Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

29.4.2014 16:52

Paljonkohan muuttuu huiput jos vaihtaa Gianelli Go -putken tai ostaa vakioputken ja tukkii siitä hukkaputket? Tällä hetkellä on muuten vakio, mutta prikasta otettu vähän päälle 1mm pois ja kulkee vähän alle 50.. Tavoitteena olisi siis n. 55-60km/h huiput, että voisi ajaa sen 50 ilman huudattamista.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

29.4.2014 17:40

Kustannustehokkaampaa on kaventaa prikkaa hieman lisää. Kuristamaton putki saa tehoalueen siirtymään ylemmäs ja kone todennäköisesti kiertää vielä enemmän kaasu pohjassa ajettaessa.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

5.5.2014 14:46

Hei, joku kertois miks oma DD nykii liikkeelle lähtiessä ku on ajanut noin 10min. Voiko olla hihna?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

11.5.2014 18:44

Onkohan vaikea asentaa alkuperäisen "pitkän" lokasuojan tilalle pelkkä moottorin peittävä versio? // Vastaan itselleni; Asennus onnistui ihan normaalisti.
Viimeksi muokannut Sawqasd päivämäärä 16.6.2014 18:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

18.5.2014 11:51

Moro!

Pistäkääpä tietoa mikä olisi helpoin tapa puhdistaa pakoputki sisältä päin? :)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

18.5.2014 11:58

TeemuNi kirjoitti:Moro!

Pistäkääpä tietoa mikä olisi helpoin tapa puhdistaa pakoputki sisältä päin? :)



Ja laittakaapa linkkiä mistä löytyis Piaggio Nrg power dd 2008-2009 tarrasarjat?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

18.5.2014 23:10

Ei tarvitse tuplapostata, viestiä voi editoida lähettämisen jälkeen. Myöskään edellisen topikissa olevan viestin lainaaminen ei ole suotavaa.

Pakoputken karstanpoistosta on tietopankissa ihan oma artikkelinsa.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.5.2014 11:10

Millä tuosta DD mallista saisi hillittyä nopeutta? Kaikkine kuristuksineen tuntuisi kulkevan päälle 60kmh mittariin, todellista nopeutta en toki osaa sanoa. Saisko kevyemmillä rullilla hieman kiihtyvyyttä nopeuden kustannuksella?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.5.2014 22:26

Eipä oikeastaan, variaattorin rullia ei pidä sekoittaa vaihtellisten mopojen rattaiden kokoon. Kokeile vaikka puhelimen/navigaattorin GPS:llä minkä verran mopo kulkee, tarpeen mukaan sitten vaikkapa alkukäyrään pientä peltikuristusta.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

29.5.2014 22:05

Morjes!

Elikkä saisko kevyemmillä rullilla kiihtyvyyttä jos on prikka ja messinkilevy poies + 65 suutin. Tiiän että parhaiten sais jos ottais putkesta kurit... mut ei haluais tärvellä kallista vakioputkia. Eli auttaako kevyemmät rullat tässä tapauksessa edes mittää?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

30.5.2014 9:43

Vakiota kevyemmät rullat saattavat joissain tapauksissa parantaa kiihtyvyyttä kun kuristukset on poistettu. Tässä tapauksessa suurin kiihtyvyyttä rajoittava tekijä on kuitenkin putken kuristus, joten sen poisto tai tehoputken vaihto olisi huomattavasti tehokkaampi tapa suorituskyvyn parantamiseen. Tarpeen vaatiessa nopeutta voi sitten rajoittaa välitystä kuristamalla eli varin prikalla.

Kuten yllä mainitsin, variaattorin rullien painolla ei ole samanlaista vaikutusta kiihtyvyyteen ja nopeuteen kuin vaihdemopon rattailla. Oikean painoisilla rullilla kiihtyvyys on maksimaalista mutta variaattori pitää koneen jatkuvasti tehoalueella. Liian kevyillä rullilla kone huutaa eikä maksimaalisia huippuja saavuteta, liian painavilla taas moottori ei pääse tehoalueelle jolloin suorituskyky kärsii. Rullien keventämisessäkin kannattaa huomioida että kovilla kierroksilla käyvä kone luo vaikutelman parantuneesta suorituskyvystä, vaikka todellisuudessa kiihtyvyys ei parantuisikaan. Erilaisia säätöjä kannattaa siis verrata esimerkiksi kokeilemalla kiihtyvyyttä jollain tietyllä matkalla (puhelintolppien välikin käy paremman puutteessa) ja ottamalla ylös kiihdytykseen kuluvia aikoja.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

4.6.2014 1:08

piaggio nrg power dd -10
-prikka otettu pois
-62 suutin
-5g rullat
-gianelli reverse
-polinin vihreät kytkinjouset
-polinin sininen vastapainejousi

Nyt kulkee 85km/h gps ja ottaa tosi hyvän piikin. Putki toi 15km/h lisää nopeutta.
ja tosi hiljaiset äänet verrattuna kaverin pro replicaan. Suosittelen kaikille!

Mietin tässä, että kannattaisiko tuota suutinta isontaa? Kuluttaa nyt jo aivan liikaa, mutta paljonko suuttimen vaihto tuo lisää nopeutta? Mulla on nyt yksi ylimääräinen 70 koon suutin.

Ja onko kellään mitään vinkkejä putken kiillotukseen? Lähteekö ruoste helposti vesihiomapaperilla? :s
Viimeksi muokannut theKehveli päivämäärä 11.6.2014 0:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

4.6.2014 13:38

pzione kirjoitti:Mulla on prikka pois, 4,8g rullat, kaasarin levy pois, tehoputki ja kulkee 35. Ellei sit saa kierroksia 8000rpm sit kulkee 85. Ärsyttävä tyyppivika piaggiossa. TUntuu et vakio putkel kulkee paremmin. Oiskohan pakovastuksil jotain tekemistä tai sit vaa varisäädöt lähinnä kytkin/vaihteet.


Ei taia ola piaggion vika, vaan sinun varin ja kytkimen säätöjen vika ettei kulje ;)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

28.6.2014 3:02

MORO!

Laittakaapa linkkiä mistä löytäs -08 power dd tarrasarjan?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.7.2014 13:45

Moro

Sattuisko kellään olemaan http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/11441/146183/544/0-968-1-m420-m94-m6281-m6492-m11441-s20090-d146183/Secondary_air_box.html tuommoista koppaa mikä on tuossa kuvassa 4 ja 6 välissä? miksi siinä on tollane musta täplä eikö ole myynnissä vai hää

T: avuton :roll: