Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

CPI-skootterit

22.10.2010 0:07

Uutta viestiketjua tilalle, vanhat viestit täällä.

Kuvia, teknisiä tietoja ja hintoja: http://www.mopo.fi/cpi

Wikiartikkeli: http://www.motot.net/wiki/Cpi_Skootterit

Wikissä tarpeellista tietoa mm. kuristuksista ja virityksestä, joten lue se ensin ennekuin postaat kysymyksesi!

22.10.2010 0:08

Ja tähän jäätiin.

giltsuhack kirjoitti:Mikäs mun 04vm poppariin tuli, kun tossa viimeviikolla koulunjälkeen aattelin lähtee kotiin koulusta. Ni ei lähteny käyntii, vaik kuinka kauan starttas sähköstartilla. Siinä vittuuntuneena sitten koko akun kulutin:D

22.10.2010 22:39

Shape kirjoitti:Ja tähän jäätiin.

giltsuhack kirjoitti:Mikäs mun 04vm poppariin tuli, kun tossa viimeviikolla koulunjälkeen aattelin lähtee kotiin koulusta. Ni ei lähteny käyntii, vaik kuinka kauan starttas sähköstartilla. Siinä vittuuntuneena sitten koko akun kulutin:D

Vähän paha lähteä randomilla vikoja heittelemään, mutta tarkistappa alipainehanan toiminta, tulppa ja automaattiryyppy...

24.10.2010 20:23

Sellasta että kuinka hyvin vakio kampura kestää? Ja mites tää variaattori ettei pyöritä enään yli 70km/h? Skopaa on vaihdettu Le-tech vastaava variaattori, eli pitääkö vaihtaa ¨välit¨ jos ostetaan esimerkiksi isompi pytty, että menisi yli 70km/h.

Kaverilla on tässä cpissä, technigas rs, 15%vp, 5g rullat, avarrettu pakoaukko ja rajoittamaton cdi. Eikä mene kuin vähä päälle 60 missä piilee vika? Mietittiin 17.5mm kaasariin vaihtamista mutta odotellaan talven projektia johon ylimmäinen kysymys liittyy.

24.10.2010 23:52

Kampura kestää melkein mitä vain, kunhan ei ole mahdottomasti ajettu. Neulalaakeri kannattaa vaihtaa parempaan.

Vakiovari alkaa ottaa vastaan tuossa nopeudessa, esim. Multivarilla huiput nousee huomattavasti. Hihna kannattaa myös vaihtaa joko näihin tarkoitettuun 800mm pitkään tai Piaggio Typhoonin 804mm pituiseen.

Perävälityksiä ei kannata vaihtaa, Malossi taitaa valmistaa nykyään ainoastaan.

Tecnigas RS:än tehoalue on liian korkealla vakiosylinterille, suosittelen hommaamaan Tecnigas Next-R:än tai Stage6 Pro Replican. Jos putki halutaan pitää niin kannattaa ostaa sen kaveriksi Malossi Sport 70cc tai Stage6 Sport Pro 70cc sylinteri. Kampura kyllä kesää.

Dellorton kaasari on paljon varmatoimisempi kuin vakiona oleva Mikuni. Suosittelen vaihtamaan.

29.10.2010 10:47

Ideana olisi ottaa vakiosta (viilatusta) 50cc:stä mahdollisimman paljon tehoa irti.
Eli:
-Variaattori&hihna vaihtoon (Mistä halvimmalla?)
-kytkin (?)
-kaasuttimena toimii tällä hetkellä dellorto phbg 16mm,ja putsarina "vapaastivirtaavampi" malli.
-Kantta laskettu maltillisesti,jos katsoo squisbandia niin varaa olisi.
-Sylinteripuolelle perehdytään pakoaukon avarruksella,sylinterin korotuksella ja päältä pois lastua. (täytyy vielä varmistaa onko varaa korottaa sylinteriä.)
-Putkeksi Stage 6 Pro Replica (parempia ehdotuksia?)

29.10.2010 18:06

Ulkomailta kannattaa osia tilailla, esim. scooter-center.com (tällä hetkellä 10% alennus koodilla ghost) ja easyparts.nl.

Malossi Multivar variaattoriksi, Hihnaksi joku 804mm pituisena.
Kytkimeksi Stage6 torque control (ei välttämätön), huom! kytkinkello 112mm.
Vastapainejouseksi Malossin keltainen taikka punainen.
Rullat löytyvät luultavasti 3-5g väliltä.

Eikä kaasutin ole kuitenkin 16mm PHVA? Omatekoisella imukaulla saa kyllä tuon sunkin mainitseman kiinni. 17,5mm PHVA on hyvä ratkaisu, mutta kyllä tuollakin pärjää.

