Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.1.2011 12:05

haraa kirjoitti:Tietääkö kukaan kyseisen peli moottorin kiristys momenteista? kuten lohkot ja pytty/kansi?

kansi 10nm ja lohkot ensin pikkuhiljaa kiristelee käsin, sitte yks käsin sopivan tiukkaan ja momenttiavaimella muut ruuvit samaan tiukkuuteen. vahvuus on sama ku pinnapulteisa mutta vastineena on alumiinia joka on heikompaa. älä korkkaa kierrettä

3.1.2011 14:46

Millasia suuttimia näillä keleillä ootte käyttäny? Ite oon kokeillu 88,98 ja 105 eikä kule mihinkään. 98 tais kulkee kuitenkin parhaiten, melkeen 40km/h :x Nyt on siis tuo 105. Vireinä on Giannellin putki.

Ja itellä ei näistä skoottereista oo vielä yhtään kokemusta niin en oikee tajuu. Kun takarengas on ilmassa ja latasee kaasun pohjaan niin eka lähtee kiertämään ihan hyvin mutta sitten pikku hiljaa hyytyy kokoajan :( Eli eikös oo liian iso suutin? Hjälpä!

3.1.2011 18:23

paljos on ajettu skootterilla? taitaa olla vastapainejousi entinen

3.1.2011 21:51

22tkm :s Mistäs sais halvalla?

3.1.2011 22:10

periaatteesa jokapaikasta, ei maksa mahottomia missään.

3.1.2011 22:41

Määräytyykö se muuten rullien mukaan? Jos on vaikka 5,5g rullat niin mikä jousi pitää olla? Oon vielä vähän sekasi näistä skodeista.

3.1.2011 22:48

Pöndeix kirjoitti:Määräytyykö se muuten rullien mukaan? Jos on vaikka 5,5g rullat niin mikä jousi pitää olla? Oon vielä vähän sekasi näistä skodeista.

jos sulla on alkuperänen jousi sielä nyt, joku +15% on hyvä vastine sille.

5.1.2011 19:12

mitä peräöljyä ootte käyttäny näissä veihkeissä? Tarkennetaan vielä että skootteri on 96 vuoden yamaha bw's jos sillä on jotain merkitystä?

5.1.2011 19:15

10w30 jotai öljyy vaa tunget sisää. Iel on motulin iha lootaa tarkotettuu, maksaa vähä päälle 10e. Transoil nimel saa motonetist yms ;)

5.1.2011 20:37

normaali 10-30 muistaakseni ohjekirja sanoo, periaatteesa sama kuhan sielä jotain öljyä on (ei siis mitään jäleöljyä) ja sitä on oikian verran, sielä kun ei muuta oo ku hammasrattaita ja laakereita

7.1.2011 1:00

tietääkö muute joku mistä tuon ohjekirjan vois saada? ite en oo ainakaa löytäny netistä googlettamalla.. nii saiskohan sitä ostettuu jostai Tai jos joku tietää jonkun livun mistä sen voi lataa?

7.1.2011 11:41

tääläpäin esim kärkkäisellä on nuita kirjoja, paksu kirja siis, melkolailla kaikkien skoottereiden perustiedot ja huolto-ohjeita. suosittelen. sitä tuli joskus vuosia sitte lueskeltua. kannesa lukee siis isolla vaan SKOOTTERIT

7.1.2011 12:12

haraa kirjoitti:tietääkö muute joku mistä tuon ohjekirjan vois saada? ite en oo ainakaa löytäny netistä googlettamalla.. nii saiskohan sitä ostettuu jostai Tai jos joku tietää jonkun livun mistä sen voi lataa?


Mulla on tuo ohjekirja mutta niinkuin muissakin taitaa olla, se on ranskankielinen eli hyötyarvo on pyöreä nolla. Mitä tietoja tarvitset?

7.1.2011 12:27

ihan suomalainen se on mistä ite oon kattonu, määki voin kahtella niitä tietoja jos vaan siitä kirjasta löytyy

7.1.2011 20:27

En just nyt oikeestaan tarvitse mitään tietoja siitä kirjasta mutta aattelin että semmonen ois hyvä olla jos sen jostai saisi niin voisi sitten siitä suoraan kattoa.. Tietääkö muuten joku, kun siinä variaattorin lohkossa takajarru palojen vieressä on senmmonen ympyrä, jonka sisällä lukee mulla toisessa koneessa 94 ja toisessa 99, niin meinaako toi sitä millon kone on valmistettu? :D