Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.3.2011 0:00

jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ? :roll:
Itellä sama vika, raivostuttavaa ajaa ns. "veto pois". mopo siis jää mulla ainakin "hyytymään niin pitkään kunnes se taas ottaa sen saman "alkupiikin" -> sama booaminen jatkuu jos jarruttaa/hidastaa. AUTTAKAA MIEHIÄ MÄESSÄ!

24.3.2011 19:36

Pitäisi huoltaa etu jarrut, joten mistä saisi jarrusylinterin, -puristimen, -männän, ihan millä nimelllä haluat kutsuakkaan mutta siis mistä saisi trekkeriin kyseisen osan?

24.3.2011 22:35

ShaMaNi kirjoitti:
jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ? :roll:
Itellä sama vika, raivostuttavaa ajaa ns. "veto pois". mopo siis jää mulla ainakin "hyytymään niin pitkään kunnes se taas ottaa sen saman "alkupiikin" -> sama booaminen jatkuu jos jarruttaa/hidastaa. AUTTAKAA MIEHIÄ MÄESSÄ!

Iteltäki löytyy samavika! :lol:

24.3.2011 22:46

Joko etuvarissa rullat kuluneet kulmikkaiksi / iso kasa rulla- & hihnapölyä jumittaa, tai vika on takavarissa. Takavari voi olla hihnapölyn takia jäykkä, tai VP-jousi voi olla löystynyt.

Oma veikkaus on VP.

24.3.2011 23:44

Minkäs kokoinen on trekkerin vakiokaasari? Mistään en löytänyt.. Tämä tieto ainoa mitä sain selville ja sekään ei itselle kerro mitään muuta kuin kaasarin mallin? Gurtner PA 379

25.3.2011 12:28

jkoljo kirjoitti:Joko etuvarissa rullat kuluneet kulmikkaiksi / iso kasa rulla- & hihnapölyä jumittaa, tai vika on takavarissa. Takavari voi olla hihnapölyn takia jäykkä, tai VP-jousi voi olla löystynyt.

Oma veikkaus on VP.


mulla just vaihdettu hihna+kytkinjouset+vp, ajaessa tuntuu kyl et siel joku jumittais hiukan etu- tai takavaria

trekkeri

26.3.2011 0:27

Mikäs kun ei trekkeri käyntiin tahdo oikeen lähteä...
olen uusinut sähköt ja uuden sylinterin ja olen tulpan vaihtanut ja saa kipinän..
bensaa ei taida mennä jotenkuten sylinteriin kun starttaa niin hörähtelee(siis jos pitää kättä imupuolella kaasuttimessa kiinni..) jotenkin semmonen ajatus että heittäs bensat suoraa koneesee imukaulan kautta :s .... ei vuoda ilmaa mistään ja olen putsannut kaasuttimen ja bensa hanan... auttakaas nyt joku menee hermot kohta!! niin ja skootterihan on peugeot trekker..

26.3.2011 13:55

nik000 kirjoitti:Minkäs kokoinen on trekkerin vakiokaasari? Mistään en löytänyt.. Tämä tieto ainoa mitä sain selville ja sekään ei itselle kerro mitään muuta kuin kaasarin mallin? Gurtner PA 379

Tuon kopsasin varsin googlen hakuun niin kappas, ensimmäinen linkki heti kertoo vastauksen..

26.3.2011 16:07

Käykö trekkerin tehoputket speedfight2;seen ,kun kaverilla ois putki myytävänä mutta en ole 100% varma käykö putki kun se on alkujaan trekkerin putki?

26.3.2011 16:12

Luulis et käy ku molemmissa pystysylinteri mutta jos kerran kaverin niin mikset eka koita et käyks ja sit vast ostat sen.

26.3.2011 18:57

Käyhän se, sama kone noissa on.

28.3.2011 20:51

Minkäpainoset on Trekkerin vakiorullat? :)

28.3.2011 23:17

__tuomas kirjoitti:Minkäpainoset on Trekkerin vakiorullat? :)


9 grammaset pitäis olla muistaakseni.

29.3.2011 16:33

rixuu kirjoitti:
__tuomas kirjoitti:Minkäpainoset on Trekkerin vakiorullat? :)


9 grammaset pitäis olla muistaakseni.

Mielestäni luin tuolta rullatopikista että trekerissä oisi ollut 8.5g vakiorullat

29.3.2011 18:25

Vakio rullat ovat 8.5G ja kooltaan 16x13. ;)