Huuhteluita kannattaa parantaa, erityisesti boost portia (pieni ylhäällä). Sen lähtöä saa leventää kaksinkertaiseksi (katso tarkemmin lohkosta/tiivisteestä). Sivuhuuhteluiden väliripaa on myös syytä ohentaa.

Putki on varsin hyvä 50cc sylinterille.


Jos jollain sattuis olla uuden mallin varinkoppaa ( http://www.mopo.fi/kuvat/tuotekuvat/cpi_olisport_06.jpg ) ylimäärääräisenä, niin ottakaa yhteyttä.

30.10.2010 9:50

jonik1 kirjoitti:Ulkomailta kannattaa osia tilailla, esim. scooter-center.com (tällä hetkellä 10% alennus koodilla ghost) ja easyparts.nl.

Malossi Multivar variaattoriksi, Hihnaksi joku 804mm pituisena.
Kytkimeksi Stage6 torque control (ei välttämätön), huom! kytkinkello 112mm.
Vastapainejouseksi Malossin keltainen taikka punainen.
Rullat löytyvät luultavasti 3-5g väliltä.

Eikä kaasutin ole kuitenkin 16mm PHVA? Omatekoisella imukaulla saa kyllä tuon sunkin mainitseman kiinni. 17,5mm PHVA on hyvä ratkaisu, mutta kyllä tuollakin pärjää.

Huuhteluita kannattaa parantaa, erityisesti boost portia (pieni ylhäällä). Sen lähtöä saa leventää kaksinkertaiseksi (katso tarkemmin lohkosta/tiivisteestä). Sivuhuuhteluiden väliripaa on myös syytä ohentaa.

Putki on varsin hyvä 50cc sylinterille.


Jos jollain sattuis olla uuden mallin varinkoppaa ( http://www.mopo.fi/kuvat/tuotekuvat/cpi_olisport_06.jpg ) ylimäärääräisenä, niin ottakaa yhteyttä.


Kiitokset näistä!
Kaasutin on kyllä phbg,kotitekoisella imukaulla (alipainenipalla varustettuna vielä),joten saa toimimaan vakiobensahanalla.

8.11.2010 1:25

Mistä saa etujarruletkuja cpi popcorn merkkiseen skootteriin, tai minkä pituinen pitäisi hankkia, hintaa ??!

9.11.2010 21:07

Osaisko kukaan sano miten aukaisen Cpi Aragonin penkin kun en saa sitä enään auki normitavalla! Perke*e ku siellä on kaikki tärkeet laput ja liput mitkä pitäs saada aina esille niin jotain pikaista vastausta pitäs saada!! :S Oisko se penkinavaajan vaijeri menny vai mikä se oli? :(

9.11.2010 23:04

Ei vaan olis jäätynyt? Itellä oli tota ongelmaa aikanaan. Tai sitten vaijeri on löystynyt.

Sen saa auki takakatteiden sisältä sorkkimalla. Lukko on siinä tankin ja kypäräboxin välissä ylhäällä.

CPI-skootterit

9.11.2010 23:32

Vastaan nyt kaverin puolesta, skopa ollut lämpimässä tallissa, ja kysymys oli että millä tavalla sen penkin saa auki siitä virtalukosta käsin yleensäkään.

16.11.2010 20:27

Tossa tuli huomattua aika epämääräinen ääni variaattorissa, mikäs olisi vikana? Ääni kuuluu aina kun käytän kierroksia korkeemmalla ja sitten päästän kaasusta irti niin alkaa häiritsevä ''pauke'' ja ''kilinä'' kuulumaan variaattorin sisällä.. vähän niinkuin siellä olisi jokin irti tai joku vastaava :s Ääni loppuu kun kierrokset ovat melko alhaiset mutta ei kumminkaan alimmillaan. Niin mikäs sitä vaivaa?

16.11.2010 22:21

CeePeeIii kirjoitti:Tossa tuli huomattua aika epämääräinen ääni variaattorissa, mikäs olisi vikana? Ääni kuuluu aina kun käytän kierroksia korkeemmalla ja sitten päästän kaasusta irti niin alkaa häiritsevä ''pauke'' ja ''kilinä'' kuulumaan variaattorin sisällä.. vähän niinkuin siellä olisi jokin irti tai joku vastaava :s Ääni loppuu kun kierrokset ovat melko alhaiset mutta ei kumminkaan alimmillaan. Niin mikäs sitä vaivaa?


Kato onko siellä mtn irti, ääni tulee luultavasti kiksistä, jos et oo vielä korjannu.. Tuli ainaki itelle mielee ekana

17.11.2010 0:26

semmosta kyselisin että eikös se cpi jp45 ole popcorn?
ja eikös se vika oo silloin imukaulassa kun ei ime tankista bensaa kaasariin? ja mistäköhän sais ostettua imukauloja?