Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kannattaako

17.5.2012 14:50

gifatro kirjoitti:Teillä nyt näyttäis olevan kokemusta tästä Peugeot Kisbeestä. Mulla on nyt kortti mut haluun hyvän ja luotettavan skotun. Oon törmänny tähän Kisbeeseen, Oon alkanu vertailemaan muihin skotuihin mutta en tiedä mihin verrata. Kiinalaiseks skootteriks aika hintava, mites toi hinta-laatusuhde, kannattaako hankkia, ja jos ei, pystyttekö suositteleen mulle jotain? Kaverilla oli sellane (tosin ajoi sen rusinaks muutamas kuukaudes), sen mukaan sähköstartti toimii pienen säädön jälkeen moitteettomasti, ja sanoi että yhden ruuvin avattua kulkee jo 60 kmh kaks päällä. Löytyykö huoltoa läheltä, kuluttaako paljon, mikä ero on kisbeen ja kisbee RSsän välillä?


Joo elikkäs elikkäs... En nyt TÄYSIN kiinalaiseks tätä sanois, vaikka varmasti paljon sitä on, ainakin moottoristoltaan ja tekniikaltaan, mutta pitää muistaa, yleensä nämä "peugeotit" jotka ovat kiinanverta, ovat yleensä hiukan laadukkaammista osista koottuja ja sitä yritetään todistaa myös 2 vuoden takuulla.

Hinta-laatusuhde huono-kohtalainen-hyvä asteikolla, se on kohtalainen. Itse sain Kisbee Rs:äni kaikenkaikkiaan vähän alle 1400€, uutena. Toiminnaltaan on osoittanut kestävyyttä ja luotettavuutta, ainoastaan omat köppäilyt on saanut katteet halkeilemaan. Itsellä on mittarissa 6200km, huolto toimii samalla paikkakunnalla, kallista on, mutta takuu säilyy ja skootteri pysyy hyvänä.

Peugeot Kisbeessä ja Peugeot Kisbee RS ei ole muuta eroa kuin ulkonäkö!

Joitakin puutteita ja "vikoja" tästäkin toki löytyy. Muunmuassa sähköstartti on erittäin huono, monesti lyö tyhjää ja toisinaan saa kauankin hinuuttaa. Ja bensakorkki on paska, sitä ei meinaa saada auki, muuta kuin oikealla tekniikalla.

Kulutus vakiona on itsellä ollut siinä 3l 100/km. Sisältäen sekalaista ajoa (kylärinkiä, matka-ajoa ja hiukan rälläystä)

Tuosta "ruuvinpoistosta" en tiedä kyllä mitään, kysy ihmeessä lisää?

17.5.2012 23:51

Kaikis peugeoteis on just se ongelma, muuten nii pirun hienoi ja varusteltui autoi ja skootterei ja sit jokases on hemmetti sähköjärjestelmis vika, ranskalaisten kaikis merkeis on..

Mulla on kisbee ja oon ajellu sillä 4500 km. En tosin viasta huolimatta vaihtais mihinkää, kyl se vaa on nii pro skootteri. Pian olis huollon paikka eikä kyllä mitään muuta häikkää oo ilmenny. Huollon jälkeen aattelin kattella josko vähän virittäis.

Sulle gifatro sanon sen verran, et mitään täysin kiinalaista ei kannata hankkia, koettu on.

Re: Peugeot Kisbee

18.5.2012 13:25

Tuli kokeiltua tuota CDI-boksin ohitusta,helppo hommahan se olikin. Tasasella kelaa sen 55-60kmh ja alamäkeen mennäänkin jo 70 kmh :D Ja takas vakioks saa laitettua 2 minuutissa jos tarvii :P

Re: Peugeot Kisbee

18.5.2012 15:15

Tarkoitatko nopeutta skootterin oman mittarin mukaan, vai johonkin tarkempaan? Niin ja tarkoitatko tolla "ohituksella" sitä rosvoliitinhässäkkää?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 19.5.2012 21:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Peugeot Kisbee

19.5.2012 17:22

Joo siis skoban mittarilukemia noi, todellisuudessa jonkin verran vähemmän. Eikä siihen tarvii ees mitään rosvoliittimiä kunhan vaan suoraan laittaa sen sinisen piuhan CDI boksiin mustan johdon kanssa samaan reikään. Nopee homma ;)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 19.5.2012 21:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: Peugeot Kisbee

28.5.2012 13:47

Vaikuttaako tuo CDI-boksi sit kuinka tohon kulkuun. Että vaikka ohittais vakio CDI-n, ni skopo menis kovempaa rajoittamattomalla CDI-boksilla. Ku sain ainaki ite koitettaessa paljon isompia lukuja, tuolla rajoittamattomalla siis. :)

Re: Peugeot Kisbee

5.6.2012 1:47

No juu, tuli tuota sitten testattua. Eli ohitettiin rajoitin vakio CDI-stä, laittamalla tuo musta johto sinisen kanssa samaan reikään. Kyllähän se pelaa! parhaimmillaan tasamaalla kulkee mittarin mukaan n.72-73, joka on kännykän gps:ään mitattuna noin 62 km/h. Alamäkeen 78 km/h mittarin mukaan. Ja totta tosiaan, parin minuutin hommahan tuo on! :)

Re: Peugeot Kisbee

5.6.2012 19:12

Mistä saisi ostetettua sopivan kilventelineen ja teharin. Voisiko joku laittaa linkin kun en itse löytänyt sopivaa kun katsoin tmi jani kaasalainen ja wandamotor.Teharinhan ei varmaankaan nopeutta paljon nosta nelareissa mutta muuttuko äänet?

