Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.4.2010 17:09

eipä noilla putkilla vissii oo hirveesti eroja tehojen suhteen.

23.4.2010 18:44

Mites NRG stä saisi noi etukatteet pois? Se joka näkyy kun katsoo edestä pitkä muovinen osa missä tarroja ja valot mm. ja sitten se ohjaustangon alapuolella oleva muovinen osa samassa ilmanjäähdytin korkki. Ruuvit on otettu kaikista pois mutta ei suostu lähteen. Muutama semmoinen hopeinen pidike ruuvin keskellä on myös tippunut johonkin sinne alas. Siis se jota ilman ei saa ruuvia kiinni 'pidike'(?).


Vinkkejä?

23.4.2010 20:31

Jaa mitähä taas vaihteeksi. Kulkupuoli on laskenut mittarin nopeudesta 63 km/h (hyvänä päivänä) tuommoseen 51 km/h ja lämpimänä vielä vähemmän? Suutinta oon pienentäny 5 numeroa, mutta onko se liia vähä? Ja sitte vielä, että miksi ei taho lähtiä startilla käyntii, ja kylmänä lähtee ekalla, mutta lämpimänä saa polkea muutamanki kerran. Tällähetkellä moposta prikka ja messinkilevy poistettu, suutin 72 (täsä on joku hirvoselta ostettu putsarin elementti, joka jotenki päästää enemmän ilmaa ku vakio?)..

Piaggio NRG Power DD

24.4.2010 2:29

Piaggio-NRG kirjoitti:Mites NRG stä saisi noi etukatteet pois? Se joka näkyy kun katsoo edestä pitkä muovinen osa missä tarroja ja valot mm. ja sitten se ohjaustangon alapuolella oleva muovinen osa samassa ilmanjäähdytin korkki. Ruuvit on otettu kaikista pois mutta ei suostu lähteen. Muutama semmoinen hopeinen pidike ruuvin keskellä on myös tippunut johonkin sinne alas. Siis se jota ilman ei saa ruuvia kiinni 'pidike'(?).


Vinkkejä?
Siinä onkin hieman tekemistä. Ensin täytyy ottaa kaikki muut katteet pois että saa etukatteet irti. (kiitos nrg:n mahtavien suunnittelijoiden) Aloita ottamalla sivukatteet irti ensin ne ylemmät ja sitten ne alemmat, jotka menee penkin eteenkin. Sitten ota se harmaa kate, jonka keskellä on tankinkorkki irti. Sitten se kate mihin laitetaan astinlaudat ja sitten vasta pääsee ottamaan ensin sen katteen jonka keskellä virtalukko on ja sitten se missä on valot kiinni....
ei mikään helppo homma... Ite joutunu pari kertaa tekeen ku on pitäny keulaa voidella ja vaihtaa äänitorvi.

24.4.2010 14:26

saaqu kirjoitti:
Piaggio-NRG kirjoitti:Mites NRG stä saisi noi etukatteet pois? ...(?).

Vinkkejä?
...


Totta, mutta etukatteen, jossa on valot niin saa kyllä irti ilman muiden katteiden irroittamista.

25.4.2010 1:22

Gibellini kirjoitti:
saaqu kirjoitti:
Piaggio-NRG kirjoitti:Mites NRG stä saisi noi etukatteet pois? ...(?).

Vinkkejä?
...


Totta, mutta etukatteen, jossa on valot niin saa kyllä irti ilman muiden katteiden irroittamista.

öööh... eiks se astinlautojen alla oleva kate pidä ottaa irti että saa ne kaks isoo ruuvii, jotka pitää sitä etukatetta kii nii irti?

25.4.2010 11:28

öööh... eiks se astinlautojen alla oleva kate pidä ottaa irti että saa ne kaks isoo ruuvii, jotka pitää sitä etukatetta kii nii irti?


äööh, no saattaa kyllä olla tuokin, mulla lähti kyllä ilmankin, mutta saattanu jäädä viime purkamisest pari ruuvii sit laittamatta :D

25.4.2010 20:51

Jesdd kirjoitti:Jaa mitähä taas vaihteeksi. Kulkupuoli on laskenut mittarin nopeudesta 63 km/h (hyvänä päivänä) tuommoseen 51 km/h ja lämpimänä vielä vähemmän? Suutinta oon pienentäny 5 numeroa, mutta onko se liia vähä? Ja sitte vielä, että miksi ei taho lähtiä startilla käyntii, ja kylmänä lähtee ekalla, mutta lämpimänä saa polkea muutamanki kerran. Tällähetkellä moposta prikka ja messinkilevy poistettu, suutin 72 (täsä on joku hirvoselta ostettu putsarin elementti, joka jotenki päästää enemmän ilmaa ku vakio?)..

Paljonko ajettu? Kone väljä? Booaako/röpöttääkö? Ottaako kierroksia kunnolla? Pieni lisäinfo auttaisi.

