Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

18.11.2010 19:22

Talven tultua ajattelin tallissa olevaa skootteria alkaa laittaa (Formula 09). Mietin tässä, että kannattaako vakio sylinterin pakoaukkoa suurentaa, vai kannattaako suoraan ostaa isompi pytty+mäntä? MItä vaihtoehtoja olisi, 70cc on, mutta muut koot?

Edit: Onko http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... xus-2.html saman kokoinen kuin alkuperäinen, ettei jää mitään välejä katteisiin? Meinaan vaan että kun wikissä lukee että menee bolttiksena kiinni noi Aeroxin/Nitron takavalot ym.

18.11.2010 23:54

Ostaa suoraan esim. Malossin Sportti 70cc.

Aeroxissa ja CPI:ssä on täysin sama takavalo, joten pitäisi sopia.


jaakko25 kirjoitti:semmosta kyselisin että eikös se cpi jp45 ole popcorn?
ja eikös se vika oo silloin imukaulassa kun ei ime tankista bensaa kaasariin? ja mistäköhän sais ostettua imukauloja?

Vika on alipainehanassa, saa muun muassa moposport.fi. Voi olla myös suodatin mennyt tukkoon tankin pohjasta, kokeile alkuun se putsata.

21.11.2010 22:55

Koita imeä alipaine hanasta, ja katso tuleeko tavaraa kaasarille asti.

27.11.2010 18:35

Mikäs vikana? (toivoisin saada vastauksen mahdollisimman pian kun ei ole kovim hauskaa pitää tuota tallissa kun tarvii muutenkin koko ajan sitä)

No niin elikkäs Kyseessä on Cpi Aragon S 50cc ja siinä on nyt semmonen vika että kun läheden ajamaan niin se kiihtyy ihan hyvin koko kaasulla ja sitten 40kmh vauhdin jälkeen se ei reagoi mitenkään koko kaasuun vaan pitää mennä puolella kaasulla jolloin huiput menee ainoastaan 45-47kmh saakka?? Moposta on otettu prikka pois ja alkukäyrästä kuri viilattu pois eli menee lämpimänä jotain 60kmh ylöspäin (vakiomittari näyttää).
Myös semmonenkin on että kun menee täysiä ja päästää kaasuta irti niin variaattorista kuuluu älytön kolina ja kilinä. Sillä on ajettu nyt 6811km.
Sellainenkin asia on myös että kun lähden sillä aamulla lämpimästä tallista (n. 22C) -12C pakkaseen niin kyllä hyvin lämmitettynä liikahtaa mutta kun koulupäivän jälkee lähet pihasta niin ei käynnisty ollenkaan (ei ole polinta kun hampaat paskana siitä) ja tänään huomasin myös että alkukäyrän pohjalla on jotain valkokeltasta bensan hajusta nestettä melko paljon O.o..

Olisi mukava saada auttavaa vastausta :)

27.11.2010 19:21

Sulla on liian pieni pääsuutin.

27.11.2010 20:19

Mikä mahtaa cepossa olla vikana kun nyt ollut pari-kolme viikkoo ajamatta niin ei lähe käyntiin?
Käynnistys sumutetta oon suihkuttanu ja sen kans se käynnistyy mut sammuu parin kymmenen sekunnin jälkeen :s

28.11.2010 0:45

CeePeeIii kirjoitti:Mikäs vikana? (toivoisin saada vastauksen mahdollisimman pian kun ei ole kovim hauskaa pitää tuota tallissa kun tarvii muutenkin koko ajan sitä)