Re: Peugeot Kisbee

7.6.2012 2:13

Mitäs tollanen kisbee rajoittamattomana mahtaa mennä tasasella vajaa 50kg painavan kuskin alla? :D

s-startistakaa ei tahdo kuulemma lähtee käymään, eli onko näissä joku kikka, että millä vois koittaa parannella käynnistyvyyttä? Jos ei, niin kokeilen iha perus toimenpiteet tähän niinku huolloissa tehdään, eli öljyt, tulppa vaihdetaan ja ilmanpuhdistin pestään ja öljytään. :)

Re: Peugeot Kisbee

7.6.2012 14:37

Kyllä sä sillä ainakin 60 km/h oikeaa nopeutta pääset tasasella. Testasin Nokia 700 gps:ään. ja kun skootterin oma mittari oli sinä 72-73 km/h hujakoilla, todellinen nopeus oli 62 km/h. Hah, tuntu muuten mukavalta, kun isoon alamäkeen mittari meni reilusti yli 80 km/h, siihen mittariston "Kisbeen" k-kirjaimeen asti :D

Hmm, tuo sähköstartti on vähän kinkkinen kyllä näissä, mut joku sano pistäneensä tehopuolan, kenties vaikutusta asiaan?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 24.6.2012 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Peugeot Kisbee

8.6.2012 15:24

Juup, niin ja missäs toi cdi sijaitsee mopedissa, pitääkö katteita ottaa paljonkin irti, että saa esille sen. Tulpan vaihtoki pitäis tehdä, pikku homma, mutta näin alkuun kysyisin, että mistä siihen pääsee käsiksi? En tiedä, että onko näissä vaaka vai pysty sylinterinen moottori. Mutta jos näissä on pysty, niin eikös sen tavaraboksin alaosasta saa jotenkin, kaverin bws:ssä on ainakin sillanen pieni luukku mistä pystyy vaihtamaan tulpan. Joo ja tosiaan siks kyselen paljon, ku nää skootteri ei oo mun juttu, ja skootteria mitä alan roplaamaan kohta, niin ei ole mun oma. Joten pitäis saada ilman mitää typeriä ongelmia suoritettuu tää homma. :lol:

Re: Peugeot Kisbee

11.6.2012 14:29

Juu kysyä saa ja pitää. Eli Cdi-boksi löytää, kun aukaisee penkin, irroittaa 6 ruuvia ja bensakorkin. Sen jälkeen koko penkkihöskä lähtee irti. Cdi-boksi löytyy skootterin toiselta laidalta. Tulpanvaihto onkin sitten vähän vaikeampi homma, sillä tulppa on tosi ahtaalla, ja siinä pitää olla hyvä avain, mutta se kyllä onnistuu, mutta saattaa olla ainakin aluksi vaikeaa. Tässä skootterissa ei siis ole pientä "huoltoluukkua", mikä olisi kyllä ihan hyvä lisä.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 24.6.2012 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Peugeot Kisbee

11.6.2012 23:31

Meneekö sillanen tulppaa varten tehty 16mm pitkä hylsy räikällä noinkin ahtaaseen tilaan? Kumma juttu kun noin typerästi suunnitteltu, ettei ole tuollaista huoltoluukkua olleskaan.


Vai onko näissä edes 16mm tulppa, ku kevarissa on 21mm niinku uus enduromopo 2-t:ssäki on. Mut mankissa oli ainakin 16mm.

Re: Peugeot Kisbee

19.6.2012 21:14

Tähän en osaa sanoa mitään valitettavasti.

7700km tuli mittariin, kunnes tais venttiilit räjähtää. En tiedä, normaalisti ajoin, ja yhtäkkiä alko hyytymään ja enää kulkee sen 10 km/h. Alusta astien on "naksuttanut" erikoisesti, mutta nyt se naksutus on tullu selvemmäks. Ei siinä, toivottavasti menee takuuseen ja toivottavasti eivät huomaa rajoittimen ohitusta.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 24.6.2012 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Peugeot Kisbee

24.6.2012 21:54

Jos se nyt ei ole vielä käynyt selväksi, niin topikissa edellisenä olevaan viestiin vastatessa alkuperäistä viestiä ei tarvitse lainata. Lainaukset venyttävät sivua turhaan.