Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Peugeot Kisbee

29.5.2011 15:04

Elikkäs tähän juttua Kisbeestä,faija hankki tollasen just ja ihan siisti peli on. Vääntävä kone mutta ärsyttävä rajotin kun kulkee 50km/h oli ylä- tai alamäki :)

Re: Peugeot Kisbee

4.6.2011 17:26

Eikö tosiaan oo kellään tämmöstä vehjettä? 300km ajokokemusta takana ja ihan tyytyväinen oon, ainut mistä en tykkää on toi rajotin joka ei päästä yli 50 km/h edes alamäkeen.

Re: Peugeot Kisbee

4.6.2011 19:48

Eikö tämä ole aikalailla speedfightin tai vivacityn tekniikalla?

Re: Peugeot Kisbee

4.6.2011 20:27

Tämä on ilmeisestikin 4-tahti, ja kumpikin mainitsemistasi on 2-tahteja.

Re: Peugeot Kisbee

6.6.2011 0:08

Joo samanlainen moottori ku fudessa ja muissa kiinanihmeissä. Taisi olla taas näitä eurooppalaisia kiinanihmeitä.

Re: Peugeot Kisbee

6.6.2011 18:41

Se on kiinalainen naamioituna Peugeot merkin alle :lol: .

Re: Peugeot Kisbee

7.6.2011 17:16

Samoiten kuin V-Force. :lol:

Re: Peugeot Kisbee

13.7.2011 15:56

kaverilla tällänen ja ajettu 2300 ja molemmat jarrut iha tehottomat ja takajarru jää jarrutuksen jälkeen laahaamaan hetkeksi aikaa. eli paska vehjehän tää kisbee on

Re: Peugeot Kisbee

1.8.2011 14:05

Joo, kyllähän tähän on ihan tyytyväinen voinut olla. Tosin eihän sitä vielä pahemmin tiedä, kun vasta n. 250km ajettu on, mutta ensivaikutelmat ovat nämä:

Vääntö: Vääntöä löytyy hyvin, ylämäet ei juurikaan tunnu, kun skopo vaan kiihtyy niihin.

Tavara/säilytys- tila: Penkin alle mahtuu hyvin ainakin M-kokoinen kypärä. Ns. "kassikoukku" on kätevä.

Tilavuus: Jaloille on hyvin tilaa, ei ole ollenkaan ahdasta. Matkustajalla ihan hyvät oltavat (mm. jalkatapit ovat semmoiset lätyskät, jotka taittuvat kätevästi vasten katetta.)

Ajoasento: En tiedä onko alkujäykkyyttä vai mitä, mutta mitä nyt noin 80km per päivä on tullut ajettua, niin pakarat tuppaa puutumaan ja niskoissa pientä jäykkyyttä ja kipua.

Kiihtyvyys/kulkupuoli: Pökötin omaan mittariin olen saanut tasasella asfaltilla n. 56 km/h. Mittarin valehtelu jos otetaan huomioon, jonka arvioisin olevan mahdollisesti 1-3 km/h, niin lopputulos olisi semmoinen reilu 50 km/h. (kevyt kuski 51 kg)
Kiihtyvyys on ihan hyvä, ei ihan huonoin, mutta ei parhainkaan.
Samalla tasolla tehoiltaan Kymco Agility Fat:in kanssa.

Jarrut: Ihan toimivat. Alkuun ovat tosi tehottomat, joten nekin pitää ns. sisäänajaa. 200 km kohdalla alkaa jo jarrujen tehot tuntua. Lukkoon en ole saanut jarruja ainakaan toistaiseksi kertaakaan.

Valot/vilkut: Valot ja vilkut ovat tehokkaat. Edessä ja takana hyvä valokuvio. Lyhyillä valoilla näkee selkeästi ja pitkälle, joten pitkiä valoja tarvitsee vain, kun on todella pimeää. (alkuperäiset säädöt, joten pitkät näyttävät todella kauas)
Vilkkujen merkkiääni on melko kova, joka on mielestäni hyvä asia

Peileistä ainakin henkilökohtaisesti itse pidän todella paljon. Näyttävät selkeästi, ilman että tärisee.
Bensakorkin suunnittelussa on tullut kyllä pieni kämmi. Kuullostaa ehkä naurettavalta, mutta ei sitä meinaa saada auki. Tai ei varsinaisesti itse korkissa ole mitään vikaa, vaan kun siinä ympärillä on semmoinen "kouru". Ei siis saa tukevaa otetta, ei edes pienikätisenä.

Tuossa siis faktoja ja mielipiteitä.

Edit: Ah, vielä tuosta rajottimesta. Toiminta: Kiihtyy ihan jees, ottaa kierroksia ja sit yhtäkkiä vetää vähäsen "sisään päin" ja kierrokset laskee, ja vauhti pysyy kutakuinkin samana. Tuo ei ainakaan mua haittaa, ihan hyvä vaan, ettei hinuta kauheilla kierroksilla. Jyrkkään Alamäkeen olen kyllä päässyt 64 km/h, joten ei se sillä tavalla rajoita, että vain 50 km/h menisi.

Re: Peugeot Kisbee

6.8.2011 17:26

Dodii, 500 km mittarissa ja maanantaina pitäis viedä huoltoon, kuten ohjekirjassa käskettiin. Hyvin on palvellut tähän saakka. On lähtenyt käyntiin kostealla ja sateisella ilmalla, eikä ole muutenkaan säästä oireillut. Odotetaan vaan niitä pakkasia ;) Bensamittari tuntuisi näyttävän vähän sitä sun tätä, joten siihen kyllä ei voi ihan kympillä luottaa, tai sitten en ymmärrä vain sen tekniikkaa. Ei se siis mitenkään rikki ole, mutta mopojen/skoottereiden mittarit nyt monesti on just sitä sun tätä.

Kaverin sigmaan vedettynä tuo kulkisi tasan 45 km/h. Tiedä sitten mikä on oikeassa ja mikä väärässä. Kisbeen oma mittari näyttää semmoista 52-53 km/h. No, onneksi löytyy vääntöä, niin tuo menee talla pohjassa oikeastaan sen 45 km/h aina, tietty alamäkeen enemmän :)

No, eikö täällä muka ole muita Kisbeen omaavia? Mielipiteitä, faktoja, infoa, jotain. Laittakaa ihmeessä!

Re: Peugeot Kisbee

8.8.2011 15:39

No nyt tuo tuli sitten 500 km huollosta. Kaikki pelittää muuten ihan jees, mut jos pitää tyhjäkäynnillä noin 20-30 s tai kauemman, niin lähtö tekee vaikeaa. Siis jää "jurnuttamaan" siinä alussa, eli ei lähde puhtaasti. Vähän niinkun booais, tai ei lähe liikkeelle kunnolla. Vaikea selittää. Missähän vika? Tätä ei siis tapahdu muulloin, kun on ollut sen 20s -> tyhjäkäynnillä, ja sitten painaa kaasun kokonaan pohjaan kerralla.

Re: Peugeot Kisbee

22.8.2011 15:05

Osaisko joku asiantuntija neuvoa kuinka tuon rajottimen sais ohitettua/poistettua?Häiritsee meinaan niin pirusti tommonen nykiminen :(
Hyvin on muuten skoba toiminu,ajettu 2600km ilman mitään vikaa/pienintäkään oiretta.Eli hyvä ja luotettava mopedi ollu ainakin tähän asti :D

Re: Peugeot Kisbee

23.8.2011 20:54

Noniin, edes vähän eloa täälläkin. Valitettavasti en tosin osaa neuvoa ton rajoittimen kanssa, mutta heittäisin vaan semmosen kysymyksen, että kuinka paljon bensaa teillä kuluu sadalla kilometrillä ja miten iso tankki tässä on? Tankin koko on ohjekirjan mukaan 6,8 litraa, esitteen mukaan 7 litraa, jossakin sivustolla 6,5 ja jossakin näin 6 litraa. Onko kukaan ns. kokeillut paljon tuohon tankkiin oikeasti menee.

Satasella sain syömään reilu 3 litraa (3-3,5l) kun tankin laitoin suunnilleen täyteen. Ajo nyt oli semmosesta sekalaista. Vähän 2 päällä ajoa, kaupunkiajoa, cruisimista ja sitten taas pitempää matkaa täyskaasulla.

Missä on suuttimen säätöruuvi, kun ohjekirjassa ei mainita sanallakaan. Tyhjäkäyntiä oon kyllä säätänyt, että eiköhän se oo jossain siinä lähellä?

Tehoa tässä vempeleessä tuntuu olevan ihan hyvin jo vakiona. No, huippunopeus nyt on se 45-50 km/h tasaisella, mutta vääntöä ja kiihtyvyyttä on ihan riittävästi. Ja tuli sitä päästyä Kymco Agilitynkin ohi vähän pitemmällä matkalla, hitaasti mutta varmasti :D

Re: Peugeot Kisbee

24.8.2011 14:20

Tosta bensatankin koosta en osaa varmaks sanoo,veikkaisin että 6,8 litraa :idea: Saman kulutuksenkin olen mitannut,sekalaista ajoo niin vie tosiaan sen ~3,25 litraa/100km. Kulkee mun alla tasan 50km/h,ja kiihtyy yllättävän ripeesti :) Sekä valot, jarrut yms. härpäkkeet on ihan loistavat :D Suosittelen kyseistä vehjettä!

Re: Peugeot Kisbee

26.8.2011 15:46

Haha, ei tää ny taida ihan susi olla, ku mulla on samanlaiset kokemukset. Eli laadun pitäis olla aika tasaista, ja miksi ei olis, kun kumminkin pökötti kyseessä ;)

Toi bensankulutus varmaan johtuu siitä, että tästä tuntuis löytyvän enemmän vääntöä ja kiihtyvyyttä kun muista nelitahtiskoottereista, ja just niistä, jotka imasee vaan sen 2 litraa satasella. :D Toki, vakiohan on aina vakio, mutta mulle riittää. :)