Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot Kisbee

24.4.2012 16:28

Ohhoh, miten oot ohittanu vakio cdi:n?! Tuo vauhtihan kuulostaa jo hyvältä. Ite äsken testasin siis täysin vakio Kisbeen, Nokia 700 gps:ään ja 46 km/h tuli tasaisella, eikä tuullut ollenkaan. 52 km/h näytti skopon oma mittari. Mut minkälainen homma tuo cdi-boksin ohitus on? Kun ite oon yrittäny sen kanssa värkätä, ja ei kulkenu muutaku hiljempaa. (sinisen johdon irroitus, nopeudenrajoittimen siirtäminen toimettomaksi). Olis hyvä saada tietoa mahdollisimman nopeasti, etten turhaa osta rajoittamatonta cdi-boksia.

Niin ja tuosta sähköstartista. Se vaan on surkea. Just perus, että lyö ns. tyhjää tai potkaisee takas. Ja vaikka pyörittäiski starttimoottoria, niin yleensä saa useamman sekunnin hinkuttaa. Syytä tähän en kyllä osaa sanoa. Ja tuo toinen "booausefekti", eli oot lähtemässä paikaltaan, esim risteyksestä, jolloin skootteri ensin melkein sammuu ja sitten vasta lähtee hyrräämään kunnolla. Joskus on pysähtyessä sammunutkin, eli kun moottori pääsee tyhjäkäynnille, se sammuu.

5500 itellä mittarissa, mites muilla?

Re: Peugeot Kisbee

24.4.2012 18:27

Juu, eli oli pari sivua aikasemmin puhetta tuosta rajoittimen ohittamisesta. Variaattorilta tuleva sininen johto irroitetaan liittimesta, joka löytyy läheltä cdi boksia. Sitten se jäljelle jäänyt sinisen johdon tynkä, joka lähtee cdi:ltä, täytyy kytkeä cdi:n mustaan johtoon (tais olla harmaa raita)? Jokatapauksessa siihen mustaan johtoon tulee 12v jännite kun virrat kääntää päälle.

Vähän tuulee niin vauhtia saa kuitenkin mittariin pikkusen reilut 60 ja tosiaan parhaimmillaan sen 70. Asiasta kolmanteen. Jos sun mopo tahtoo sammua pysähtyessä niin onko tyhjäkänytikierrokset riittävän korkealla, säädä lämpimänä ja niin ettei takarengas aivan lähde pyörimään. Toinen mikä tulee mieleen niin onko seokset säädetty kohdalleen. Jos seokset on pielessä niin ainakin silloin tekee sitä, että kun vapautat kaasun niin kierrokset laskee ensin tosi alas ja sitten nousee takas normaaliin.

Ps. rajoittimen ohittaminen omalla vastuulla!
Viimeksi muokannut Nikoxus päivämäärä 29.4.2012 16:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot Kisbee

24.4.2012 21:19

tyhjäkäynti on ihan ok, seoksista en tiedä, mutta ei se nyt mua niin paljon haittaa, että jaksaisin jotain asialle tehdä :D sen verran olen osaamaton mopojen suhteen.

Re: Peugeot Kisbee

29.4.2012 14:07

No joo. Tuli sit kokeiltua rajoittamatonta CDI-boksia. Kyllähän se jonkun verran kovempaa kulki, mutta sulake palo, jopa 25 A sulake pamahti, HETI. Tuskin jaksan alkaa tuota vakio CDI:tä säätämään, joten vakiolla mennään 46 km/h :D

Re: Peugeot Kisbee

6.5.2012 11:28

Ostakaa iskarin koropala kisbeehen. Valmista osaa ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla. Myymäni osa on muokattu sopimaan tähän skootteriin.

http://www.motot.net/talli/osat/id34271/

Re: Peugeot Kisbee

6.5.2012 21:20

Onko muuten tuo Kisbeen CDI-Boksi tasavirtainen vai vaihtovirtainen?

Re: Peugeot Kisbee

7.5.2012 0:43

Taitaa olla AC (vaihtovirta), mutta 100% varmaksi en mene sanomaan.

Re: Peugeot Kisbee

7.5.2012 7:23

Eikös se mennyt niin että jos magneetti tarttuu siihen boxin kuoreen niin se on dc?Kokeileppa tollasta :D

Re: Peugeot Kisbee

7.5.2012 8:19

Juuri noin. Myös ac poksi on pienempi kuin dc.

Re: Peugeot Kisbee

7.5.2012 20:31

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=220

toimisko tuo boksi kisbeessä?

ja selittyykö sulakkeiden palaminen vääränlaisesta cdi-boksista? koska kyseinen boksi oli kyllä isompi

Re: Peugeot Kisbee

9.5.2012 15:44

Nibbe kirjoitti:http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=220

toimisko tuo boksi kisbeessä?

ja selittyykö sulakkeiden palaminen vääränlaisesta cdi-boksista? koska kyseinen boksi oli kyllä isompi

Ainakin itellä palo heti sulake kun vaihoin rajoittamattoomaan cdi boksiin. Ja olis kyllä kiva tietää mikä boksi kävisi tuohon kun en viittiis alkaa vakion kanssa sätäämään.

Re: Peugeot Kisbee

11.5.2012 16:27

Sama täällä, huoltoihin vietäessä olis kumminkin hyvä, että tuo vakio CDI-boksi olis niin kun pitää.

Re: Peugeot Kisbee

11.5.2012 19:19

Totta kai se vakio cdi boksi kannattaa olla paikallaan huolloissa.Pystyykö ne huollossa huomamaan jostain että on käytetty jotain muuta cdi boksia kuin vakiota. Ja onko kennelläkään tietoa käykö tuo nibbe:n esittämä cdi boksi kisbeeseen vai mikä muu boksi kävisi.

Re: Peugeot Kisbee

12.5.2012 4:03

Tarkoitin vain, että en viitsisi lähteä säätämään tuota vakio CDI:tä millään rosvoliittimillä tai mitään. Eikä sitä voi tietenkään huomata jos on koitettu jotain toista CDI-boksia :D

Kannattaako

14.5.2012 20:54

Teillä nyt näyttäis olevan kokemusta tästä Peugeot Kisbeestä. Mulla on nyt kortti mut haluun hyvän ja luotettavan skotun. Oon törmänny tähän Kisbeeseen, Oon alkanu vertailemaan muihin skotuihin mutta en tiedä mihin verrata. Kiinalaiseks skootteriks aika hintava, mites toi hinta-laatusuhde, kannattaako hankkia, ja jos ei, pystyttekö suositteleen mulle jotain? Kaverilla oli sellane (tosin ajoi sen rusinaks muutamas kuukaudes), sen mukaan sähköstartti toimii pienen säädön jälkeen moitteettomasti, ja sanoi että yhden ruuvin avattua kulkee jo 60 kmh kaks päällä. Löytyykö huoltoa läheltä, kuluttaako paljon, mikä ero on kisbeen ja kisbee RSsän välillä?