Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.9.2010 21:47

Jami95 kirjoitti:Jos kiihtyvyytä niin hio prikkaa ja osta leovince zx ittellä kiihty huimasti paremmin ku vakio,ja kisa säätö ruiskulle niin sit pitäs kiihtyy iha mukavasti

missäs noi säätäis noit ruiskui, ku himas ei oo mahollist :s

keulan madallus

1.9.2010 21:48

mahdollisimman paljon tietoa miten madalletaa keulaa ja onko yhtään huonompi ajaa? :)

1.9.2010 22:32

Itellä on jo hiottu prikkaa sen verran että menee hitusen alle 65km/h _oikeeta_ vauhtia, nii aattelin et kannattaako kysellä kisaohjelman asennuksia? Oon kuullu että melko harvoissa paikoissa enää noita laittelevat, olisko kellään tietoa mistä täältä pohjosesta (Oulusta max 200km) vois tuon saada asennettua? Ja eikös tuo kisaohjelma poista kierrosten rajoittimen joten onko mahollista sitte vetää ylikierroksia? =D Vielä se, että vaikuttaako tämä kisaohjelma huippunopeuteen millään tavalla? Ja mitä muita säätöjä mopoon kannattaa tehä kisaohjelman asentamisen jälkeen (paitsi jo hiottu prikka joka sieltä nyt löytyy jo paikoiltaan.)?

Edit: Soittelin liikkeeseen josta ostin moponi että mahtaisko onnistua kisaohjelman asennus ja sanoivat että valitettavasti ei jos mopo ei ole kisakäytössä. Mitä tää niinku tarkottaa, laittaako ne sen jos sanon että "on se kisakäytössä juu ajelen sillä kaikenlaisissa kisoissa" D:

5.9.2010 16:02

.
Viimeksi muokannut [SäRä] päivämäärä 5.9.2010 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran

5.9.2010 17:46

Terve, semmonen kysymys olis että mitkä kierroslukemat teillä on omassa vakiopelissänne ? Itselläni on täysin vakio ja kierrokset on 9.500-10000rpm luokkaa ja huippu on 49km/h. Kait nämä on normaalit kierrokset, kun mistään googlettamalla en näitä löytänyt.

5.9.2010 17:50

tuzeez kirjoitti:Terve, semmonen kysymys olis että mitkä kierroslukemat teillä on omassa vakiopelissänne ? Itselläni on täysin vakio ja kierrokset on 9.500-10000rpm luokkaa ja huippu on 49km/h. Kait nämä on normaalit kierrokset, kun mistään googlettamalla en näitä löytänyt.


Siis juu ihan normit noi on, ittelä ainakin samat vakios. prikattomassa joku 7000-7500 rpm 50 vauhis

5.9.2010 17:52

Jami95 kirjoitti:
tuzeez kirjoitti:Terve, semmonen kysymys olis että mitkä kierroslukemat teillä on omassa vakiopelissänne ? Itselläni on täysin vakio ja kierrokset on 9.500-10000rpm luokkaa ja huippu on 49km/h. Kait nämä on normaalit kierrokset, kun mistään googlettamalla en näitä löytänyt.


Siis juu ihan normit noi on, ittelä ainakin samat vakios. prikattomassa joku 7000-7500 rpm 50 vauhis


Kiitän ;)

11.9.2010 23:33

[quote="Koore"]Itellä on jo hiottu prikkaa sen verran että menee hitusen alle 65km/h _oikeeta_ vauhtia, nii aattelin et kannattaako kysellä kisaohjelman asennuksia? Oon kuullu että melko harvoissa paikoissa enää noita laittelevat, olisko kellään tietoa mistä täältä pohjosesta (Oulusta max 200km) vois tuon saada asennettua? Ja eikös tuo kisaohjelma poista kierrosten rajoittimen joten onko mahollista sitte vetää ylikierroksia? =D Vielä se, että vaikuttaako tämä kisaohjelma huippunopeuteen millään tavalla? Ja mitä muita säätöjä mopoon kannattaa tehä kisaohjelman asentamisen jälkeen (paitsi jo hiottu prikka joka sieltä nyt löytyy jo paikoiltaan.)?

Edit: Soittelin liikkeeseen josta ostin moponi että mahtaisko onnistua kisaohjelman asennus ja sanoivat että valitettavasti ei jos mopo ei ole kisakäytössä. Mitä tää niinku tarkottaa, laittaako ne sen jos sanon että "on se kisakäytössä juu ajelen sillä kaikenlaisissa kisoissa" D:[/quo

Täällä Helsingissä kisaohjelman saa vanhempien allekirjoituksella.

terve

2.10.2010 21:13

elikkä olen nyt illalla lueskellut 2 tuntia kaikkea mahdollista mutta en ole löytänyt vastausta kahteen kysymykseen jotka ovat:

1. laittakaa tarkka linkki sellasesta blokkarista jolla saa sen etu variaattorin pultin auki. siis mulla on sr factory 08 siin on sellanen muovinen tuuletin ja se metallinen ratas heti että sitä ei saa kiilattua oikein. eli sellanen blokkari onko jollain myydä suomessa???? tai joku liike suomessa??? tai jos ei muuta nii tarkka linkki mistä saan.

