Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

1.6.2019 0:26

Kellään tietoo noista speedfight 3 sähköllisistä rajotuksista kun kiertää vain 8000rpm yhden rajottamattoman boksin hommasin mutta kiersi samaan kuin vakioboksilla neuvoja ?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

25.3.2020 21:19

Kellään tietoa mikä vois olla vikana. Peugeot speedfight 2 merkiltään. Skootteri on ollut mulla noin vuoden ja kulki alkuun sen 60 kmh sitten alko pikkuhiljaa hiljenemään 25kmh asti. Sitten hetki sitten vähä vikoja korjattiin, kun kaasari ei ollu kunnolla kiinni ja putkesta poistettiin jokin irronnut metalli mölkky (katti vissiin) kulki sen jälkeen noin 40 kmh. Sitten viikko sitten vaihdoin variaattorin rullat ja, kun koitin vaikuttiko mitään nii ei vääntänyt eikä kulkenut enää mihinkään ja koitin vanhoillakin rullilla eikä vaikuttanu. Käy ainakin vissiin liian rikkaalla, kun putkesta valuu bensaa tai ainakin bensalta näyttää, mutta en usko, että se noin paljoa vaikuttaa. Ja tosiaan ennen tota rullien vaihtoa ei putkesta valunut mitään.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

5.5.2020 21:55

Termos!!

Käsiini siunautui tai ehkä tällä hetkellä kaukana siunauksesta, niin Peugeot Speedfight 2 -01 vuodelta.

Ongelma on seuraava kun vehje kulkee sen 75 km/h aikuisen painolla ja se pitäisi luovuttaa kohta 15 täyttävälle ja oman mielenrauhan puolesta olisi hyvä että se menisi vaan sen n.60km/h. Tehköön itse mitä lystää ja viritelkööt, mutta olisin ainakin yrittänyt. :lol:

Olen purkanut variaattorin kopan auki, niin kysyisin että tietääkö joku onko tässä mallissa "prikka", spoorien päällä etulevyn ja holkin välissä, "holkin" päällä vai rullakupissa? Aika monessa huollossa sanottu että ei mitään hajua..

Lisäkyssärinä että saako näitä prikkoja jostain vai pitääkö itse sorvata?

Kyselee nimimerkillä, sain skootterin oksasilppurin kylkiäisenä ja itse ajanut vain Solifer 77A:tä..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

6.5.2020 8:55

jotkun liikkeet myyvät netissä niitä googleta vaan niin pitäisi löytyä. ja varmaan löytyy kuristusten poisto kyseiseen skobaan jostain ohjeet niin katsoo ne niin tietää missä prikka oli.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

28.6.2020 11:45

Kaunisnaama kirjoitti:Termos!!

Käsiini siunautui tai ehkä tällä hetkellä kaukana siunauksesta, niin Peugeot Speedfight 2 -01 vuodelta.

Ongelma on seuraava kun vehje kulkee sen 75 km/h aikuisen painolla ja se pitäisi luovuttaa kohta 15 täyttävälle ja oman mielenrauhan puolesta olisi hyvä että se menisi vaan sen n.60km/h. Tehköön itse mitä lystää ja viritelkööt, mutta olisin ainakin yrittänyt. :lol:

Olen purkanut variaattorin kopan auki, niin kysyisin että tietääkö joku onko tässä mallissa "prikka", spoorien päällä etulevyn ja holkin välissä, "holkin" päällä vai rullakupissa? Aika monessa huollossa sanottu että ei mitään hajua..

Lisäkyssärinä että saako näitä prikkoja jostain vai pitääkö itse sorvata?

Kyselee nimimerkillä, sain skootterin oksasilppurin kylkiäisenä ja itse ajanut vain Solifer 77A:tä..


Siellä pitäisi varmaan olla rullakupin taakse pultattu rajoitinlevy, kuvassa vasemmalla puolella.

Mulla olisi ylimääräisenä tuommoinen. Pistä vaikka yksityisviestiä niin voin pistää postissa tulemaan sulle tuollaisen, jos maksat postikulut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

29.6.2020 16:23

räjäytyskuvista voi jotain selvitä...

https://www.oemmotorparts.com/oem2.asp?M=Peugeot

tuolla muihinkin menopelihin hyviä osakuvia...

