Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

8.11.2010 21:11

Ostakaas meikältä Boosteri poies, ilmotuksist löytyy.

8.11.2010 22:27

kestääkos toi vakio kampiakseli sun muut mitään 70cc pyttyä? jos kestää nii minkä? jos taas ei kestä nii mitä kaikkee pitäs uusia? :D

8.11.2010 22:45

haraa kirjoitti:kestääkos toi vakio kampiakseli sun muut mitään 70cc pyttyä? jos kestää nii minkä? jos taas ei kestä nii mitä kaikkee pitäs uusia? :D

Riippuu ihan siitä minkälaista pyttyä oot laittamassa ja siitä paljon sillä vakio alakerralla on ajettu.

9.11.2010 0:14

Maley kirjoitti:
haraa kirjoitti:kestääkos toi vakio kampiakseli sun muut mitään 70cc pyttyä? jos kestää nii minkä? jos taas ei kestä nii mitä kaikkee pitäs uusia? :D

Riippuu ihan siitä minkälaista pyttyä oot laittamassa ja siitä paljon sillä vakio alakerralla on ajettu.


no jos laitan esim jonkun normin malossin 70cc pytyn.. nii kestääköhän? Ja eikös se ole siin että ei tarvitse vaihtaa kampiakselia että riittää kun vaihtaa kiertokangen johki parempaan?

ei oo paljoo kokemuksia näistä 2 tahdeista ku on aina ollu nelari :D

9.11.2010 0:59

Vakiokampura pitäisi kestää Malossi Sportin tehoja, ellei koneella ole ajettu +20tkm(?).
Kampiakselin vaihto kokonaisuudessaan on helpompi operaatio, kuin pelkän kiertokangen vaihto. ;)

9.11.2010 15:43

Naked kirjoitti:Vakiokampura pitäisi kestää Malossi Sportin tehoja, ellei koneella ole ajettu +20tkm(?).
Kampiakselin vaihto kokonaisuudessaan on helpompi operaatio, kuin pelkän kiertokangen vaihto. ;)


okei kiitti tiedosta ;) aattelin että jos kiertokangen vaihto riittäs koska se on paljon halvempaa.. kun kattelin noita kiertokankia nii makso joku n.50€ ja kokokampiakseli makso joku yli 150€ :D
ja ajettilin mahollisimman vähä rahaa tuhlata..

jos nyt laitan pelkän malossin 70cc sporttipytyn niin tarviiko muuta vaihtaa? esim isompaa kaasaria?
ja mitenhän muute toimis sil malossilla, vakio kaasarilla ja top performance nardo replica teharilla? onko hyvä putki tolle pytylle?

9.11.2010 16:33

Kiertokangen vaihto suoritetaan koneistamolla joten ei se ihan halpaa ole. Kampiakseli voidaan vaihtaa kotona. ;)

Variaattori pitää säätää, mieluiten jokin uusi variaattori. Et saa mitenkään kaikkia tehoja irti vakiovarilla ja vakiokaasarilla. Nardo Replica on hyvä putki.

9.11.2010 17:35

Ja saahan kampiakseleitaki halvalla, esim sparella 70e. Ellet sitte välttämättä vahvistettua halua mutta eiköhä tommonenki sen pytyn kestäis.

9.11.2010 18:17

sellanen n 80e rms kampura on kyllä aika tuju, kestää varmasti perus 70cct ja ehkä vähä enemmänki.
ja tosiaan jos ei omia laitteita oo kiertarin vaihtoon nii se pitää tehdä koneistamolla johon tulee työt sen kangen päälle, ja se työ ei tollasilla liikkeillä yleensä oo kovin halpaa.

10.11.2010 15:42

Koneistamolla kiertokangen vaihto maksaa tosiaan ainakin Mikkelin seudulla 40-60e. Siihen lisäät vielä kangen hinnan niin halvemmaks tulis ostaa koko kampura :)

10.11.2010 18:16

Luin jostain täältä, että variaattorinpuoleisen stefan pitää olla juuri oikeessa syvyydessä, jotta mopo toimii. Osaako joku selittää ymmärrettävästi mikä tämä oikea syvyys on?
Voiko joku cdi-sytytyksen osa hajota liiallisista kierroksista johtuen? Ja vaikka kipinä tulisikin, niin voiko sytytyksessä olla tulppaa lukuunottamatta jokin rikki?

10.11.2010 20:32

Larppari kirjoitti:Luin jostain täältä, että variaattorinpuoleisen stefan pitää olla juuri oikeessa syvyydessä, jotta mopo toimii. Osaako joku selittää ymmärrettävästi mikä tämä oikea syvyys on?
Voiko joku cdi-sytytyksen osa hajota liiallisista kierroksista johtuen? Ja vaikka kipinä tulisikin, niin voiko sytytyksessä olla tulppaa lukuunottamatta jokin rikki?

lohkosa näkyy stefan reijäsä se lukkorengasura, laitat sen stefan nii että alkaa se ura näkyä.
voihan siinä sytysä olla muuki rikki ku cdi ja tulppa. staattori, vauhtis ja puola

11.11.2010 17:45

Nyt olisi tarvetta talvirenkaille beeweeässään, eli jos vain löytyy joltakulta ylimääräsenä 130/90/10 ja 120/90/10 talvigummeja ni ilmottelee mulle yyveellä.

11.11.2010 18:37

Kääntä kirjoitti:
Larppari kirjoitti:Luin jostain täältä, että variaattorinpuoleisen stefan pitää olla juuri oikeessa syvyydessä, jotta mopo toimii. Osaako joku selittää ymmärrettävästi mikä tämä oikea syvyys on?
Voiko joku cdi-sytytyksen osa hajota liiallisista kierroksista johtuen? Ja vaikka kipinä tulisikin, niin voiko sytytyksessä olla tulppaa lukuunottamatta jokin rikki?

lohkosa näkyy stefan reijäsä se lukkorengasura, laitat sen stefan nii että alkaa se ura näkyä.
voihan siinä sytysä olla muuki rikki ku cdi ja tulppa. staattori, vauhtis ja puola


Ookoo, eli vaikka kipinä tulee niin esim. cdi-boksikin voi olla rikki?

11.11.2010 19:05

riippuu vhä tilanteesta, ja siitä miten se cdi vois hajota.
mutta näin yleisesti jos kipinä tulee ja kone muuten kunnosa nii pitäis sen pörähtää ja käydä, ajaminen on sitte erijuttu a siitä kauanko se pysyy käynnisä