2. käykö tollanen moposportin on off rajotin tohon?

nii ja sitten jos vaa viititte nii kuvailkaa millanen se ilmakuri on. mulla oli sellanen 10cm kumi letku siel ilman putsarin kopassa.. katkasin, nii söi vakio huiput suoralla ennen:51-52 (mittariin) nyt:49... ????

nii ja ostin moposportista gianellin teharin, toimii TODELLA hyvin, antaa 6-9k kiekoilla ihanan kiihytyksen...

nii eli prikkaa olisin nyysimässä pois mutta se mutteri siinä etu varissa on TODELLAKIN JUMISSA, eli blokkarin tarteen. ja kanttiiko näillä eväillä hakea se kisa ohjelma? oon kuullu että porvvoon flexo power niitä laittelis.

eli pikaista apua =] kiitos jo valmiiks

2.10.2010 21:28

VinskiMo kirjoitti:elikkä olen nyt illalla lueskellut 2 tuntia kaikkea mahdollista mutta en ole löytänyt vastausta kahteen kysymykseen jotka ovat:

1. laittakaa tarkka linkki sellasesta blokkarista jolla saa sen etu variaattorin pultin auki. siis mulla on sr factory 08 siin on sellanen muovinen tuuletin ja se metallinen ratas heti että sitä ei saa kiilattua oikein. eli sellanen blokkari onko jollain myydä suomessa???? tai joku liike suomessa??? tai jos ei muuta nii tarkka linkki mistä saan.

2. käykö tollanen moposportin on off rajotin tohon?

nii ja sitten jos vaa viititte nii kuvailkaa millanen se ilmakuri on. mulla oli sellanen 10cm kumi letku siel ilman putsarin kopassa.. katkasin, nii söi vakio huiput suoralla ennen:51-52 (mittariin) nyt:49... ????

nii ja ostin moposportista gianellin teharin, toimii TODELLA hyvin, antaa 6-9k kiekoilla ihanan kiihytyksen...

nii eli prikkaa olisin nyysimässä pois mutta se mutteri siinä etu varissa on TODELLAKIN JUMISSA, eli blokkarin tarteen. ja kanttiiko näillä eväillä hakea se kisa ohjelma? oon kuullu että porvvoon flexo power niitä laittelis.

eli pikaista apua =] kiitos jo valmiiks


1. Käyppä ostamassa biltemasta sähköllä toimiva pulttipyssy, maksaa 40e. Toimii oikein hyvin.

2. Ei käy.

Ei kannata mennä tuhoamaan sitä vakio ilmanputsaria, koska siitä ei oikeesti ole mitään iloa, ja uusi vakioputsari on kallis. ;)

jees

3.10.2010 10:22

kiitos =] vakio putsaria ei tuhottu, vaan kumiletsu leikattu ---> ei kiinnosta se 1-2km/h vähennys

kiitos tiedosta että ei käy tuo rajotin ---> en edes yritä laittaa

mutta jos kysyn sitä blokkaria, niin pitääkö laittaa joku pultti pyssy. olen tietoinen että sillä voi saada auki sen... mutta jollainkai sitä ratasta on pidettävä kiinni ettei se moottori pyöri sen pulttipyssyn mukana??? haloo kysyin blokkaria niin joku voisi laittaa sen linkin tänne... olisin tosi kiitollinen siitä. mul on meinaa varikoppa levällään tallissa ja haluisin sen prikan vitsiin sieltä. ;)

sitten niistä kisa säädöistä jos joku viittii pistää jotain tietoa, ite asun pk seudulla

3.10.2010 22:02

VinskiMo kirjoitti:kiitos =] vakio putsaria ei tuhottu, vaan kumiletsu leikattu ---> ei kiinnosta se 1-2km/h vähennys

kiitos tiedosta että ei käy tuo rajotin ---> en edes yritä laittaa

mutta jos kysyn sitä blokkaria, niin pitääkö laittaa joku pultti pyssy. olen tietoinen että sillä voi saada auki sen... mutta jollainkai sitä ratasta on pidettävä kiinni ettei se moottori pyöri sen pulttipyssyn mukana??? haloo kysyin blokkaria niin joku voisi laittaa sen linkin tänne... olisin tosi kiitollinen siitä. mul on meinaa varikoppa levällään tallissa ja haluisin sen prikan vitsiin sieltä. ;)

sitten niistä kisa säädöistä jos joku viittii pistää jotain tietoa, ite asun pk seudulla


ei sitä tarvi millää blokata pulttipyssy avaaa sen ihan itse ilman mitään blokkaria

no voi juma

4.10.2010 7:44

Kuules nyt kaveri, jos kerta pulttipyssy avaa sen nopeudella, nii sanoppa että kiristääkö se sen nopeudella kans? ja ei tarvii enää linkkiä, löysin jo ite, mutta siitä kisa ohjelmasta vielä...

tietääkö kukaan saako pk seudulta???

4.10.2010 9:32

Kisa ohjelma pitäis saada aprilian täyden-palvelun jälleenmyyjiltä mutta yksityisiä voi olla soita vaikkapa sinne rillia liikkeeseen ja kysäseppä asiasta

kiitos

4.10.2010 14:33

kokeillaan tuota, ilmoitan jos onnistuu