Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

10.3.2011 16:56

rixuu kirjoitti:
OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?



http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen

Mulla on tollanen edellisestä moposta eikä kyllä mene 12mm gurtneriin o.o

10.3.2011 20:28

OWas kirjoitti:
rixuu kirjoitti:
OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?



http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen

Mulla on tollanen edellisestä moposta eikä kyllä mene 12mm gurtneriin o.o


mulla meni ja toimii hyvin :eek:

16.3.2011 12:04

http://www.nettimoto.com/peugeot/tkr/1089749


siitä hyvä pösö

19.3.2011 19:22

Pitääkö paikkansa että Trekkerin tavaraboxin saa auki muiden skoottereiden avaimilla? Onko boxi tilava? Entä käyntiin helposti vaikka ruuvimeisselillä? Mikäs on Pösön varaosatilanne? Saako halvalla ja helposti? Kiihtyvyys ja max km/h vakiona? Ja kuinkas nää toimii talvella (käyntiin lähteminen, meneekö samoilla renkailla?). Kannattaako kyseisestä menopelistä maksaa vähän reilu 2000€?

20.3.2011 4:24

Muutaman Speedfightin olen jäätelötikulla tms. saanut käyntiin ja penkinalusboksin auki toisella avaimella, mutta Trekkereitä en ole yhtäkään saanut käymään tai boksia auki, en sitten tiedä onko se joku Speedfightien tyyppivika väljät lukot vai onko mulla vaan sattunut huonot yksilöt kohdalle ja Trekuista taas hyvät. Mutta sanottaneeko, että jos mopo on parkissa ja joku oikeasti sen haluaa viedä niin se vie sen vaikkei se käyntiin siinä lähtisikään joten minusta tuota lukkoa on turha murehtia, sen penkin saa helposti auki kun käyttää lievää väkivaltaa, sen siis saa auki kaikista mopoista väkivallalla.

Boksiin mahtuu ainakin vanhassa Trekkerissä juuri ja juuri normaali umpikypärä, siitä saat osviittaa koosta. Varaosia saa maahantuojalta ja ulkomailta tilaamalla ja hinta ei minusta mitenkään erityisen kallis ole osillekaan vrt. muihin mopoihin. Muissa kaupoissa ei kauhean laajasti ole Pösön osia tarjolla.

Kiihtyvät vakiona hyvin ja kulkevat 40-50kmh kuristettuna.

Toimii talvella siinä missä muutkin vehkeet kunhan muistaa pitää hyvässä kunnossa. Nämä onkin ainoita ranskalaisia kulkuneuvoja mihin minä kosken, autoihin en koske pitkällä tikullakaan..

Renkaat on ihan oman maun mukaan, itse en koskaan ole mopoistani yhdessäkään nastoja käyttänyt ja hyvin olen selvinnyt tähän asti, kesärattailla on luisteltu menemään ja viimeksi kun talvella Trekkerillä ajoin totesin Bilteman kumit pirun päteviksi talvikumeiksi vaikkeivät talvikumit varsinaisesti olekaan, pitoa riitti todella paljon ja hinta on huokea :)

Ilmeisesti olet uudempaa TKR:ää katsomassa kun hinta on noin huikea? Riippuu vähän yksilöstä missä kunnossa se on, että minkä verran kannattaa maksaa. Jos liikkeestä uusi niin osta pois, mutta jos yksityiseltä niin kannattaa harkita ja syynätä mopo tarkkaan ennen ostopäätöstä, yksityisillä on harvoin takuu..

20.3.2011 12:06

Tämmöisistä vastauksista minä pidän! Asiallinen ja hyvin selventävä. ;) Mut joo, liikkeessä olis uusi Peugeot Trekker myynnissä, hinta tais olla joku 2200-2300€, mutta tingittyä varmasti saa pari sataa. Kyllä mä luultavasti olen siihen tulokseen tullut, että sen käyn hommaamassa, ellei joku sitä osta sitä ennen.

Ois vielä toistaseks yks kysymys: Missähän vaiheessa olis hyvä ostaa uusi variaattorihihna? Oon lukenu, että yleisesti ottaen jossain siinä 7tkm paikkeilla olis hyvä vaihtaa, mut mite Pösössä?

