Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot SpeedFight

12.5.2013 20:18

Tuli nyt niin kyllästyttyä 50cc mottiin ja nyt olis tulossa 70cc malossin kiuas. Kaikki kaasarit, imukaulat, varit ja kytkimet löytyy joilla pitäs malossin 70cc hyvin rullata ettei oo niistä toimiminen kiinni, mutta pitäskö sen pytyn toimia nyt ihan vaan kaasarin säätämisellä ja pytyn paikalleen laitolla? Vai joutuuko lohkoille jotain väsää että toimis? Vanha kokemus sanoo ettei saa sorua 70cc sillä silloin ei mikään toimi. Keewayhyn kun laitoin 70cc niin ei toiminu kirveelläkään ja eikä kukaan edes korjaamo osannu sanoa miksei toimi. Moponihan on nyt speedfight 2 -07

Re: Peugeot SpeedFight

13.5.2013 21:08

Tietäisikö joku mikä minun Speedfight 2:ssa on vikana, kun mopo sammuu välittömästi kun kaasua painaa. Lähtee kyllä hyvin käyntiin ja tyhjäkäyntikin löytyy. Olen puhdistanut kaasarin ja ilmanputsarin. Tänään irrotin sylinterin ja myös mäntä oli kunnossa. Lisäksi putki ei ole tukossa ja mopo saa hyvin kipinää. Missä vika voisi olla?

Re: Peugeot SpeedFight

14.5.2013 11:05

Liian pieni suutin, tai neula liian alhaalla, automaattiryyppy hajonnut?
Jos tukit ilmanputsarin reiän kädellä ja kaasutat, pysyykö käynnissä?

Re: Peugeot SpeedFight

14.5.2013 16:19

Tinöö_ kirjoitti:Liian pieni suutin, tai neula liian alhaalla, automaattiryyppy hajonnut?
Jos tukit ilmanputsarin reiän kädellä ja kaasutat, pysyykö käynnissä?


Automaattiryyppy hajosi jo kauan aikaa sitten, joten nyt minulla on käytössä käsiryyppy, joka toimii. Olen kokeillut käynnistää myös ryyppy päällä, mutta mitään vaikutusta toimivuuteen sillä ei ollut.

Pitääpä kokeilla isompaa suutinta ja neulan nostoa. Mietin tässä muuten, että voisiko vika olla läpissä?

Re: Peugeot SpeedFight

20.5.2013 14:31

Mikä mahtais olla pösässä vikana, kun huutaa nii saatanasti. Putki oli huonosti kiinni, mutta laitettiin se kunnolla. Kaikenlisäksi putki vuotaa alkupäästä ja siitä pillistä. Kaiken kruuna se että putki savuaa iha saatanasti. Uuden putken aika, vai missä vika ?

Re: Peugeot SpeedFight

20.5.2013 22:42

Mikähän mahtaa olla pösössä vikana kun ei meinaa lähteä millään käyntiin, viimekesänä taisi ryyppy mennä rikki niin otan ilman putsarin kopan irti ja supistin imuputkea että ei saa ilmaa ja lähtee jotenkuten käyntiin. Nyt viimeiset paripäivää olen käynyt turvesuolla töissä (50km) suuntaansa ja sen jälkeen mopoa ei meinaa saada millään käyntiin. Parhaiten lähtee kun kaasu on aivan pohjassa mutta pyörii vähän aikaa ja sammuu. tätä kun tekee noin 10 kertaa niin sitten jaksaa nostaa kierroksia. malli on SF2 -07 hukkaputki tukittu, muistaakseni 58 suutin ja variaattorin kuristuslevy irti.
E: mopo on ilmajäähdytteinen ja kokeiltu eri tulpalla

Re: Peugeot SpeedFight

21.5.2013 15:39

Sun kannattais varmaan hommata siihen kokonaan uusi ryyppy. Suosittelen vipuryyppyä, sillä ne ovat varmatoimisia eivätkä maksa paljoa.


Mutta sitten asiaan. Onko kukaan vaihtanut tuota single arm -keulaa johonki vähän parempaan keulaan. Itselläni nimittäin tuo single arm on sen verran kärsinyt ja iskari ns. "löystynyt" että todella tuskaista ajella tuolla.

Olisi nimittäin yksi Peugeot Jet Force osissa nurkissa pyörimässä, jotenka kysymys kuuluukin että käykö Jetin keula suoraan Speedfightiin ilman mitään omia patentteja? Olen lukenut että aineskaan aeroxin keula ei käy suoraan.

Vastatkaa nopeesti :)

Re: Peugeot SpeedFight

21.5.2013 16:23

juppas kirjoitti:Sun kannattais varmaan hommata siihen kokonaan uusi ryyppy. Suosittelen vipuryyppyä, sillä ne ovat varmatoimisia eivätkä maksa paljoa.


Mutta sitten asiaan. Onko kukaan vaihtanut tuota single arm -keulaa johonki vähän parempaan keulaan. Itselläni nimittäin tuo single arm on sen verran kärsinyt ja iskari ns. "löystynyt" että todella tuskaista ajella tuolla.

Olisi nimittäin yksi Peugeot Jet Force osissa nurkissa pyörimässä, jotenka kysymys kuuluukin että käykö Jetin keula suoraan Speedfightiin ilman mitään omia patentteja? Olen lukenut että aineskaan aeroxin keula ei käy suoraan.

Vastatkaa nopeesti :)

http://www.scooternations.com/showthrea ... -Speedy-50 tällä ohjeella pitäs menna suoraan.

Re: Peugeot SpeedFight

22.5.2013 9:48

juppas kirjoitti:Sun kannattais varmaan hommata siihen kokonaan uusi ryyppy. Suosittelen vipuryyppyä, sillä ne ovat varmatoimisia eivätkä maksa paljoa.

Mistäpäin nuita vipuryyppyjä sais ostettua? Linkkiä?

Re: Peugeot SpeedFight

22.5.2013 17:49

Osaako kukaan sanoa mikä mun speedifght 2 on vikana? (-08 aj. n. 10000). Skootterilla voi ajaa normaalisti about 2km, jonka jälkeen mopo pätkii hieman ja hyytyy sen jälkeen. Tämän hyytymisen jälkeen mopoa saa polkea vähä aikaa ja sitten taas lähtee käyntiin. Tulpan vaihdoin, autto hieman, kaasarin ja ilmanputsarin olen puhdistanut.. Tulppa on yleensä melko todella lämpöinen kun mopo on hyytynyt.. Vireinä Stage6 pro replica ja 62 suutin (vakiona 52) Kuka tietää, mikä tässä on vialla?!?! Olisi ihan mukava ajaa vielä tämäkin kesä :)

Re: Peugeot SpeedFight

23.5.2013 0:20

Voisit kokeilla isompaa suutinta.

Re: Peugeot SpeedFight

23.5.2013 15:08

Osaako joku sanoa, mistä löytyy öljypumppu speedfight kakkosessa? Onko se siinä pakoaukon alla?

Re: Peugeot SpeedFight

23.5.2013 15:51

Jep siinähän se. 2 letkua menee siihen.

Re: Peugeot SpeedFight

23.5.2013 16:40

Osaakko selittää miten se toimii? Kiinnostas tietää. :D
Tietääkö joku mistä sais uuden laakerin tilattua siihen öljypumppuun, ko ei oikeen löydy netistä?

Re: Peugeot SpeedFight

28.5.2013 23:21

EURO2 standardin malleissa, olisko 03' ->, öllepumppu on sähköinen ja sijaitsee vasemman jalan alla rungossa kiinni. Siinä lohkossa on tilalla katalysaattorin hapetinpumppu mallia Dell'orto.

Mikäli se pumppu on mekaaninen, se ottaa käyttövoimansa kampiakselilla olevasta vinosta hammasratastuksesta. Eli pumpun akseli ulottuu ihan kampuralle asti. Itse pumppaava osa ei ole kummoinen.