Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.8.2010 10:26

Mufasa kirjoitti:Kerro jos siell MJL-huollosta laitto sen:D ku ei mistään sitä saa :D

Ei saanu sieltäkään. Mieti tätä:
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=115697

Varin laakeri

18.8.2010 22:26

Kytkinkello heiluu niin perkeleesti ajaessa ja välillä viä nopeutta pois, mutta se akseli mihin tulee kytkinkello yms, päässä on on joku laakeri ja se on väljä varinkopan upotuksen kanssa onko tarkotus sen olla näin vai kuuluuko sen olla tiukka

19.8.2010 16:25

Oonks mä jotenki huono ajaja? Mul on ollu toi mopo jonku 4-5kk ja se on käyny jo 6 kertaa huollos, 3 kertaa niist on sellasii et se on jättäny matkalle ja 1 et on välil sammuskellu matkal. Onks muil tälläsii tapahtunu? Ja mopo on iha vakio, eikä mitää muutoksii tehty. :(

19.8.2010 22:36

Hih.
Viimeksi muokannut Mikkp päivämäärä 21.3.2012 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran

19.8.2010 22:45

Eipä oikeastaan, väritys vain muuttunut vuosi vuodelta.

20.8.2010 15:12

wille94 kirjoitti:Oonks mä jotenki huono ajaja? Mul on ollu toi mopo jonku 4-5kk ja se on käyny jo 6 kertaa huollos, 3 kertaa niist on sellasii et se on jättäny matkalle ja 1 et on välil sammuskellu matkal. Onks muil tälläsii tapahtunu? Ja mopo on iha vakio, eikä mitää muutoksii tehty. :(

Kaverilla on -07 malli ja ajanut sillä ite ihan alusta asti nyt yli 18000 km. Kertaakaan ei ole jättänyt matkalle, huollossa käyttänyt vain määräaikaishuolloissa. Ehkä sun yksilösi on "maanantaikappale" joita tuskin näin arvokkaissa mopoissa on, tai sitten olet huono ajaja.

20.8.2010 18:23

Koore kirjoitti:
wille94 kirjoitti:Oonks mä jotenki huono ajaja? Mul on ollu toi mopo jonku 4-5kk ja se on käyny jo 6 kertaa huollos, 3 kertaa niist on sellasii et se on jättäny matkalle ja 1 et on välil sammuskellu matkal. Onks muil tälläsii tapahtunu? Ja mopo on iha vakio, eikä mitää muutoksii tehty. :(

Kaverilla on -07 malli ja ajanut sillä ite ihan alusta asti nyt yli 18000 km. Kertaakaan ei ole jättänyt matkalle, huollossa käyttänyt vain määräaikaishuolloissa. Ehkä sun yksilösi on "maanantaikappale" joita tuskin näin arvokkaissa mopoissa on, tai sitten olet huono ajaja.


tosiaan muute mullaki tollane -07 malli. Käytettynä ostin aprilia-liikkeest, ni voisko toi eka omistaja ollu tehny jtn sille?

21.8.2010 22:39

Onko tuo punainen merkkivalo joka välkkyy tossa ajotietokoneessa silloinkun ei ole virrat päällä varashälytin? Kysyn tätä ostajani puolesta, itse oli vuoden vilkkunut eikä mitää ongelmia ollut? Varmistus siis :)

22.8.2010 1:00

theaaltonen kirjoitti:Onko tuo punainen merkkivalo joka välkkyy tossa ajotietokoneessa silloinkun ei ole virrat päällä varashälytin? Kysyn tätä ostajani puolesta, itse oli vuoden vilkkunut eikä mitää ongelmia ollut? Varmistus siis :)


Tuskin siinä mitään varashälytintä on, mutta voin olla väärässä. Se on varmaan vaan sitä varten, että kaikki luulis et siinä olis varashälytin. :lol:

22.8.2010 1:22

Elektroninen ajonesto siinä on ja muistaakseni se merkkivalo kertoo sen olevan päällä.

22.8.2010 22:17

Shape kirjoitti:Elektroninen ajonesto siinä on ja muistaakseni se merkkivalo kertoo sen olevan päällä.


Hyvä homma ja kiitoksia ;)

Edelleen varin laakeri

23.8.2010 15:43

Kytkinkello heiluu niin perkuleesti ajaessa ja välillä viä nopeutta pois, joten miten kiristetään kytkin kelloa.

ja sitten toinen kysymys se akseli mihin tulee kytkinkello yms, päässä on on joku laakeri ja se on väljä varinkopan upotuksen kanssa onko tarkotus sen olla näin vai kuuluuko sen olla tiukka
kuvia voin ottaa jos tarvis

23.8.2010 16:49

Ei sitä pahemmin voi kiriä, kunhan vain kytkinkellon mutteri on kiinni. Se heiluminen johtuu varmasti siitä väljästä laakerista variaattorin kopassa. Sen pitäisi olla tiukasti siinä kiinni.

23.8.2010 20:56

Olisiko kellään mahdollisesti tietoa saako Oulun lähistöltä (sanotaan nyt 200km säteeltä) tähän skootteriin ruiskuun ns. "kisaohjelmaa"? En ainakaan toistaiseksi ole jaksanut kaikkia jälleenmyyjiä soitella läpi.

Mitä tuo ruiskun kisaohjelma käytännössä tekee? Lisääkö kiihtyvyyttä? Mitä pitää tehdä skootterille jotta saan tuosta hyötyä (pitääkö vaihtaa vakioputki pois tms.)? Minkä takia yleensä tämä laitetaan jos tätä nyt nykysin enää missään laitetaan?

Ja jos mitään huoltamoa joka näitä laittaa ei löydy, niin onko ruiskua mahdollista ohjelmoida itse?

25.8.2010 17:17

Minkä kokoinen vakiotakaiskunvaimennin tässä on?