Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

23.6.2011 16:59

ShaMaNi kirjoitti:Millä porukat on kiristäny kuvassa näkyvän päälimmäisen osan?

Kuva : https://sparewheel.fi/images/184220290.jpg




Ihan tasapäisellä rukarilla koputtelemalla luulis saavan kiinni. Ainakin itse kokeilisin.
Oikeaan suuntaan vaan aluksi kääntää käsin nii paljon kuin saa ja sitten tasakärkisellä rukarilla +vasara.
Onhan tuohon todennäköisesti olemassa jokin oikeakin kiristys työkalu mutta halvemmalla pääset. =)))

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

24.6.2011 1:56

Tiestäsköhän kukaan mikä kaasutintani vaivaa , kun trekkerini on käynnissä niin vuotaa bensaa molemmista ylivuoto letkuista solkenaan. Kun sammutan trekkerini niin vuoto lakkaa ?
Olen kokeillut kasata kaasarini uudelleen mutta tuokaan ei ole auttanut. Mikäs vialla?
ainakaan kohoni ei ole jumissa.

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

25.6.2011 19:56

nonni ostin trekkerin projuksi niin ajattelin kysyä että paljon kangella saa olla välystä kun pikkusen liikkuu kun kädellä koittaa että mitä haittaa siitä on? entä pitääkö männän liikkua sen tapissa. sori ku vähä tyhmä kysymys mutta toivottavasti saan vastauksen eli liikkuu tappia pitkin

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

26.6.2011 2:52

motocrossman125 kirjoitti:nonni ostin trekkerin projuksi niin ajattelin kysyä että paljon kangella saa olla välystä kun pikkusen liikkuu kun kädellä koittaa että mitä haittaa siitä on? entä pitääkö männän liikkua sen tapissa. sori ku vähä tyhmä kysymys mutta toivottavasti saan vastauksen eli liikkuu tappia pitkin





No ainakkakkiii itellä vähsen heiluu kampi ja mäntäkin tapissaaan eikä mitään hiattaa ole ollut :D

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

26.6.2011 21:07

nonni nyt pitäs tilata trekkerii mäntä ja tiivisteet. männän käyn hakemassa tuolta stormilta mutta tiivisteitä ei löytyny. osaako joku kertoa jonkun paikan mistä sais tiivisteet. Mitäs sanotte että haittaako jos pytyssä on virtauskanavan reunala sellanen viilto n.3mm pitkä ja 1-3mm syvä niin ajattelin verää pyöreellä viilalla sileeks mitässanotte katoaako tehot?

ajattelin että ostan 70cc sarjan jos en löydä muuta. niin ylikuumeneeko 70cc sitten heti?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

27.6.2011 0:55

Morjensta. Mulla on tässä edessä nyt Trekkerin kunnostaminen (vm 98)
Olen myös miettinyt 70cc setin hankkimista. Ainenkin tehari voisi vaikka olla gianelli, mutta kaasarin koosta en ole yhtään varma. Olisiko vaikka 19mm dellorto hyvä?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

27.6.2011 1:05

OIsko kellään tietoa mikä trekkeriäni vaivaa? ennen trekkerini kulki sen 65km/h, ostin tkr:än tehoputken, uuden virimännän,ja prikka on otettu pois... Olen nyt ajanut trekkerilläni männän vaihdon jälkeen sen 70km.. Joten sisäänajo aikalailla tehty. Kävin testaamassa huiput jotka jäivät sinne 50km/h paikkeille. Missä vika ?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

27.6.2011 10:22

Otitko putkesta kurin pois tai vaihdoitko vastapainejousta, kytkinjousia ja rullia?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

27.6.2011 23:02

Sudee kirjoitti:Otitko putkesta kurin pois tai vaihdoitko vastapainejousta, kytkinjousia ja rullia?