26.4.2010 9:17

Jesdd kirjoitti:Jaa mitähä taas vaihteeksi. Kulkupuoli on laskenut mittarin nopeudesta 63 km/h (hyvänä päivänä) tuommoseen 51 km/h ja lämpimänä vielä vähemmän? Suutinta oon pienentäny 5 numeroa, mutta onko se liia vähä? Ja sitte vielä, että miksi ei taho lähtiä startilla käyntii, ja kylmänä lähtee ekalla, mutta lämpimänä saa polkea muutamanki kerran. Tällähetkellä moposta prikka ja messinkilevy poistettu, suutin 72 (täsä on joku hirvoselta ostettu putsarin elementti, joka jotenki päästää enemmän ilmaa ku vakio?)..
Laita hyvä mies vähän pienempi suutin, 60 ois passeli.

26.4.2010 15:25

Pinles kirjoitti:
Jesdd kirjoitti:Jaa mitähä taas vaihteeksi...

Paljonko ajettu? Kone väljä? Booaako/röpöttääkö? Ottaako kierroksia kunnolla? Pieni lisäinfo auttaisi.


Ei booaa, ei röpötä (vaihoin just 76 suuttimen pois jolla röpötti), ajettu jotai 8500 (mittari paskana), edellinen omistaja tehnyt konerempan, jonka jälkee ajettu joku 2500. Ottaa sen 7000 kierrosta. Voisko olla syynä vp jousen löystyminen?

Shape kirjoitti:
Jesdd kirjoitti:Jaa mitähä taas vaihteeksi...
Laita hyvä mies vähän pienempi suutin, 60 ois passeli.

Voin koittaa 65, mutta uskoisin että booaa...

26.4.2010 18:52

Kertokaapas mihin max. vakio Piaggio NRG Power DD ssä pitäis mennä kierrokset? Ja paljonko tyhjäkäynti kylmänä olisi sopiva?


PS: Onko tavallista että sähköstarttia pitää painaa pohjassa n.5- s. ennenkun käynnistyy niin ettei sammu heti? Tosin toimii sillein myös, että painaa vain sen pari sekuntia mutta antaa kaasua heti perään niin saa käyntiin ja pysyy käynnissä...

Käynnistysonfelmia!

26.4.2010 19:47

Moi, taas tuli tänne foorumeille asiaa, kiitos oman rakettispagetin! :s

Eli, mopo oli seisonut lämpimässä tallissa pari päivää edellisestä koulumatkajosta. Lauantaina sitten olin ajelemaan lähössä, ja kas kummaa (!) Piaggio vaan lupaili ja lupaili, mutta käymään hän ei suostunut lähtemään. Eilen ja tänää olen häntä yrittänyt taivutella käymään mutta ei ole enään edes tohtinut lupaaman. Uuden tulpan kävin jo hakemassa, eli saa kipinän, myös bensaa tulee ainakin kaasarille saakka... Putsasin kaasaria myös paineilmalla ja puhdistusspreillä :| Oma järki lupeaa loppuman kesken, koska jos 2-tahti saa bensaa ja kipinää, niin ekös se yleensä käymään pitäisi lähteä?! Skuubassa kiine leovince,75 suutin ja hieman kepeämmät rullat, myös rikka on poois... Kiitos etukäteen vastauksista :)

26.4.2010 20:32

Piaggio-NRG kirjoitti:Kertokaapas mihin max. vakio Piaggio NRG Power DD ssä pitäis mennä kierrokset? Ja paljonko tyhjäkäynti kylmänä olisi sopiva?


PS: Onko tavallista että sähköstarttia pitää painaa pohjassa n.5- s. ennenkun käynnistyy niin ettei sammu heti? Tosin toimii sillein myös, että painaa vain sen pari sekuntia mutta antaa kaasua heti perään niin saa käyntiin ja pysyy käynnissä...
Eli sopiva tyhjäkäynti on siinä 2000rpm, liikkeelle mopo lähtee 5000rpm tienoilla, kiihdytyksessä kierrosten on hyvä pysyä 7000-7400rpm välillä ja vakiona huippukierrokset ovat nestekoneella siinä 9000rpm paikkeilla. Toki alamäessä se voi ottaa kierrosta jopa sinne 12500rpm asti, mutta siinä vaiheessa jo pitää höllätä kaasua.

Ihan normaalia tuo on aika lämpöisellä koneella, kannattaa kaasulla vain avittaa.

27.4.2010 8:44

Mulla kiersi prikallisena vaan 8 tuhatta, ja nyt prikattomana 7 tuhatta? Voisko tuoho lämpösenä kiihtyvyyden huonomisee olla syynä löystynyt vp?

27.4.2010 15:39

Eli onko siis niin että Piaggio NRG Power DD ssä KYLMÄNÄ tyhjäkäynti saisi olla sen 1700-1900 kierrosta? Ohjekirjassa muistaakseni luki että säädä tyhjäkäynti lämpimänä 1700-1900. Nyt kun käynnistää kylmänä kierrokset ovat siinä 1100 paikkeilla