Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
Lähetä vastaus

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2014 18:36

Ei kannata laittaa prikkaa tuonna rullakupin ja kannen väliin, sillä tällöin mopo lähtee liikkeelle ns. ylisuurella vaihteella, mikä taas syö kiihtyvyyttä ja kytkin luistaa enemmän. Prikka mieluummin kokonaan pois, niin kiihtyvyys ei kärsi. Nopeuteen tuolla ei ole vaikutusta.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

13.11.2014 22:54

Ok eli otan rikan poies mutta onko tietoa paljonko se kulkee rikattomana ku ei sillee kiinnostas lykkäytyää auto korttia vuodella eteenpäin :/

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.2.2015 14:06

Terve, minkä kokonen pääsuutin pitäis vaihtaa power dt skootteriin kun täyskaasulla booaa ja sammuu jos pitää kaasua pohjassa? Tällä hetkellä suutin on kokoa 60. Prikka, kaasuttimen metallilevy ja "tutti" on otettu irti.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.2.2015 15:51

No laita noin pari numeroa isompi 65-64 ja koikeile mitä sanoo

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.4.2015 21:13

Puhista tyhjäkäynti suutin niin kyllä toimiii. Eli valo ku pasitaa läpi niin on hyvä. Bensaa ja ilman painetta.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

16.4.2015 17:47

Piaggio Hi-Per2 Pro eikös Runnerissa ole sama moottori kuin tässä Piaggiossa ?

Hieman ihmettelin, kun päälle 100kg kuskilla otti mittariin tasan 100km/h. Myyjäkään ei suostunut virityksistä kertomaan vaan naureskeli maireesti :lol: Mitähän virejä oli tehty ?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

15.6.2015 23:52

Ajattelin käydä lähipäivinä naapurikaupungissa katsastamassa tollasen 2013 mallisen NRG Special Editionin. Niin onko toi nyt kaasari- vai ruiskuvehje? Onko toi Special Edition vaan hieno (?) mattaharmaa maalipinta vai onko siinä jotain teknistä eroa muihin? Noista näyttää olemassa myös kaikenlaista Power DD:tä Pure Jettiä sun muuta, ja nyt olisi hakusessa ihan yksinkertainen vehje minkä saisi peruskonsteilla kulkemaan sen 55 ettei jäisi liikenteessä jalkoihin.

Sillä tässä kyselen ettei käy niinkuin esim Yamaha Neosin kanssa josta oli jossain myynnissä joku Easy versio missä ei olekaan sähköstarttia, ja ettei nyt tulisi hommattua liian spesiaalia.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

20.7.2015 11:07

Missä vika kun piaggio ei kierrä ajossa teharin kanssa kuin 8500rpm? Jos vielä sen yli saa kiertämään niin alkaa pätkimään? 70 suutin kiinni tällä hetkellä. voisko esim. mäntä olla väljä? En tiedä tarkkaa ajo lukemaa mutta ainakin yli 13000 koska mittari hajonnut edellisellä omistajalla. Sylinteri ja mäntä vaihdettu 6tkm kohdalla. :eek:

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.8.2015 21:20

Ei varmaan missään. Omakohtaisen kokemuksen perusteella arvioisin että ilman rikkaa ja noilla kierroksilla keskiverto mopopoika menee kaheksaakymppiä, eikhä silläkin jo kerkeä?

Mutta on mulla omakin kysymys.

Nopeusmittari näyttää välillä päivityksen-parin verran selvästi enemmän kuin ajetaan. Todellisuudessa vauhti on esim 50 mutta siinä saattaa välähtää mitä vaan 60-80 välillä, ei kuitenkaan ikinä alle oikean nopeuden. Jonkun verran on ollut juttua nirhautuneesta piuhoista, mutta tässä kasessa on toinenkin oire. Kiekkamittari saattaa joskus jumittaa johonkin kohtaan ja pysyy siinä vaikka virratkin sammutettaisi. Vasta kun virrat laittaa uudestaan päälle niin viisari menee nollaan ja toimii sen jälkeen.

Kannattaako tossa edes ruveta ettimään mitään johto- tai liitinnirhaumia vai onko se vaan uusi mittaristo?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

17.6.2016 0:37

Minkäköhän kokeinen suutin olisi sopiva jos kaasuttimen messinkilevy pois ja tehoputki paikoillaan? :D

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

17.6.2016 3:15

70 on hyvä lähtökohta , jos putki on ainut muutos .

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

17.6.2016 16:56

Piaggio NRG DT, Gianelli Go, vakio jouset sekä rullat ja kaikki kuristimet pois. Minkäslaisia jousia ja rullia porukka ehdotaa? Hieman tuntuu laiskalta kiihdyttäessä. :roll:

EDIT: Elikkäs 5,5g rullat: https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... 7B9%7D1868
+15% kytkimen jouset: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/450
(4,0mm onko sama kuin +15%?) Jousi: https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/15937
Samalla ajattelin uusia hihnan, onko rms dayco hyvä merkki? https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/5522
Olisiko nämä ihan menevät? Muutoksia? Mielessä kävi myös multivarin osto, mutta ei varmaan näihin vireihin ole järkeä tuhlata rahoja sellaiseen.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

28.6.2016 10:59

Toimiikohan jos on tehoputki ja kaasuttimen messinkilevy pois ja laittaa pääsuuttimen kokoa 80? Meneekö liian isoksi vai toimiiko? Auttakaa tietämätöntä :D

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

5.9.2016 18:04

Kiitos noviisin pääsystä asiantuntijoiden joukkoon. Lueskelin mainiota tietopankkia, mutta eihän sieltä näin uunolle vastausta löytynyt. Ostin kesällä käytetyn Piaggio NRG Power DT. Komeasti vielä Super Bullet. Tämän ikäisen ukkelin ei näin hyvää tehopeliä kannattaisi ostaa, mutta kiinanpoikien härveleihin en erehdy. Edellinen oli MBK Nitro, mutta sehän pöllittiin. Hieman raskas käsitellä. Ongelmani on se, että hyvä peli seisoo käyttämättömänä pihalla ja kaupassakin pitäisi käydä. Eli munaukseni on se, että kadotin totaalisesti virta- avaimen ja vara-avaimen. Onko pakko kuskata peli sadan kilometrin päähän huoltoon? Avaimet ja pesä ei hirmuisia maksa, mutta kuljetus ja kolmen tunnin työ kyllä. Kylältä kyllä löytyisi ammattitaitoinen mp ja autojen entisöijä. Summassa en ala osia tilaamaan. Joten viisasta apua tarvitaan, :-) Seppo

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

7.5.2017 5:41

Mulla olis tollanen nrg c45 -12 ja vakio männällä on ajettu 16tkm ja kohta pitäis vaihtaa nii osaisko kukaa kertoa minkä kokonen mäntä on vakiona? :D
Lähetä vastaus