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

30.8.2020 18:01

Laitoin Roxiin Gianelli Reversen, 80 suuttimen, 4.2g rullat, Malossin punaset kytkinjouset ja Malossin punasen vastapainejousen.

No vakioputkea irrottaessa kaveri katkas pultin sylinteriin, kun pultit oli niin vanhoja ja ruostuneita nii katkes. No porattiin se poies ja saatii joku toinen pultti sinne tilalle. Sit ku laitettii putkee kii ni toinen pultti katkes, käytettii samaa vanhaa pulttia kun ei löydetty samanlaista pulttia. Nyt putki vuotaa alkukäyrästä kun ei oo kiinnikkää kun yhdella pultilla ja hirveet äänet eikä myöskään vedä mihinkään.

Suutinta vaihtaessa myös tapahtui kummia. Otin pääsuuttimen ja vaihoin isompaan mutta kun sen pääsuuttimen irrotti sieltä putos joku putki (ei hajua mikä kaasari, ei ainakaan dellorto kun ei lue mitään en edes tiiä minkä kokonen kaasari, 2005 VM roxi)
No laitoin sit sen putken jotenki sinne vaa ja suuttimen kiinni (Ennen oli dellorton suutin kii mut laitoin gurtnerin 80 kokoo olevan suuttimen kiinni)

Nyt siis kun ajaa niin kiihtyy tosi paskasti ja tuntuu kuin hukkuisi bensaan välillä, sellasta pätkimisen tapasta se. Ei booa, ei röpötä.
Mitä nyt pitäs tehä noiden kahden suhteen, asun kerrostalossa ja mitään erikoistyökaluja ei ole, että perustyökalut kyllä löytyy.

Veikkaan että toi "bensaan hukkuminen" johtuu tosta kaasarista tai siitä putkesta mikä sieltä tuli ja laitoin vaa jotenki päi takas sinne ja sit toi et ei kulje kun 62 (vakioputkella 68) johtuu siitä et putki ei oo läheskään kunnolla kiinni.
Tää sama viesti on parissa ketjussa mut pitäs saada nopeesti apua et pääsis kouluunki kulkemaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

30.8.2020 19:37

Käyt ostamassa esim jostain rautakaupasta uudet pultit putkeen. Ja pääsuutin kannattaa olla samalta valmistajalta koska voi olla eroja.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

29.10.2020 18:55

Moro!
Mikä voisi olla Aprillia SR 50 vikana, kun mopo boaa jos laittaa kaasua. Olen putsannut kaasarin ja vaihdoin tulpan ja pelasi ehkä 5min, kun taas booaminen alkoi. Tulppa vissiin menee aina.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

14.2.2021 23:34

Hei!

Tässä melkein 3 vuotta ajellut derby senda mopollani. Yhtenä kauniina aamuna olin palaamassa töistä ja juuri ennen sisäpihalleni päästyäni moponi yhtäkkiä simahti kesken kaiken. Laitoin moponi pressun alle ja levättyäni kokeilin polkea mopoa käyntiin mutta turhaan. Huomasin, että näytössä vilkkuu akkuvalo....

Mitä minun pitäisi nyt tehdä että saan moponi taas eloon? Kiitoksia vastauksesta jo etukäteen!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

15.2.2021 12:22

Daali kirjoitti:Hei!

Tässä melkein 3 vuotta ajellut derby senda mopollani. Yhtenä kauniina aamuna olin palaamassa töistä ja juuri ennen sisäpihalleni päästyäni moponi yhtäkkiä simahti kesken kaiken. Laitoin moponi pressun alle ja levättyäni kokeilin polkea mopoa käyntiin mutta turhaan. Huomasin, että näytössä vilkkuu akkuvalo....

Mitä minun pitäisi nyt tehdä että saan moponi taas eloon? Kiitoksia vastauksesta jo etukäteen!

Tsekkaa nyt ensimmäisenä, että antaako se kipinää ja saako se bensaa. Siitä on sitten hyvä jatkaa vian selvittämistä.