20.3.2011 14:08

Mulla on yleensä mopojen kanssa ollut se periaate, että vaihdetaan sitten kun jonkun osan kuluneisuus alkaa näkyä selvästi toiminnassa, esim. kuluneella hihnalla skootterin huippunopeus saattaa tipahtaa siitä mitä se on uutena, sama muiden variaattorin osien kanssa. Kuluneet koneen osat heikentää käynnistymistä ja kuluneilla jarruilla pysähtyminen on heikompaa jnejne. sekä kaikenlaiset sivuäänet saattaa lisääntyä, luistava hihna vinkuu samallalailla kuin auton laturin hihna ja silloin on jossakin jo hämminkiä mitä todennäköisimmin. Ja kun muutenkin omat vekottimeni on olleet enemmän levällään kuin ajossa niin samalla tullut aina tarkasteltua paikkojen kuntoa kun on purkanut niin silmällä näkee jo monesti tulevat huoltokohteet.

Mopojen osat kuitenkaan ei mahdottoman kalliita ole ja ne ei ihan pienellä huoltovälin ylittämisellä mene miksikään. Eri asia jos kyse olisi jostakin high end tason vekottimesta jossa on +3000e tekniikassa kiinni, silloin tulisi melko tarkkaan syynättyä joka ajon jälkeen paikat. Ja kun on kuitenkin vara pistää 2000e siihen mopoon niin kannattaa olla vara huoltaakin sitä, tämä ei ollut vittuilua sitten. Itselläni vieroksuttaa henk.koht noin kalliit mopot kun en ole koskaan maksanut edes yhdestäkään autoistani noin paljoa, en edes puolia :lol:

Eikös uudessa skootterissa ole kilometrihuollot yleensä liikkeessä? Jos ei kiinnosta/ole aikaa/paikkaa/innostusta itse rempata ja huoltaa niin kysy liikkeeltä milloin pitää huollattaa ja käytät silloin liikkeessä kun on sen aika, siellä huoltavat mitä pitää ja mopolla on paljon huolettomia kilometrejä edessä :)

20.3.2011 14:09

Mikäs vois olla mun trekkerissä vikana, ku laitan kaasun pohjaan ja kierrokset nousee tappiin mut sit ku päästän kaasun pois ja annan laskee kierrokset tyhjäkäynnille niin sammuu eikä ota kierroksi ollenkaa jos ei pumppaa kaasua

20.3.2011 18:38

-Miksutus- kirjoitti:Mulla on yleensä mopojen kanssa ollut se periaate, että vaihdetaan sitten kun jonkun osan kuluneisuus alkaa näkyä selvästi toiminnassa, esim. kuluneella hihnalla skootterin huippunopeus saattaa tipahtaa siitä mitä se on uutena, sama muiden variaattorin osien kanssa. Kuluneet koneen osat heikentää käynnistymistä ja kuluneilla jarruilla pysähtyminen on heikompaa jnejne. sekä kaikenlaiset sivuäänet saattaa lisääntyä, luistava hihna vinkuu samallalailla kuin auton laturin hihna ja silloin on jossakin jo hämminkiä mitä todennäköisimmin. Ja kun muutenkin omat vekottimeni on olleet enemmän levällään kuin ajossa niin samalla tullut aina tarkasteltua paikkojen kuntoa kun on purkanut niin silmällä näkee jo monesti tulevat huoltokohteet.

Mopojen osat kuitenkaan ei mahdottoman kalliita ole ja ne ei ihan pienellä huoltovälin ylittämisellä mene miksikään. Eri asia jos kyse olisi jostakin high end tason vekottimesta jossa on +3000e tekniikassa kiinni, silloin tulisi melko tarkkaan syynättyä joka ajon jälkeen paikat. Ja kun on kuitenkin vara pistää 2000e siihen mopoon niin kannattaa olla vara huoltaakin sitä, tämä ei ollut vittuilua sitten. Itselläni vieroksuttaa henk.koht noin kalliit mopot kun en ole koskaan maksanut edes yhdestäkään autoistani noin paljoa, en edes puolia :lol:

Eikös uudessa skootterissa ole kilometrihuollot yleensä liikkeessä? Jos ei kiinnosta/ole aikaa/paikkaa/innostusta itse rempata ja huoltaa niin kysy liikkeeltä milloin pitää huollattaa ja käytät silloin liikkeessä kun on sen aika, siellä huoltavat mitä pitää ja mopolla on paljon huolettomia kilometrejä edessä :)


Jepulis, näihä se vähä männöö. Pitää ny kahtoa sitten nuo huoltohommat kuis menee. Mutku otit ton asian puheeks, ni tuli tässä mielee että mikähän mahtais olla semmone aika optimaalinen sisäänajo Trekkerissä? Paljon kilometrejä vaatis suunnilleen?