No niin elikkäs Kyseessä on Cpi Aragon S 50cc ja siinä on nyt semmonen vika että kun läheden ajamaan niin se kiihtyy ihan hyvin koko kaasulla ja sitten 40kmh vauhdin jälkeen se ei reagoi mitenkään koko kaasuun vaan pitää mennä puolella kaasulla jolloin huiput menee ainoastaan 45-47kmh saakka?? Moposta on otettu prikka pois ja alkukäyrästä kuri viilattu pois eli menee lämpimänä jotain 60kmh ylöspäin (vakiomittari näyttää).
Myös semmonenkin on että kun menee täysiä ja päästää kaasuta irti niin variaattorista kuuluu älytön kolina ja kilinä. Sillä on ajettu nyt 6811km.
Sellainenkin asia on myös että kun lähden sillä aamulla lämpimästä tallista (n. 22C) -12C pakkaseen niin kyllä hyvin lämmitettynä liikahtaa mutta kun koulupäivän jälkee lähet pihasta niin ei käynnisty ollenkaan (ei ole polinta kun hampaat paskana siitä) ja tänään huomasin myös että alkukäyrän pohjalla on jotain valkokeltasta bensan hajusta nestettä melko paljon O.o..

Olisi mukava saada auttavaa vastausta :)


Mahtaapi olla liian pieni pääsuutin. Ja jos ei meinaa pakkasella lähtä käyntiin, niin katos se automaattirikastin. Samalla voisit puhistaa kaasuttimen kunnolla. Sitten kuulosteleppa sitä kilinää, että mistä kohtaa variaattoria se tulee. Luultavasti joku löystynyt siellä. Kaverilla oli samanlainen ongelma apriliassa ja vika löyty etuvariaattorin mutterista, sattu olemaan irti. Tuosta valkokeltaisesta nesteestä en tarkkaan tiiä, mutta voi olla katallysaattoriin liittyvää. Toivottavasti autto ;)

30.11.2010 21:45

Bensa ei päädy tulpalle asti,vaikka:
-kokeiltu kahdella eri kaasuttimella
-uusittu bensahana&letkut
-tarkastettu läppärunko&läpät
-nakattu suoraan imukaulastakin bensaa :lol:
-sylinteri&mäntä tarkastettu

Eli bensa lähtee hanasta virtaamaan,mutta se ei ikinä päädy tulpalle asti. Ei vaikka lorottaisi suoraan imukaulasta. Itse en enää keksi muuta,kuin että jokin stefa (kampiakselin?) olisi irronnut/hajonnut.

Oliver

11.12.2010 13:32

Mikäs mahtaa olla oliverissa kun kerran sammui niin ei lähtenyt yli tuntiin käyntiin... sitten viikko ton jälkeen sammui kesken ajon kuului.. hirveä "paukahdus" ihankuin variaattori olisi tippunut maahan ja käynnisty parin minuutin päästä uudestaan mutta pitää hirveetä melua. kaverit on sanonu että kampiakselin laakerit on loppu. Onko vaikee homma vaihtaa ? tai jos vie liikkeeseen niin onko kallista vaihtaa? Kiitos !

11.12.2010 14:14

Kauhea ääni johtuu yleensä pakoputken irtoamisesta sylinteristä, kannattaa se ekana tarkistaa.

1.1.2011 15:35

Kenelläkään myydä staatorin pohjalevyä? Nestejäähdytteisestä vaakaminarellista se ei passannut (eri kokoinen vauhtipyörä),joten vain cpin pohjalevy kelpaa.. :paha:

9.2.2011 15:29

Onpas täällä hiljasta näin talvisin, eikö cpi kuskit ajele talvisin? :) Myönnän että en kyllä itsekään jaksanut ostaa talvirenkaita kun piikkiä sitten ensi kevääksi.

Olis gtr -10 myynnissä, ostakaa pois! :D

12.2.2011 12:16

Oma cpi ei oikeen meinaa toimia talvisin. :) En tiedä onko muilla sama ongelma. ;)

12.2.2011 18:24

Se on vaan säädöistä kiinne se toimimattomuus.

12.2.2011 20:45

Jep jep, elikkä isompaa suutinta nyt ainakin alkuun ja sitten voi kokeilla säätää ilmaruuvia tai jopa säätää kaasarin neulaa.