Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: CPI-skootterit

28.8.2012 23:54

Palezu kirjoitti:Perushuolto auttaa tuohon. Eli putsaa kaasari, putsaa ilmanputsari, tarkista ettei ilmanputsariboksissa ole vuotoja ja että ilmanputsari on tiiviisti kiinni kaasarissa, vaihda sytytystulppa uuteen, tarkista toimiiko bensahana kunnolla. Ja onko viritetty?



jos minulle vastasit niin kiitoksia, ja ei oo varmaa viritetty mutta variaattorin prikka saattaa olla otettu pois. takuuvarma tuosta en ole, mutta kulkee sen 56km/h tasasella ... alamäkeen sitten meneeki jo 65< ja ylämäkeen hyytyy hieman ja vauhdit putoavat sinne 40> tienoille.. mitenhän saisin kiihtyvyyttä lisää, kun ei oikeen meinaa kiihtyä kovin hyvin, tällä hetkellä siis mopo toimii lähes moitteetta mutta välillä booamista esiintyy.

Re: CPI-skootterit

3.9.2012 16:14

Voi tätä sähkötekniikkaa.. Mikähän se mahtaa olla sepossa vikana ku n kaikki valot pimeni ja akulta oli sulake palanut? Olisiko jännitteensäädin rikkoutunut?

Re: CPI-skootterit

3.9.2012 16:31

Vaihda ensimmäiseksi uusi sulake, jos palaa taas niin sitten selvittelemään lisää. Voi ottaa joku plussa maihin.

Re: CPI-skootterit

5.9.2012 17:18

Tuskin menee 80 km/h rikki oliverilla 70cc streetracella ja leovince zx:llä jos on orkkis kaasari ja variaattori?

Re: CPI-skootterit

5.9.2012 18:56

Ihan varmana, että ei.

Re: CPI-skootterit

5.9.2012 19:24

Vari vaihtoon niin menee.

Re: CPI-skootterit

6.9.2012 0:42

paljonko suunnillee pitäis mennä näillä vireillä:
-giannell extra
-80suutin.
-pipercross
-malossi multivar + 6gr rullat.
-valkoiset kytkinjouset nyt kiinni... ?!

Re: CPI-skootterit

6.9.2012 16:53

~70-75km/h, muista vaihtaa se vp jousikin.. Malossin keltanen tai punanen ois passeli.

Tuo suutin voi olla liian pieni.

Re: CPI-skootterit

6.9.2012 21:13

rytkonen1 kirjoitti:paljonko suunnillee pitäis mennä näillä vireillä:
-giannell extra
-80suutin.
-pipercross
-malossi multivar + 6gr rullat.
-valkoiset kytkinjouset nyt kiinni... ?!

Kolmas käyttäjä jo menossa :lol:

Ja mitkä valkoset mahtaa löytyä... ?!
Malossin punanen vp (+50%) ja näistä jousista laitat vihreät (+50%) , koska tuo tehari vaatii kyseiset.

Cpi sylinteri

6.9.2012 22:23

Moro moro

elikkäs elikkäs ostin tossa eilen CPI popcorn -04 mopon. siinä oli pientä laiteltavaa, mm. katteita korjailla, valoja laittaa ja pakovuoto. noh, sain sen 200euroon niin ei ollut paha hinta. ajattelin että pakovuodonkin saa suht helposti korjattua.

noh, sitten pääsin kotiin ja aloin kattomaan pakovuotoa. elikkäs pytystä mennyt kierteet toisesta pultin reiästä. sitten tein isommat kierteet 5mm>>6mm eikä tämäkään auttanut vaikka sain kiristettyä ihan täysille ja tappiin asti putken kiinni sylinteriin.

noh... sitten huomasin, että sylinterin pakoaukon kohdalta puuttuu palanen WTF.. elikkä vuotaa siitä.. muuten moottori pelaa ym... mitäs mun nyt kandeis tehä arvon motot.net väki ?

tällästä... SYLINTERISARJA CPI / KEEWAY 2-tahtiskootterit
Valurauta sylinterisarja TNT. ilmajäähdytteisiin CPI- ja Keeway kaksitahtiskoottereihin. Sis. Sylinteri, mäntä, renkaat, männäntappi, lukkosokat, yläpään tiivistesarja
OSANUMERO

A0222 LOPPU

HINTA

39,90 EUR, H. sis. ALV

.. kattelin tuolta mp-pitstopilta olis vaan 39euroa et kandeisko toi vaihtaa ja sit kokeilla ? tarviiko tehä jotain muuta siinä prosessissa ?
mitä sanotte ?
olen lukenut että TNT tekee paskoja mäntiä mutta entäs tuo pytty vaan, ilman kantta ja mäntää siis..

apuja kaivataan ja jos jollain on jotain vinkkiä heittää muutakaan niin laittakaa tähän vaan vastausta.

EDIT: niin ja sitte sellanen, että sitä oli yritetty sitä halkeamaa jollain massalla tukkia, eli onko se järkevää ? jos ostais bilteemasta jotai tököttiä jolla sit sais sen pakovuodon loppumaan.

kiitosss!

Re: CPI-skootterit

6.9.2012 23:05

Mulla on kestäny tuommonen TNT pyttysarja sillä TNT männällä jo 3200km ilman ongelmia, ja on sitä viilattukki ja ajettu teharilla joku 500km.. kyllä se kestää kun oikein laittaa ja toivoo ettei satu maanantaikappaletta. Eli osia asentaessa muistaa putsata ja öljytä kaiken huolella, laittaa lukkosokat kunnolla uriinsa ja männänrenkaat oikeinpäin jne ja sitten pitää huolen että saa ajossakin öljyä (tuorevoitelu toiminnassa tai tankkiin 3% seokset) ja että ei käy laihalla (ei vuotoja imupuolella ja tarpeeksi iso suutin kaasarissa) niin pitäisi kyllä kestää.

Halkeamaa kannattaa yrittää tukkia hitsaamalla, ei se oikein muulla pysy.

Re: CPI-skootterit

6.9.2012 23:14

joojoo okei okei..

mitäs sanot siitä pytystä että kannatteeko hakea se 39eurolla sieltä, jos tilaavat sinne kun oli loppu. vai onko järkevää enää ruveta sitä paikkailemaankaan ? ja kannatteeko vaihtaa mäntä siinä samalla ? kun ostin tosiaan eilen eikä hajuukaa paljo ajettu. mittarissa on 856km mut ajettu varmaa 10tkm ?? ei hajua siis.... siinä samallahan sen männän sitte näkee et kui karstanen ja miten pintaa jäljellä ym..

mitä käytännössä itse tekisitte tässä mun tapauksessa ? 8

make

Re: CPI-skootterit

9.9.2012 12:07

kaverin puolesta kyselen... tietääkö kukaan mistä saisi halpaa, kuitenkin vakioputkea parempaa tehoputkea cpi:hin, tai millä saisi helpoiten kulkemaan sen 55-60kmh..itse en skoottereista pahemmin ymmärrä :D

Re: CPI-skootterit

9.9.2012 12:16

Motoforcen tekele. Laajavääntöinen, kuitenkin huipputeho suhteellisen alhaalla

Re: CPI-skootterit

9.9.2012 15:50

osta multa just sopiva putki siihen tarkotukseen et menee ton 55-60 :P kato mun myynti-ilmotus profiilista :p