Ja kannattaa siirtyä kyselemään täältä, niin saat paremmin vastauksia:
viewtopic.php?f=103&t=86940

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

19.3.2021 19:19

Minulla on Aprilia SR 50 2T ruiskusta tehty kaasari. Lähtee todella hyvin käyntiin mutta laittaa kaasua niin skootteti tukehtuu/boaa. Skootteriin on laitettu kaasuläpän tilalle potikka. Olen katsonut ilmavuodot, kokeillut isompaa suutinta ja kokeillut että ei ole liikaa maadoitusta joka rajottaisi. Mitä tehdä seuraavaksi? Onko ainoa keino enään vaihtaa sähkösarja, kun siinä on ruiskun sähkösarja. Jotku ainakin on saanut toimimaan vain vaihtamalla kaasarin ja laittanut potikan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

8.2.2022 22:25

Onko mikä suutin ja muu tekniikka? 17,5?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

25.8.2022 18:56

Heips. Vanha pieru meni ostamaan hetken mielijohteesta Baotian Milan - merkkisen moposkootterin vuosimallia 2005 ja sillä on ajettu vasta alle 1000km - eli tuskin sisään ajettu peli.
Skopen historiasta sen verran, että eräs minua huomattavasti vanhempi piaru oli ostanut sen mökkikäyttöön, mutta olikin sitten vaihtanutkin pikaisesti hiippakuntaa ja henkilön poika oli säilönyt mopon varastoon vuosiksi, kunnes nyt oli sitten laittanut sen myyntikuntoon aika monelta osin - uusi akku, letkut, kaasari ym.
Pärrä toimii asiallisesti ja mitä itse sain selville, niin ilmeisesti cdi-boxi on mallia rajoittamaton, koska skope menee alamäessä ainakin mittarin mukaan sen +60kmh ilman rajoittimen hakkaamista.
Cdi-boxi on 5-piikkinen mutta johtosarja on 6-piikkinen. Tuohon puuttuvaan boxin piikkiin menee pinkki johto. Jostain olin lukenivani, että se pinkki johto pitää katkaista, niin jokin rajoitin poistuu. Eli tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole mielekästä katkaista johtoa, kun se menee boxissa tyhjään paikkaan?
Ilmanputsarin kuristin näyttäisi olevan paikallaan.
Pakoputkea en ole syynännyt tarkemmin, mutta näyttää vakiolta.
Varia en ole purkanut, eikä taida olla kukaan muukaan (kopan pultit näyttää pakasta vedetyiltä päällepäin), joten oletettavasti sinne ei ole tehty muutoksia.
Myyjän uusimasta kaasarista ei ole mitään tietoa, mutta sen päälikansi on sellainen "messinkinen" - jos se jollekkin kelloja soittaa.. Enkä lähtenyt sitä avaamaan, kun ei ole kokemusta kaasuttimen purkamisesta (perus pelkuri siis :D )
Eli en tarvitse tasaiseen vauhtia enempätä mutta ylämäkeen (mäkinen maasto täälläpäin) olisi kiva saada lisää puhtia, joka nyt tipahtaa sinne 30kmh tuntumaan vähänkään pidemmissä nousuissa.
Oma mopo taustani on vuosilta 1985-87 ja skobella olen viimeksi ajellut Thaimaassa 12 vuotta sitten, tosin siellä ne olikin 125cc joten vääntöä riitti normaaliin ajoon.
Tiedän, että netti ja foorumit ovat pullollaan tietoa ja "tietoa" - jonka läpi käymiseen menisi muutama vuorokausi, joten koitan onneani täällä ja tiedustelen, että mikä on helpoin tapa saada ko. skootteriin vääntöä lisää ylämäkiä ajatellen?
Kaikki fakta otetaan tarkasteluun ja kun skobe maksoi vain 500€ (mukaan tuli kypärä, takaboxi ja suojapeite), niin kaippa tuohon vois vielä satosen sijoittaa, jotta meno tulisi jouhevammaksi.

Asiallisista vastauksista jo etukäteen äärimmäisen kiitollinen,

-Vanha Pieru

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (yleinen)

25.8.2022 22:39

Tervetuloa moposkootteristien joukkoon. Noita kyseisiä mopoja myydään monella eri merkillä ja alkavat olla yhtä yleinen näky kuin Pappa-Tunturit aikanaan. Tekniikkapuolelta löytyy näihin liittyen pitkä viestiketju, josta kannattaa ainakin aloitusviesti ja siinä olevat linkit vilkaista: viewtopic.php?f=33&t=85507