Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.5.2010 13:10

Mulla kuluttaa 10l/100km tai enemmänkin bensaa, mistä voisi johtua? Kuriton versio siis.

6.5.2010 17:53

Shape kirjoitti:
huqqis kirjoitti:Käynnistyy ERITTÄIN huonosti, mutta muuten kulkee, kiihtyy ja vääntää: missä vika? puristukset? hjälpa mig :roll:
Automaattinen rikastin, Piaggioiden heikoin lenkki, jumittaa luultavasti. Katsoppa, että rikastimen sähköliitin on kiinni kunnolla ja käytä rikastinta irti ja katso, ettei näy roskia ryyppykanavassa. Usein pelkkä irti käyttäminen on auttanut.

Juu otin pelkän ryypyn irti mutta miten siitä se johto irtoaa, sain kuitenki käyntii kun estin ilman pääsyn ilmanputsariin...

6.5.2010 20:54

Gibellini kirjoitti:Mulla kuluttaa 10l/100km tai enemmänkin bensaa, mistä voisi johtua? Kuriton versio siis.
varmasti prikkaa poissa? Ajotapakin voi vaikuttaa jonkin verram mutta tuo 10l/100 kuulostaa aika erikoiselta. kuinka paljon se kiertää normaali ajossa? Oma vie noin 3-4l/100km.

7.5.2010 15:30

saaqu kirjoitti:
Gibellini kirjoitti:Mulla kuluttaa 10l/100km tai enemmänkin bensaa, mistä voisi johtua? Kuriton versio siis.
varmasti prikkaa poissa? Ajotapakin voi vaikuttaa jonkin verram mutta tuo 10l/100 kuulostaa aika erikoiselta. kuinka paljon se kiertää normaali ajossa? Oma vie noin 3-4l/100km.


Joo, kyllä prikka on pois edellisen omistajan toimesta. Putsarin kuri pois, hukkikset pois ja 65 suutin. 20000km on jo rullailtu eikä ennen mun mielestä näin paljon vienyt.

7.5.2010 16:24

Väljä kone, variaattorin hihna kulunut, rullat kulunut, suodatin tukossa, karstainen moottori, pääsuutin löysällä, bensaa vuotaa jostain, alhainen rengaspaine tai laahaava jarru?

7.5.2010 18:56

Shape kirjoitti:Ei sen noin vähän pitäs kulkea, kyllä se yli 70 mittariin kuuluis mennä. Kenties paljon ajettu yksilö nrv800:llä kyseessä?

Kolme tonnia ajettu. Olosuhteet saa olla melko suotuisat että kelaisi 70 mittariin. Alamäki ja myötätuuli. Meneekö muitten vehkeet pelkällä prikan poistolla tosiaan yli 70? :s

7.5.2010 19:01

Jesdd kirjoitti:Mulla oli kyllä asiaaki vielä... Mulla tulee ilmanputsarii pensaa. Vuotaako läpät, vai onko joku muu vika?


?

7.5.2010 23:01

Shape kirjoitti:Väljä kone, variaattorin hihna kulunut, rullat kulunut, suodatin tukossa, karstainen moottori, pääsuutin löysällä, bensaa vuotaa jostain, alhainen rengaspaine tai laahaava jarru?

jaa'a kannattaiskohan vaihtaa hihna jo, nyt 7tkm ajettu.

7.5.2010 23:24

Ei se hihna vielä tuossa vaiheessa. 11-12tkm kohdalla voi harkita sen vaihtoa.

8.5.2010 11:04

nrv800 kirjoitti:
Shape kirjoitti:Ei sen noin vähän pitäs kulkea, kyllä se yli 70 mittariin kuuluis mennä. Kenties paljon ajettu yksilö nrv800:llä kyseessä?

Kolme tonnia ajettu. Olosuhteet saa olla melko suotuisat että kelaisi 70 mittariin. Alamäki ja myötätuuli. Meneekö muitten vehkeet pelkällä prikan poistolla tosiaan yli 70? :s

itellä toinen hukkaputki tukossa ja puolikas prikka, kiihtyy hyvin, kuluttaa aika vähän ja kulkeee tasasella noin 75 omaan.

8.5.2010 21:07

saaqu kirjoitti:
nrv800 kirjoitti:
Shape kirjoitti:Ei sen noin vähän pitäs kulkea, kyllä se yli 70 mittariin kuuluis mennä. Kenties paljon ajettu yksilö nrv800:llä kyseessä?

Kolme tonnia ajettu. Olosuhteet saa olla melko suotuisat että kelaisi 70 mittariin. Alamäki ja myötätuuli. Meneekö muitten vehkeet pelkällä prikan poistolla tosiaan yli 70? :s

itellä toinen hukkaputki tukossa ja puolikas prikka, kiihtyy hyvin, kuluttaa aika vähän ja kulkeee tasasella noin 75 omaan.

Jaa - omassani hihna hieman kylmilteen vingahtelee, selittäisikö tämä laiskaa kulkua? Voiko hihna ollajotenkin löysällä tai kulunut?

NRG 08

14.5.2010 13:41

Moi,

Vuoden 08 Nrg:stä tuntuu olevan tehot hävinny. Prikaton ja ajettu 8200km. Ei tahdo enää millään kiihtyä. Missä voisi olla syy? Otin pakoputken talvella irti ja sieltä kuului helinää/kolinaa. Vaikuttaako se asiaan? Mitä huoltoa pitäis tehä? Kiertää suoralla sen 7500 rpm.

14.5.2010 14:32

Kolme aika yleistä syytä ois tarjolla:

1. Mäntä on väljä sylinteriin, luultavasti ilmanputsarista päässyt hiekkaa koneeseen. Sytytystulpan kierteisiin kierrettävällä puristuspainemittarilla näkisi helposti koneen väljyyden. 6-7bar on normaali tuon verran ajetulle, alle 6bar taas sitten meinaa väljyyttä. Yli 7bar on uudessa koneessa.

2. Pakoputki on rikki, kolina kertoo sen. 3 vaihtoehtoa sen asin korjaamiseen: Uusi alkuperäinen putki, rälläköit tuon auki ja otat helisevät osat irti tai sitten tehari tilalle.

3. Voimansiirron kuluneisuus. Löystynyt vastapainejousi, kuluneet rullat tai/ja hihna voivat tehdä kiihdytyksestä tahmeaa. Jos kierroksia on kiihdytettäessä alle 7000rpm, niin uuden vp-jousen vaihto voi tehdä ihmeitä. Tosin jos kone on väljä tai pakoputki rikki, niin kierrokset myös laskevat helposti alle 7000rpm, jopa 6000rpm asti.

Piaggio NRG Power DD

15.5.2010 22:34

Mikähän mun piaggiossa vois olla, tulin kaupasta kotiin niin yhtäkkiä skobo hyyty, meni max 30 km/h. Ei anna kierroksia kun johkin 5000-7000, mutta jos skobon laittaa jalalle niin ottaa kierroksia reilusti enemmän ja nopeammin.

E: ajettu noin 5000km.

15.5.2010 23:51

Epäilisin että varissa petti jokin