26.10.2010 1:27
FaiberGlass^ kirjoitti:*kuristukset
Vuosimallit -03 ja vanhemmat.
-Kierrostenrajotin
-rajoitettu variaattorin holkki
-imukaulan reikä 9mm vaikka kaasari on 14mm. Poisto lisää lähinnä vääntöä ja kiihtyvyyttä. Ei suurta vaikutusta.
Vuosimallit -04 ja uudemmat.
-rajoitettu variaattorin holkki
-Kierrostenrajoitin
-alkukäyrässä holkki(pillikuristin), hukkaputki
-imukaulan reikä 9mm vaikka kaasari on 14mm. Poisto lisää lähinnä vääntöä ja kiihtyvyyttä. Ei suurta vaikutusta.
*Kuristusten poisto
-Putken kuristusten poistaminen.
pillikuristin = se on kahdella hitsipisteellä kiinni, poraa ne kohdat pois, sitten otat koukun jolla nostat kuristimen pois putkesta, voiman käyttö sallittua sillä se saattaa olla tiukassa.
toinen vaihtoehto tuohon on se että poraa isolla poranterällä sen kokonaan pois.
-hukkaputki = leikkaa putken kyljessä oleva ylimääräinen kappale poikki tyvestä. hitsaa reiän kohdalle sopiva metallilevy, tarkasta ettei se vuoda. Hitsaa halutessasi hukkaputki takaisin paikalleen poliisien hämäämiseksi.
-kierrostenrajoittimen ohitus neuvottu alla:Fogazzo ja FaiberGlass^ kirjoitti:otat ensin kypärätilan pois, kurkkaat sinne sivukatteen syleilyssä olevaan takaapäin katsottuna oikeanpuoleisen runkoputken alle jossa näet noin 10cm*5cm mustan boksin, joka on siis mopon cdi-boksi. tästä lähtee jonkin verran johtoja, jollen väärin muista niin 6kpl. johdot matkaavat taaksepäin vähän matkaa valkoiseen liittimeen, ja huomaat että vaaleanvihreä johto ei jatku tuosta valkoisesta liittimestä enään eteenpäin. Liittimen toisesta päästä otat kumitulpan pois siitä kohtaa mihin se vaaleanvihreä johto päättyy ja sinne tunget sähköjohdon tiukasti kiinni, jatkat sitä ja yhdistät sen maihin esim. vaikkapa akun miinusnapa on hyvä paikka. ja avot, kierrostenrajoitin on ohitettu. hauskaa kierrättelyä...
Halutessasi voit laittaa kytkimen siihen maadoittavaan johtoon, että rajoittimen saa vaikka poliisien yllättäessä nopeasti päälle takaisin.
-variaattorin holkista kuristuksen voi poistaa parilla eri tavalla. Helpointa on ostaa maahantuojalta eli mascolta tai jälleenmyyjältä rajoittamaton holkki. Maksaa suunnilleen 20 euroa.
Toinen tapa poistaa rajoittava nyppylä on yksinkertaisesti sorvata tai muuten väkivalloin ottaa se holkista pois.
-imukaulan kuristuksen poistaminen onnistuu helpoiten irrottamalla koko imukaula ja poraamalla reikä suuremmaksi ~20mm poranterällä.
*Tehoputket
Feveriin ei kovin montaa putkea saa. Lähinnä taitaa vaihtoehdot olla:
-Technigas next-r Hyvä ja halpa perusputki. Saa myös kromattuna
-Metrakit handmade Toinen hyvä putkilo vakiopytylle.
-Leovince zx Ihan jees putki. Saa myös kromattuna. Tehoiltaan kahta edellistä hieman heikompi
-Leovince rr ei tietoa?
-Malossi mhr Kisanen ja kallis putki
Jos taitoa riittää voi yrittää muokata hondan putkista feveriin sopivia. Ei pitäisi olla vaikeaa. Jos luonnistuu niin feveriin saa vaikka tjt grubbe b:n joko olisi aika maukas putki joka suhteessa. Hinta-laatusuhde kohdallaan.
Tekniikka osia, myös putkia, löytyy aika hyvin liikkeestä nimeltä mopshop.de
Toimitusajat lyhyitä ja tavarat sekä postikulut halpoja.
Jos kymcoon haluaa 70cc pyttyä tai parempaa variaattoria niin mopshopista löytyy melko edullisesti esim. malossin multivari ja sille kaveriksi athenan 70cc pannu joka on sportti pyttyjen parhaimmistoa.
-Suomesta viritys osia kymcoon saa ainakin mc-scatterilta ja sparewheeliltä.
Tecnigas next-r ja Malossin variaattoria saa alla olevasta linkistä.
http://sparewheel.net/?p=p_search&page=1&q=fever
kiitoksia larZu_:lle tekstinpätkien hiomisesta
26.10.2010 1:29
-pyrtsi kirjoitti:Ei kukaa sattus tietämää tollasen nollaviiis faiberin takarenkaan mutterin kokoa , siis sen joka pitää rengasta kiinni, kun mopo mökillä jossa huonohkosti työkaluja niin pitäs ottaa oikeankokonen avain mukaan.
mat<u kirjoitti:Hmm, mitä kaikkea osaa pitää vaihtaa ku startin poljin oli hiukka liian löysällä ja pyörähti muutaman hammasrattaan yli. Jotenka varmaan itse poljin+ se ratastettu juttu variaattorin kopassa? Jollain myynnissä kyseisiä osia?
31.10.2010 14:10
20.11.2010 16:31
23.11.2010 18:34
27.11.2010 22:15
7.12.2010 8:17
9.12.2010 21:56
10.12.2010 0:16
10.12.2010 1:59
31.12.2010 4:29
4.1.2011 0:42
4.1.2011 13:19
4.1.2011 13:30