Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Kymco Super Fever ZX

26.10.2010 1:27

Yleistä keskustelua Kymco Super Fever ZX skootterimallista. Tekniikkaa, kuten variaattoria tai tehareita, koskevia aiheita löytyy moposkootterien tekniikkapuolelta

Tietopankki, josta löytyy mielenkiintoisia artikkeleita koskien virittämistä, huoltoa yms.

Vanhat viestit löytyvät täältä.

FaiberGlass^ kirjoitti:*kuristukset
Vuosimallit -03 ja vanhemmat.
-Kierrostenrajotin
-rajoitettu variaattorin holkki
-imukaulan reikä 9mm vaikka kaasari on 14mm. Poisto lisää lähinnä vääntöä ja kiihtyvyyttä. Ei suurta vaikutusta.

Vuosimallit -04 ja uudemmat.
-rajoitettu variaattorin holkki
-Kierrostenrajoitin
-alkukäyrässä holkki(pillikuristin), hukkaputki
-imukaulan reikä 9mm vaikka kaasari on 14mm. Poisto lisää lähinnä vääntöä ja kiihtyvyyttä. Ei suurta vaikutusta.

*Kuristusten poisto
-Putken kuristusten poistaminen.
pillikuristin = se on kahdella hitsipisteellä kiinni, poraa ne kohdat pois, sitten otat koukun jolla nostat kuristimen pois putkesta, voiman käyttö sallittua sillä se saattaa olla tiukassa.
toinen vaihtoehto tuohon on se että poraa isolla poranterällä sen kokonaan pois.

-hukkaputki = leikkaa putken kyljessä oleva ylimääräinen kappale poikki tyvestä. hitsaa reiän kohdalle sopiva metallilevy, tarkasta ettei se vuoda. Hitsaa halutessasi hukkaputki takaisin paikalleen poliisien hämäämiseksi.

-kierrostenrajoittimen ohitus neuvottu alla:
Fogazzo ja FaiberGlass^ kirjoitti:otat ensin kypärätilan pois, kurkkaat sinne sivukatteen syleilyssä olevaan takaapäin katsottuna oikeanpuoleisen runkoputken alle jossa näet noin 10cm*5cm mustan boksin, joka on siis mopon cdi-boksi. tästä lähtee jonkin verran johtoja, jollen väärin muista niin 6kpl. johdot matkaavat taaksepäin vähän matkaa valkoiseen liittimeen, ja huomaat että vaaleanvihreä johto ei jatku tuosta valkoisesta liittimestä enään eteenpäin. Liittimen toisesta päästä otat kumitulpan pois siitä kohtaa mihin se vaaleanvihreä johto päättyy ja sinne tunget sähköjohdon tiukasti kiinni, jatkat sitä ja yhdistät sen maihin esim. vaikkapa akun miinusnapa on hyvä paikka. ja avot, kierrostenrajoitin on ohitettu. hauskaa kierrättelyä...
Halutessasi voit laittaa kytkimen siihen maadoittavaan johtoon, että rajoittimen saa vaikka poliisien yllättäessä nopeasti päälle takaisin.


-variaattorin holkista kuristuksen voi poistaa parilla eri tavalla. Helpointa on ostaa maahantuojalta eli mascolta tai jälleenmyyjältä rajoittamaton holkki. Maksaa suunnilleen 20 euroa.
Toinen tapa poistaa rajoittava nyppylä on yksinkertaisesti sorvata tai muuten väkivalloin ottaa se holkista pois.

-imukaulan kuristuksen poistaminen onnistuu helpoiten irrottamalla koko imukaula ja poraamalla reikä suuremmaksi ~20mm poranterällä.

*Tehoputket
Feveriin ei kovin montaa putkea saa. Lähinnä taitaa vaihtoehdot olla:
-Technigas next-r Hyvä ja halpa perusputki. Saa myös kromattuna
-Metrakit handmade Toinen hyvä putkilo vakiopytylle.
-Leovince zx Ihan jees putki. Saa myös kromattuna. Tehoiltaan kahta edellistä hieman heikompi
-Leovince rr ei tietoa?
-Malossi mhr Kisanen ja kallis putki

Jos taitoa riittää voi yrittää muokata hondan putkista feveriin sopivia. Ei pitäisi olla vaikeaa. Jos luonnistuu niin feveriin saa vaikka tjt grubbe b:n joko olisi aika maukas putki joka suhteessa. Hinta-laatusuhde kohdallaan.

Tekniikka osia, myös putkia, löytyy aika hyvin liikkeestä nimeltä mopshop.de
Toimitusajat lyhyitä ja tavarat sekä postikulut halpoja.

Jos kymcoon haluaa 70cc pyttyä tai parempaa variaattoria niin mopshopista löytyy melko edullisesti esim. malossin multivari ja sille kaveriksi athenan 70cc pannu joka on sportti pyttyjen parhaimmistoa.

