Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

23.4.2013 11:37

Mistähä apikassa ois helpointa päästä tulppaan käsiksi? Näyttäs olevan niin kaiken mahollisen takana ja alla :D

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

24.4.2013 19:49

Ite olen mennyt siitä jalkojen välissä olevasta palkista missä akkukin on. Ei se helppoa ole jos ei tiedä mitä tekee kun eihän siinä näe v****akaan :D

Mutta oisko jollain tietoa millaset rullat vakiona? onko ne 19mm 5,2g?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

24.4.2013 22:43

Ossaisko kukkaan sanoa mitä tarkottaa ku mun aprilia sr 50r factoryn näytös lukee 24/7 "LD 04" , se pysyy siinä vaikka ottais avaimet virtalukosta. Starttaa kyllä muttei lähde käyntiiin.....

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

28.4.2013 22:25

Tulpan saa tosiaan parhaiten pois sieltä, missä akkukin on. Itse siirrän akun syrjään aina, niin tulpanvaihto sujuu mainiosti. Toki sen saa sieltä taiteiltua ulos ilman akkuun koskemista, mutta kyllä tuo on todella vaikeassa ja ahtaassa paikassa tässä vehkeessä. :)

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

29.4.2013 20:23

Nopeaa apua kaivataan, olen vaihtanut särään putken (stage6) ja variaattorin osat tietenkin. Mutta ei käynnisty? Hörähtää pari kertaa mutta ei jaksa perille asti. Mistä voisi johtuu?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

2.5.2013 15:52

juu eli mopo lähti käyntiin ja toimi hyvin 5 kilometriä sitten sammui kesken ajon eikä lähde käyntiin. meinaa kyllä mutta ei se lähe.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

27.5.2013 17:39

Osaako kukaan kertoo mitä tehdä, ku mun apikka ei pysy oikee tyhjäkäynnillä käynnissä ja pätkii ajossa? Tehotkin vähän hävinneet, kulkee prikattomana vaan sen 60. Vuosimallia 2003. Vastauksia kaivataaan...

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

31.5.2013 0:47

jontte_95 kirjoitti:juu eli mopo lähti käyntiin ja toimi hyvin 5 kilometriä sitten sammui kesken ajon eikä lähde käyntiin. meinaa kyllä mutta ei se lähe.


Itellä kävi leovincen kanssa aikalailla samalla tavalla ja syynä oli että lämpöleikkas laihan seoksen ansiosta..

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

31.5.2013 1:42

Joo ruiskulle ehdottomasti kisaohjelma, jos meinaa eri putkella ajella!

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

5.6.2013 20:50

Moi,

hyvin tuore factoryn omistaja olen, enkä sillä prikka kiinni juuri ajanut.
Eli otin prikan pois, niin kierrokset ei nouse yli 8 tuhannen, kulkee kyllä 8000 kierroksilla gps nopeutta 72, eli ihan tarpeex.
Jäi vaan mieleen, että prikka kiinni ois kiertänyt lähes 10 tuhatta.
Ja tuntuu myös, että menetti kiihtyvyyttä hieman, mutta ehkä tämä on mutua, kuten sanoin, en ajanut sillä prikka kiinni kuin koeajon.
Eli mitäs muilla kiertää ilman prikkaa?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

7.6.2013 21:31

Ilman prikkaa pitäisi kyllä kiertää ihan normaalisti.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

7.6.2013 21:41

Kyllä ne kierrokset ehkä ihan vähän laskee prikan poistolla ja kiihtyvyyskin voi vähän kärsiä.

Painotan sanaa vähän...

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

8.6.2013 20:31

Dementikko kirjoitti:Ilman prikkaa pitäisi kyllä kiertää ihan normaalisti.

sulla kun on näköjään myös Factory, niin onko ilman prikkaa?
Eli jos on, niin paljon sulla kulkee ja missä silloin kierrokset.
Hieman tossa omassa tapauksessani nyt luulen, että koska nopeuskin on ilmeisesti kohdillaan, gps 72/kmh, niin eläisköhän toi rundipultti hieman omaa elämäänsä nyt.
Korvakuulolla vaikea sanoa.

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

15.6.2013 13:34

Moro, olis muutamat kysymykset tästä menopelistä :D..

Eli; muutaman kerran kun tuolla yöllä ajellut nii on tullut yhtä äkkiä aprilian näyttöön SERVICE teksti ja "hälytyskolmio" , jonka jälkeen aina sammuu. Mutta takaisin käynnistäessä taas toimii. Mikähän vikana?

Ecu koodeja katsoin ja niistä en vittuakaan tajua, mutta siellä oli ECU 17 ja 18 kohdalla merkintä kohdassa Memo, eli siis RPM limiter tripped while starting ja Engine temperature sensor malfunction.

Mitä lähteä korjaamaan ja miten?

Vielä ois semmonen, et kun kiihdyttää niin kierrokset nousee +8k mut laskee samantie sielt alas alle 7k kiihdytyksen jälkeen, missä vika? Prikaton peli siis kyseessä. Usein myös hetken ajon jälkeen ei jaksa enää kunnolla lähteä liikkeelle vaan lähtee tosi laiskasti esimerkiksi liikennevaloista.

Missä vikaa?

Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

15.6.2013 17:43

Moi!
Ostin juuri tälläsen käytettynä, 1tkm ajettu.
Ihan pirteä peli ja kiihtyy kuin pieni sika.

Särä kuitenkin alkaa pätkimään ja jurnuttamaan 7500-8000 rpm mutta käy taas 9500 rpm täysin normaalisti. Vakio siis kyseesä.
Tänään kuitenkin särä "sammui" ajon aikana kahdesti, molemmat valoissa.. Kone kyllä kävi, mutta kaasun vääntäminen ei saanut apikkaa liikkeelle. Tuntuu kuin polttoaineen syötössä olisi jotain vikaa. Sammutuksen jälkeen särä toimi taas normaalisti. Varoituskolmio vilkkuu ja diagnostiikkatila näytti virhekoodit ECU 09 ja ECU 12.
Mitä eroa on onko "X" Active vai Memo puolella?