Minkä kurin purkesta vai onko tuossa tkr:än eli turbokitin tehoputkessa jokin kuristus? Vasta paine jousi vaihdettu +7 ja kykinjouset. Rullat ovat samat alkuperäiset 9.g ?
JA huom kokeilin tänään myös että laitan alkuperäisen putken ja muut tilpehöörit varikopasta kiinni paitsi prikkaa kun ei ole ittellä. Ja kulki edelleen sen 45?? missä vika? Kaasu vaijeri joka on kaksiosainen. Niin se haarautnut pää mikä ei mene kaasariin niin on rispaantunut/puoliksi poikki. Voisiko johtua tästä?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

28.6.2011 3:21

Hei linkatkaas joku tietäväinen jotku hyvät ja tehokkaat jarrupalat trekkerin offroad mallille ;D

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

2.7.2011 23:50

Mistä sais tilattuu Trekkerii penkinpäällisen vai kannattaisko käydä verhoiluttamalla? ja minkälainen/tehonen vilkkurele kannattais ostaa ku on edes ja takaa led-vilkut?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

3.7.2011 8:58

Esimerkiksi Easyparts.nl. Ostat vain led-vilkuille tarkoitetun releen Motonetistä, maksaa noin kymmenen euroa.

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

3.7.2011 15:52

eetu-` kirjoitti:OIsko kellään tietoa mikä trekkeriäni vaivaa? ennen trekkerini kulki sen 65km/h, ostin tkr:än tehoputken, uuden virimännän,ja prikka on otettu pois... Olen nyt ajanut trekkerilläni männän vaihdon jälkeen sen 70km.. Joten sisäänajo aikalailla tehty. Kävin testaamassa huiput jotka jäivät sinne 50km/h paikkeille. Missä vika ?


Voisiko vian syy olla kiinni kuluneesta hihnasta?

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

4.7.2011 13:24

Nyt joku joka tietää skobista jotain kertoo mikä vois olla vikana.

Eli ostin halvalla trekkerin joka oli leiponu. laitoin uuden varaosakoneesta pytyn ja männän. Nyt kone pyörii kiitettävästi, mutta ei lähe käyntiin.
En ole ennen skoottereita laittanut mutta mopoja ja krosseja on tullu laitettua.
Eli luultavasti saa liikaa bensaa koska pamahtaa välillä putkessa. Alku.p kaasarista oli ilmaruuvi paskana niin laitoin varaosakoneesta kaasarin. ei auttanut. olen saanut sen käyntiin sillei että kävi mutta siis sen mukaan sai vitusti liikaa sillä putkesta tuli savua ihan helvetisti ja kaasari tulvi perkeleesti! . nyt olen vaihtanut bensat,kaasarin,cdi ,avannut pytyn ja kattonu et kasasin oikein eli mäntä ja renkaat oikeisiin koloihin. Vielä sellasta että onkä väliä että miten päi männänrenkaat ettei siitä johdu?

lupailee helvetin hyvin aina välillä niin että pyörii kone kunnolla mutta vähän kuin booais koko ajan :D

Kaasarin säädin sillee et laitoin ilmaruuvin kii ja 1,5kierrosta auki. Muita säätöjä ei ole tuossa kaasarissa. voiko johtua siitä että kaasari huonosti kiinni imukaulassa? koska uudessa kaasarissa oli jengat menny toisesta päästä.

MIssäs tuolla on tuorevoitelu jos se antaa liikaa öljyä ja sen takii ei käynnisty. onko tuo öljypumppu joka on pakoaukon alapuolella, jossa pyörii sellanen aukko.

Ja kipinää tulee. Osaatteko sanoa mistä tämä johtuu.

Eli olen käynyt oikeastaan kaiken läpi Mutta silti ei käynnisty! Nyt ei riitä enää hermo joten toimivista neuvoista voin vaikka maksaa :DD

Re: Peugeot TKR/Trekker/Squab

4.7.2011 18:58

Nyt on kyllä pakko sanoa että jos joku osaa neuvoa miten saan tuon käymään laitan sen tilille samalla viikolla 20e!!!! saa neuvoa yveellä