-Suomesta viritys osia kymcoon saa ainakin mc-scatterilta ja sparewheeliltä.
Tecnigas next-r ja Malossin variaattoria saa alla olevasta linkistä.
http://sparewheel.net/?p=p_search&page=1&q=fever

kiitoksia larZu_:lle tekstinpätkien hiomisesta ;)

26.10.2010 1:29

Ja näihin jäätiin edellisessä viestiketjussa:

-pyrtsi kirjoitti:Ei kukaa sattus tietämää tollasen nollaviiis faiberin takarenkaan mutterin kokoa , siis sen joka pitää rengasta kiinni, kun mopo mökillä jossa huonohkosti työkaluja niin pitäs ottaa oikeankokonen avain mukaan. :nörtti:


mat<u kirjoitti:Hmm, mitä kaikkea osaa pitää vaihtaa ku startin poljin oli hiukka liian löysällä ja pyörähti muutaman hammasrattaan yli. Jotenka varmaan itse poljin+ se ratastettu juttu variaattorin kopassa? Jollain myynnissä kyseisiä osia?

27.10.2010 22:28

Käykö https://sparewheel.net:4432/p/p_info/i/6961 feveriin?

31.10.2010 14:10

Ei käy. Tuo on Dellorton kaasuttimiin.

kipinä hukassa

20.11.2010 16:31

Pitääköhän tässä ruveta uutta cdi:tä etsimään? Viikko tai pari sitten kymco sanoi boooo, otin tulpan pois ja huomasin ettei saa kipinää, ostin uuden tulpan ja naraku racing sytkäpuolan eikä silti kipinää näy. :(

23.11.2010 18:34

Todennäköisesti CDI sanonut sopimuksen irti. Itselläni se hajosi kerran, ja tilalle tilasin Racing-planet.de - kaupasta uuden narakun boxin ja taas pelitti :) Ne kymcon orkkisboxit on tiivistetty todella huonosti ja kosteus pääsee usein tekemään tuhojaan :(

27.11.2010 22:15

Jep, pitää laittaa tilaukseen, miksiköhän muuten näillä: http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... AT&lang=en ja http://www.racing-planet.de/scootertuni ... ksn4lha18u on melkein 30e hintaero, eikös nuo kuitenkin aivan samat boksit ole? :)

7.12.2010 8:17

Samoilta boxeilta nuo näyttävät, suosittelen kyllä lämpimästi tota Scooter-centeriä :) Todella nopea toimitus ja halvat pkulut :P

9.12.2010 21:56

joo tota olis edelleenki vuosimallia 2002 kymco super fever ZX myynnissä, osissa tai kokonaan. Ajettu noin 8tkm ja leiponu ni en jaksa pistää kuntoon. Jos kiinnostaa voit ottaa yhteyttä yksityisviestil, halval nimittäin lähtee osia! myös katteet maalattu ja omat etuvalot lisätty ja crossistongaa yms, kuvia kysymällä!

10.12.2010 0:16

Joo nyt pääs kymco yllättämään, uus CDI jonka tilasin scooter centeristä, tuli ovelle tänään joten juoksin heti laittamaan kiinni, kymco käynnistyi ekalla( :eek: ) polkaisulla ja toimii edelleen. 8o
Kiitos Juppe avusta :)

10.12.2010 1:59

Juu ei mittää :)

31.12.2010 4:29

Elikkä onko kukaan ostanu jotain ZX:n vakiota vastaavaa sylinteriä? 39mm vertexin männän seuraks...

4.1.2011 0:42

Terve!


Onkohan tämä osa: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/012270109011/0-968-1-m417-m3303-m3308-s3999-d56331/3308/Steun-Oliepomp-Dj-%2815110-Gs7-9000%29.html se, johon kaasuvaijeri tulee kiinni moottorin kyljessä. Kuva löytyy tämän linkin: http://www.easyparts.nl/showdrawing/3308/56331/PB183MA/0-968-1-m417-m3303-m3308-s3999-d56331/Crankcase___Oilpump.html takaa (osa 15110).

Minulla on kahdesta Feveristä murtunut ko. kappale. Onko muilla ollut samansuuntaisia ongelmia?

Mikä pakoputki Feveriin kannattaa asentaa? Kulkupuolella ei väliä, joten onko purkuskodesta mahdollisesti löytyvä ehjä putki paras valinta hinta-/laatusuhteeltaan? Onko tarvikeputkia halvalla tarjolla? Kiinnityspaikkoja en lähde muokkaamaan, joten suoraan sopiva osa on haussa.

4.1.2011 13:19

Tuo linkittämäsi osa on öljypumpunkiinnike. Mä ymmärsin tosta sun viestistäs että itse öljypumppu? (sinne johon kaasuvaijeri menee) olis murtunut?

Linkki Öljypumppuun: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/012270109129/0-968-1-m417-m3303-m3308-s3999-d56331/3308/Oliepomp-Dj-Kb-K12-(15100-Gr1-C000).html

4.1.2011 13:30

Selitin huonosti.

Mielestäni kyseessä ei ole itse öljypumppu, vaan mahdollisesti juuri linkittämäni kiinnike. Vaijerihan kulkee omassa putkessaan, jonka päissä on metalliset kiinnikkeet. Murtunut osa on se, johon kaasuvaijerin moottorin päässä oleva kiinnike kiinnittyy.

Vaijeri toimii, mutta osan murtumisen huomasin kun irrotin bensatankkia Kymcostani. Kaasua käännettäessä (vaijeri "lyhenee") itse vaijeri, sen suojaputki sekä pala kiinnikettä heiluvat kuin hullun * moottorin päässä.
Lähetä vastaus