Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 20:02

Eihän se prikka mitään siinä auta koska tuo startin vapaakytkin tulee ulommas, sinne jää syvemmälle tyhjää tilaa eikä etuvari jää tiiviiksi. Osta suosiolla uusi palikka, säästyt vaivalta :roll:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 21:45

Laita yksi prikka = vaiva ??

Sinne ei jää yhtään mitään tyhjää tilaa vapaakytkimen alle, koska kampiakselin juuressa on holkki jonka tietysti jätät.
Se vapaakytkin tavallaan korvataan sen paksusella prikalla. Nimenomaan sillä prikalla saadaan vari "tiiviiksi", koska se vapaakytkin on pois siitä kampiakselilta.

Muut startin kamat voit ottaa pois kolisemasta.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:05

Ainakin mun omassa on se holkki on vielä parisenttiä liian kaukana että jos vapaakytkimen jättää pois niin joutuu laittamaan 10-20 prikkaa..

Joten vaiva vaiva.. Patentit on aina patentteja.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:10

Näin ei kuitenkaan "aidossa" Minrelllissa, ko. operaation muutamaan eri mopoon suorittaneena tiedän...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:30

Voi kun on siistiä herra ...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:35

Tarkotus ei tosiaankaan ollut vittuilla!?! :s Vaan ihan yleisesti kertoa koska tuskin tuo alkuperänenkään kysyjä tietää että sulla on kopiomalli. Rauhotu vähäsen.

Vai mikä h*lvetti sulla on mua vastaan? Oonko sanonu sulle jotain pahaa??
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 5.2.2013 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:49

kiitokset thoumimakaroonille!

Koita kestää. Netti on täynnä jos jonkin moista kulkijaa ja kaikki eivät mieti mitä sanovat, eivätkä kestä häviötä.;)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

5.2.2013 22:52

Näinhän se on :D

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

6.2.2013 0:51

ramba ootkos varma? Koska jos sinne starttikytkimen taakse jäisi tyhjää tilaa eli se ei kiristyisi sitä holkkia vasten niin silloinhan starttikytkimen ulkokehä painaisi sitä isoa hammasratasta vasten kun etuvari on kiristetty, josta taas aiheutuisi se että starttimoottori pyörisi koneen mukana tai sitten starttikytkin hinkkaisi pahasti sitä isoa ratasta. Jota ei tietääkseni tapahdu edes kirotussa cpi/keewayn kopiominarellissa. En ole varmistanut asiaa mutta kyllä mun mielestä mun kopiokoneessa ainakin pystyy korvaamaan sen starttikytkimen 1mm prikalla kuten thouni sanoi.

e: tai oikeestaan siihen taitaa tarvia 2-3mm edestä prikkoja tässä kopiomallissa mutta ei sentään parin sentin edestä.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

6.2.2013 16:50

Mulla sinne jää molemmissa koneissa pari senttiä tilaa.

Nim. vähintään 100 kertaa koneen purkanut :D

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.2.2013 14:32

Tuli tosa vaihdossa mbk nitro ja siinä on jotain pientä laitettavaa sillä ei käy ollenkaan jos se on suorassa mutta jos mopoa kallistaa vasemmalle niin toimii?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

9.2.2013 16:42

Kaasari tulvii, joku maajohto huonosti kiinni?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.2.2013 22:21

Elikkäs mulla ois sellane ongelma mun roxis ollu varmaa joku 2kk, normaalisti kulkee sen 60-65kmh (silloin oli vielä vakio putki kiinni ja prikka otettu mutta ei muuta) ja nyt se ei kulje ku just ja just sen 30-35kmh ja se ottaa kierroksia vain silloin kun se on jalalla ja antaa kaasua mutta heti kun lasken sen jalalta ja lähden ajamaan niin ei ota kierroksia kunnolla ja heti kun on pientäkin ylämäkee nii vauhti tippuu sinne 15-20kmh ja sitte jos ylämäki on vielä jyrkempi ja jokseenki pitkä niin hyytyy mopo heti ja joutuu nousta mopon kyydistä että pääsee ylä mäen. oon vaihtanu nyt kevyemmät rullat, kevlar hihnan, putken gianelli cr extra, isomman suuttimen kokoa 70 (gurtnerin kaasari), ja olen ottanut variaattorin prikan pois.

Näin etu käteen jo KIITOS VASTAUKSISTA!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.2.2013 22:27

Laita nyt ens alkuun ainakin isompi suutin. Kuullostaa omaan korvaan tosi pieneltä tuo. 8o . ja sitten kannattaa verrata tuota hihnaa alkuperäiseen ettei ole pidempi/lyhempi/leveämpi/kapeampi.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.2.2013 22:40

minkäs kokosta ehdottaisit ku vakiona on 62 ja mulla nyt kiinni se 70, oisko joku 74 hyvä??