Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot Kisbee

13.5.2021 12:57

Kevät tuli. Takakumin vaihto, joten pakarikin irti. Samalla aattelin tarkistaa venttiilien välykset. imuventtiilin välkkyyn ei mene 0.04mm (pienin mitä mulla on) ja pakoventtiiliin välkkyyn menee 0.08mm. Mitähän mahtaa olla oikeat välykset? Siis kisbee 2012.

Muoks. Säädin imuvettiilin niin, ettei 0.1mm mene mutta 0.08mm menee. Pakoventtiili onkin juuri noin jo.

10.6.2021 14:14

Tuohon huonoon kiihtyvyyteen tais löytyä syy. Siinä kaasarin sivussa on semmoinen pikkuinen kalvo, jonka guukkeli ties kertoa olevan air close valve. Sen alla oli ruostetta, eikä sen neulan kohtaamis kolossa tuntunut mitään liikettä, kun koitin rukariila painaa. Ultraäänipesun jälkeen alkoikin tuntua pientä.liikettä, niinkuin olisi joku venttiili. Kaasari paikalleen ja kiihtyvyys tuntui vähän parantuneen.

24.6.2021 14:42

Ruiskukisbeen vm 2020 Euro 4 rajoittimen ohitusta on kyselty. Onnistui ao. tavalla.

Kytkinkellosta hiotaan neljästä kohoumasta 2 vastakkaista pois tasaiseksi pinnaksi. Näin mulla häipyi rajoitin ja skootteri kulkee mittarin mukaan n. 65-70 km/h.
Hionnassa kannattaa olla tarkkana, että molemmista lähtee saman verran, Muuten jää epätasapainoon ja täristää. Alkuperäinen kytkinkello maksaa 16€, joten kannattaa tilata ylimääräinen hiottava.

25.6.2021 20:45

Mielenkiintoisen kuuloinen kuristus. Mitä ja miten tuo rajoittaa?

26.6.2021 20:02

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Mielenkiintoisen kuuloinen kuristus. Mitä ja miten tuo rajoittaa?

Anturi mittaa kytkinkellon pyörimisnopeutta nystyröiden antamien pulssien mukaan ja välittää sitä CDI:lle. Kyseinen skootteri kulki mittarin mukaan 52 km/h ylä- ja alamäkeen. Piuhojen katkaisu ei auta, vaan pulssien puuttuessa kone menee limb-moodiin ja kulku loppuu siihen. 2 nystyrää neljästä kun hioo pois niin pulssitaajuus laskee, mutta ei lopu kokonaan. Ruisku-versioon ei ole vielä saatavilla rajoittamatonta CDI-boksia.

17.8.2021 23:06

Mulla on toi Peugeot street zone 2t (ruisku) 2020 malli ja haluasin sen vähän kovempaa saada menemään. Oon yrittäny tota cdi boxia ettiä mutta se ei tunnu löytyvän mistään. Luin tosta että tota yhtä osaa voisi hioa ja saada sillä rajoittimrn pois. Onks kellään siis mitään hajua mistä löytää cdi boxin tai ton hiottavan osuuden ja että jos hioo ni onko mahollista sit vakioks saada takas.

18.8.2021 0:00

Eeppi tuossa ylempänä antoi varsin hyvän kuvauksen asiasta. Jos kytkinkelloa ei muualta meinaa löytyä, kannattaa kysellä vaikkapa valtuutetusta huollosta saisivatko sellaisen tilattua.