Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

29.4.2010 21:02

_EMT_ kirjoitti:Alkoi tuo öljynpaineen varoitusvalo vilkkua aika tiuhaan tahtiin. Mitäs tämä nyt käytännössä tarkoittaa ja missä vika? Vasta tosiaan 5k huolto tehty ja sen jälkeen ajettu ehkä 30km, aikaisemmin tuo valo ei ole koskaan muistaakseni vilkkunut. Fiksut auttakaa, kiitos.

juu no se "öljynpaineen varoitusvalo" on oikeasti tuorevoitelu öljyn merkkivalo ja se palaa aina kun 2-tahti öljy on lopussa. Siellä penkin alla on semmonen kuminen korkki. Otat sen pois ja sit sinne tankkiin lisäät vaan ihan normaalia 2-tahti öljyä.

29.4.2010 21:05

Nrg-500 kirjoitti:Tuli sitten tämmönen ostettua, Eli siis onko ihan normaalia että Nrg kulkee vakiona sen 50 tasasella mittariin (alamäkeen 53 :| ) Eli paljon suunnilleen kulkisi jos hioisin prikkaa N.1.5 - 2mm Ja kannattaako ottaa kaasarin reikälevy pois?
1,5mm hiotulla prikalla menee 59-62 mittariin tasasella.

30.4.2010 7:25

saaqu kirjoitti:
_EMT_ kirjoitti:Alkoi tuo öljynpaineen varoitusvalo vilkkua aika tiuhaan tahtiin. Mitäs tämä nyt käytännössä tarkoittaa ja missä vika? Vasta tosiaan 5k huolto tehty ja sen jälkeen ajettu ehkä 30km, aikaisemmin tuo valo ei ole koskaan muistaakseni vilkkunut. Fiksut auttakaa, kiitos.

juu no se "öljynpaineen varoitusvalo" on oikeasti tuorevoitelu öljyn merkkivalo ja se palaa aina kun 2-tahti öljy on lopussa. Siellä penkin alla on semmonen kuminen korkki. Otat sen pois ja sit sinne tankkiin lisäät vaan ihan normaalia 2-tahti öljyä.


Ei perkele kusin. Yritän uudestaan. Siis kyllä mä öljyä osaan lisää kaataa :D Siis ei öljynpaineen valo kun näyttääpi siltä, että tuo jäähdytyysnesteen mittari sekoilee/paskana. Siinä niinkuin näkyy pari ensimmäistä astetta normaalisti, mutta vasemmanpuoleinen suurin sekoilee, se vilkkuu tosiaan tasaiseen tahtiin, kuitenkaan jäähdytysnesteen mittari ei ole täynnä kokonaan(ääripäiden välillä ei pala valoja). Ja tosiaan semmosta paskaa vielä päätteeksi, että möpedini on prikaton, syksyllä se rullasi tasaisella mittariin noin 65km/h. Nyt mopon tultua huollosta(5k) juuri en saa vauhtia nousemaan tappelemallakaan edes 55km/h mittariin. Pyörii siinä 50km/h paikkeilla.
Onko tämä normaalia ja onko ne voineet kusta siellä huollossa jotain.
Jos nyt menis oikein kerralla... kiitos.

30.4.2010 13:46

Muuten.. Puottaako teillä muillakin putken päästä öljyä? Onko ihan normaalia? Ja miks tuo skoba käynnisty sähköstartilla. Kyllä lupailee iha hyvi mutta ei vaan jotenki jaksa pyörittää tarpeeksi..

30.4.2010 14:20

luultavasti se on bensaa jota tulee putkesta,, lataa akku, ja kokeile startata.. ;)

30.4.2010 15:24

Ostin viikko sitte uuen. Ei se oo pensaa ku jää mustat jäljet maaha?

Onkelma

2.5.2010 13:49

Moi, mahtaako Power dd:ssä olla jonkunlaista bensasuodatinta? Mokoma ei tahdo käynnistyä vaikka kaikkea ollaan jo kokeiltu, joten aattelin,että saattaisi olla suodatin tukkeessa(= ei saa tarpeeksi bensaa). Kiitos vastauksista:)

2.5.2010 22:30

Mitä kaikkia eri tiivisteita tuossa kaasarissa on?

Sulake

3.5.2010 11:49

Missä sijaitsee vilkkujen rele NRG Power DD:ssä?

4.5.2010 17:32

paljo menee iliman prikkaa?

5.5.2010 20:44

ruutis kirjoitti:paljo menee iliman prikkaa?


Otin vexs. Mittariin menee tasasella n.60. Todellista ehkä 54. Mikä tärkeintä, kone ei huuda ja kulutus on pudonnut. En tiedä paljonko, mutta jonkun verran nyt ainakin. Kiihtyvyys hieman kärsi. Kovalla vastatuulella ja ylämäkiin hyytyy kyllä pahasti. Mopo tuntuu nyt paljon järkevämmältä kun nuo älyttömät ylikierrokset on jääneet pois.

5.5.2010 21:02

Ei sen noin vähän pitäs kulkea, kyllä se yli 70 mittariin kuuluis mennä. Kenties paljon ajettu yksilö nrv800:llä kyseessä?

5.5.2010 21:53

Käynnistyy ERITTÄIN huonosti, mutta muuten kulkee, kiihtyy ja vääntää: missä vika? puristukset? hjälpa mig :roll:

6.5.2010 7:07

Shape kirjoitti:Ei sen noin vähän pitäs kulkea, kyllä se yli 70 mittariin kuuluis mennä. Kenties paljon ajettu yksilö nrv800:llä kyseessä?


Mulla meni tosiaan itellä tuollon alkutalvesta jopa 62 km/h mittarii, nyt iha vasta ennenku laitoin prikan takas nii meni ehkä just ja just sen 52 km/h mittarii?

Mulla oli kyllä asiaaki vielä... Mulla tulee ilmanputsarii pensaa. Vuotaako läpät, vai onko joku muu vika?

6.5.2010 10:30

huqqis kirjoitti:Käynnistyy ERITTÄIN huonosti, mutta muuten kulkee, kiihtyy ja vääntää: missä vika? puristukset? hjälpa mig :roll:
Automaattinen rikastin, Piaggioiden heikoin lenkki, jumittaa luultavasti. Katsoppa, että rikastimen sähköliitin on kiinni kunnolla ja käytä rikastinta irti ja katso, ettei näy roskia ryyppykanavassa. Usein pelkkä irti käyttäminen on auttanut.