Ot: Olis aivan mahtava juttu, kun joku tekis kattavan ja selkeän tietopalstan Trekkeristä tietopankin puolelle. Tai että se sisältäisi myös omia kokemuksia yms. Kyllähän noi tekniset tiedot toki löytyy muualtakin, mutta että kaikki tarpeellinen samassa pakassa!

21.3.2011 11:27

Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ? :roll:

21.3.2011 17:36

jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ? :roll:


Varmaan kannattaa koittaa sillä uudella tulpalla. Monestihan jos tulpassa on vikaa, ni on justiinsa noita booauksia. Ilmotappa sitten miten uudella tulpalla meni, kun kerkeät. Jos ei sittenkään pelitä, joku asiasta enemmän tietävä kyllä voi auttaa.

22.3.2011 1:48

Nibbe kirjoitti:tuli tässä mielee että mikähän mahtais olla semmone aika optimaalinen sisäänajo Trekkerissä? Paljon kilometrejä vaatis suunnilleen?
En mä nyt tarkkaa kilometrimäärää tähän osaa sanoa, kyllä ne liikkeessä senkin kertoo ja se on varmasti se lukema yläkanttiin kun haluavat pelata varman päälle ettei vehkeet leviä ennenkuin takuu loppuu. Mun sisäänajo on aina ollut, että n. 15-30min tyhjäkäyntiä pihalla, sitten 1-2 tankillista kohtuu normaalia ajoa ilman pitkiä kaasu pohjassa revityksiä, eli siis normaalia ajoa muulta osin. Sen jälkeen sitten ajellaan ihan miten itsestä tuntuu.

Mutta varoituksen sanana, että kannattaa välttää pitkiä kaasu pohjassa vetoja etenkin vakiolla eli toisinsanoen kuristetulla skootterilla, ite ajelin välillä pidempää matkaa omalla kurittomalla ja tyttökaverin kuristetulla Trekulla ja oli kuristetussa sen verta kuuma variaattori kesällä pitkän matkan jälkeen, että melkein näppinsä siihen poltti, etenkin kun tuli kaasu pohjassa pari alamäkeä huudatettua tyhmyyttäni, variaattorin osatkin oli jo ottanut uutta värisävyä kun olivat lämmenneet :nolo: Omalla kuristamattomalla sitten taas paikat pysyi huomattavasti viileämpinä, tosin kyllä nekin lämpesi kohtalaisesti.

jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ? :roll:
Kannattaa ensiksi tuo tulppa vaihtaa ja jos ei auta niin sitten suosittelen kokeilemaan hieman isompaa suutinta, voipi olla just sopivasti hippasen liian pieni suutin->paikaltaan lähtiessä ajoviima ei laihenna seosta ja kun mopo kiihtyy seos laihtuu, mutta mopo silti kulkee->löysäät kaasun niin ajoviima tekee seoksesta todella laihan->kaasu pohjaan ja mopo booaa.. Tuollainen teoria tuli nyt äkkiselti mieleen, toki se voi olla muutakin, mutta tuo on ehkä halvin vaihtoehto aloittaa etsintä jos muuten on paikat ok eikä kaasari tai muutkaan paikat vuoda tai ole tukossa.

jannuska kirjoitti:Mikäs vois olla mun trekkerissä vikana, ku laitan kaasun pohjaan ja kierrokset nousee tappiin mut sit ku päästän kaasun pois ja annan laskee kierrokset tyhjäkäynnille niin sammuu eikä ota kierroksi ollenkaa jos ei pumppaa kaasua
Käykö se ollenkaan tyhjäkäyntiä? Jos siinä on vakiokaasari niin kannattaa kokeilla säätää tyhjäkäyntiä.

22.3.2011 14:19

Nyt tarvis nopeasti apua :) Mikäs on kun trekkeri ei millään suostu lähtemään käyntiin, olen kohta 2tuntia koittanut potkia, eikä edes lupaa ! Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot :s
E: Kyllä se vielä tossa viikko sitten käyntiin lähti.

22.3.2011 16:07

Katsoppas tulppa.

22.3.2011 20:52

Joo tota, omaa tyhmyyttäni tämäkin oli... Oli niinkin ihmeellinen vika kuin bensa loppu :nolo: