttimesta, mitään muuta ei ole tehty kun kurilevy irrotettu rullakupista. Minkäs kokonen suutin sinne pitäis laittaa että sais pelaamaan talvikeleilläkin? :)

Re: Peugeot SpeedFight

27.1.2014 14:06

AlexAhti kirjoitti:Morjesta vaan, mites spedejen omistajat. Mulla on tommonen Speedfight 2 nestejäähy vuosimallia 2006. Kylmällä koneella toimii näillä 20 pakkasilla, mutta lämmöt kun nousee normaaleiksi, alkaa booaamaan ja hetkellisesti tehot katoaa. Johtunee varmaan suuttimesta, mitään muuta ei ole tehty kun kurilevy irrotettu rullakupista. Minkäs kokonen suutin sinne pitäis laittaa että sais pelaamaan talvikeleilläkin? :)


Itellä on tuo SF3 ilmakoneella.
Vähän samaa ongelmaa on paitsi, että konetta pitää lämmittää ainakin sen 10-30min, että alkaa toimimaan kunnolla... Aluksi autto kun vaihdoin isompaa suutinta, mutta taas lauhemmilta keleillä tekee samaa.

Re: Peugeot SpeedFight

7.2.2014 2:06

Itellä tossa huollossa SF2 nestekoneella. Onko noiden kaasarissa irrotettavaa tyhjäkäyntisuutinta? Ku ei tahdo löytyä pääsuuttimen vierestä. Tietäs vaa et onko kadonnu, vai onko ollukkaan? Kaasari siis Gurtnerin 12mm.

Re: Peugeot SpeedFight

7.2.2014 3:55

Ei tainnu itellä ainakaa olla tuossa gurtnerin 13.3. Ainakaa en oo huomannu ku pääsuutinta vaihtanu. :D

Re: Peugeot SpeedFight

7.2.2014 19:13

Ok. Näyttää vaan siltä et siin kohdalla olis kuparinvärine osa jossa jengat. Skootterin ongelma on että ei käynnisty ku polkemalla, käy n. 5sek ja sammuu. Jos kaasuun koskee nii sammuu heti. Koneessa uus mäntä ja renkaat, puristuspaineet tarkistettu, uus tulppa ja uus pytyn ja kannen tiiviste. Pysyy käynnis jos tukkiu sormella ilmanputsarin aukkoa. Mikä vois olla vika?

Re: Peugeot SpeedFight

8.2.2014 17:12

On putsattu tankista lähtien. Kaasari purettu ja paineilmalla putsattu kahteen kertaan. Ei vaan ongelma poistu:/

Re: Peugeot SpeedFight

10.2.2014 7:47

osaeero kirjoitti:On putsattu tankista lähtien. Kaasari purettu ja paineilmalla putsattu kahteen kertaan. Ei vaan ongelma poistu:/

Ootko testannu säätää kaasaria tai suutinta vaihtanu?
Ei saattas olla imuvuoto? Ei sen mun mielestä kyllä sillon edes käynnisty, että entiedä.

Re: Peugeot SpeedFight

10.2.2014 22:21

Elikkäs huomasin, että LC Speedfight 2:kkonen alkoi savuamaan aika lailla ajon jälkeen.
Pääsi kylmällä koneella n.1km verran ja sitten alkoi röpöttään eikä nostanu kierroksia ja oli hankala päästä liikkeelle kun kone lämpeni. Käryn savu tuli vesiletkusta joka lähtee pytystä.
Katsoin jäähdytysneste säiliöön ja se oli melkolailla tyhjä. Eli vuotaako se siitä kohti mistä käry nousee ja mitä jäähdytin-nestettä lisään?

Re: Peugeot SpeedFight

10.2.2014 22:49

osaeero kirjoitti:Ok. Näyttää vaan siltä et siin kohdalla olis kuparinvärine osa jossa jengat. Skootterin ongelma on että ei käynnisty ku polkemalla, käy n. 5sek ja sammuu. Jos kaasuun koskee nii sammuu heti. Koneessa uus mäntä ja renkaat, puristuspaineet tarkistettu, uus tulppa ja uus pytyn ja kannen tiiviste. Pysyy käynnis jos tukkiu sormella ilmanputsarin aukkoa. Mikä vois olla vika?


Sama homma oli mulla Sf2 LC. Onko sulla siinä sähköryyppy?
Jos on nii ota äkkiä pois ja tilaa käsikäyttönen ryyppy vaikka Sparewheeliltä :D
Mulla teki samaa ja nyt lähtee hyvin käyntii pakkasella ku pakkasella ja pysyy myös käynnissä kun antaa olla sen päällä, kunnes kone lämpeää.

Re: Peugeot SpeedFight

24.2.2014 22:32

Olisko kellää tietoo mikä ilmaputsari vois olla hyvä ettei ime kaikkia maailman vesiä? :|