Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

17.12.2012 16:16

Minkäs kokone suutin typhooniin näin talvella? Kaasarin kuri ja prikka on irti. Nytte on 75 ja jos laitan kurittoman vakioputken vakioputken tilalle nii ei varmaankaan tarvi vaihtaa? Heti ku käynnistää toi lähtee vähän tyhjäkäynnillä eteenpäin :D

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

17.12.2012 17:52

Jos laitat kurittoman putken ja talveks säädät niin laota vaikka 10 numeroo isommalla.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

29.12.2012 18:29

Kenelläkään tietoa tästä putkesta? http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... aggio.html Onko hyvä putki? Ja jos haluaisin menemään alle 65 tuon kyseisen putken kanssa niin onnistuisiko prikan kanssa? Piaggio typhoon siis kyseessä :)

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

29.12.2012 19:55

Eiköhän se onnistu, mutta sillä on sitten aivan perseestä ajaa kun huutaa kokoajan. Yleisesti olen kuullut, että turbokitin skootteriputket olis aika huonoja, mutta kun omaa kokemusta ei ole niin en sano juuta enkä jaata :D

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

29.12.2012 20:02

Samalla hnnalla saa parempikain putkia. Katso Tietopankista Skoottereiden tehoputket.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

30.12.2012 19:03

Mä sanoisin että vakioputkesta kurit pois niin menee varmaan sopivasti.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

1.1.2013 14:30

Tosi pitkästä aikaa taas täällä! Olisi myynnissä Piaggion/Gileran/Derbin vaakapyttyiseen ilmajäähy koneeseen viripalikkaa jotka pari vuotta sitten mopon vakiona pois myydessä jäivät talliin lojumaan. Sylinteri, tehari, multivari ja kisakytkin löytyisi. Linkkejä alhaalla.

Sylinteri

Tehari kuvasta poiketen omani carbon-look vaimentimella.

Kytkin

Variaattori

Ilmotelkaa jos kiinnostaa ja kyselkää jos on kysyttävää. Käyn ottamassa tarkempia kuvia jos kiinnostusta löytyy. Sylinterillä on ajettu noin 2000km. Jyväskylässä sijaitsee.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

2.1.2013 23:29

Tavkastaja kirjoitti:Malossin vihreä VP, oletko varma että toi on juuri Piaggioon tehty jousi. Stage6 Hard jousi pitäisi ainakin olla sopiva.


Onkos muuten kenelläkään myynnissä 70cc pyttyä piaggioon? Mieluisesti läheltä Helsinkiä.



Hei! Minulla olisi tuommoinen Kuva Ota yvllä yhteyttä jos vielä tarvitset!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.1.2013 3:16

Minkä painoiset on typhoonin rullat vakiona, '08 malli siis.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

4.1.2013 0:26

http://www.beedspeed.com/html-pages/var ... -chart.htm

Typhoon 50 01-09 19x15,5 6,4Grammaset on. ;)

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

10.1.2013 23:49

Hyvät säädöt leovince tt putken kanssa piaggio typhoon vm97? Suutin 80, kaasutin 12m webber, variaattorista muuta ei vaihdettu vielä kuin rullat 6.0gr. Eli nuilla säädöillä ei liiku mihinkään. Suoralla gps 40km/h ja kiertää sinne 4000-6000rpm.. Ei lähde piikille?? Onko suuttimesta, kaasuttimen koosta, variaattorin säädöistä kiinni? Apuja 8) !

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

11.1.2013 0:34

Kevyempää rullaa, jäykempää vp jousta ja oman maun mukaan jäykemmät kytkinjouset. En nyt tarkkaan muista, mutta mulla tais olla isompi suutin. Kokeilemalla selviää. Tietopankista löytyy infoa varin säätämisestä.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

12.1.2013 18:12

Mulla oli kesällä typhoonissa sininen malossin vp-jousi eli 106%, 5,3gr rullat ja aikas hyvinkin tiukat kytkinjouset, giannellin tehari ja lisäilmareikiä suodattimen kannessa. Kulki 82km/h ja piikille lähti äkäsesti. Suutin oli 75 ja kaikki kurit pois.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

13.1.2013 15:05

Miten ton polkimen palautus jousen voi helpoiten asentaa? :|
KIIRE!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

13.1.2013 17:41

Eipä siihen oo oikee mitään helpointa tapaa, se pitää vaan saada väännettyy sinne. Ja kyllä, on aivan helvetin vaikee homma. Mullakin on toi toinen koppa ja siihen pitäs vääntää.