Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

26.5.2011 22:05

Olisko tollanen piaggio typhoon hyvä ostos? paljos se kuluttaa? onko hyvä ajoasento? Onks niitä ruiskuina? ja kestääkö ylipäätänsä vai onko varikko kamaa?

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

29.5.2011 17:20

Olen nyt ehkä taipumassa tuon Kymco dj:n puolelle. Onko kellään kokemuksia kiihtyvyydestä, ajettavuudesta yms.

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

16.6.2011 1:48

TurboTaunus kirjoitti:Olisko tollanen piaggio typhoon hyvä ostos? paljos se kuluttaa? onko hyvä ajoasento? Onks niitä ruiskuina? ja kestääkö ylipäätänsä vai onko varikko kamaa?


Oma typhoon on ainakin ollut hyvä, vaikka käytettynä ostin. Ei nyt oikein mikään varikkokamakaan ole, kun on sentään laadukas italialainen skootteri. Kuluttaa (ainaki itselläni) noin 4l/100km. Varmaan vielä vähemmän jos on vakiona. Ajoasento on hyvä ja penkki todella mukava. Ei ole ruiskuina.

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

23.6.2011 21:32

Skodea pitäis taas uudelleen harkita. Tarjottimella olis symin sportx sr. Onko kokemuksia kyseisestä mallista? Ajettu jotain 12.5tkm ja hintaa 600 euroa. Onko symeissä ollu jotain tyyppivikoja?

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

23.6.2011 23:35

Onhan se aito kiinalainen, sinänsä jo iso vika! ;)

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

24.6.2011 20:08

Hepex kirjoitti:Onhan se aito kiinalainen, sinänsä jo iso vika! ;)

Joo, taidanpa unohtaa symin. Katselin nyt taasen kahta; Peugeot Jet C-techiä '06 ja Aprilia SR:ää '07. Pösöllä ajettu 10tkm ja sr:llä 8tkm. Lähtöhintana pösöllä 1300e ja sr:llä 1500e. Mitä hyviä ja huonoja puolia etenkin tuossa pösössä on? Tuollainen ruisku mahtaa olla käytettynä ostettaessa aina kuitenkin riski :roll:

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

26.6.2011 1:26

Itse ostaisin Aprilian, ei tuo käytettynä osto ainakaan kovin merkittävä miinus ole. Kunhan on huollot tehty jne. perusjutut niin luulisin että noin vähän ajetussa ei vielä mitään vikoja ole. :P

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

26.6.2011 10:42

Dementikko kirjoitti:Itse ostaisin Aprilian, ei tuo käytettynä osto ainakaan kovin merkittävä miinus ole. Kunhan on huollot tehty jne. perusjutut niin luulisin että noin vähän ajetussa ei vielä mitään vikoja ole. :P

Ainoa mikä tuossa pelottaa on se, että vian tullessa itse ei oikein mahda vialle mitään ja korjaus voi olla kallista.

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

26.6.2011 21:43

ssata kirjoitti:Skodea pitäis taas uudelleen harkita. Tarjottimella olis symin sportx sr. Onko kokemuksia kyseisestä mallista? Ajettu jotain 12.5tkm ja hintaa 600 euroa. Onko symeissä ollu jotain tyyppivikoja?
Itse olen nyt useamman vuoden ajellut Symillä ja on toimintavarma peli ainakin omani ollut. Mittarissa alkaa olee yli 16tkm. Kyllähän noista kuluu kulutusosat (variaattorin rullat - ja hihna) kuten muistakin ajopeleistä, mutta uudet osat saa ainakin täälläpäin halvalla. Ja huomattavasti toiminut paremmin kun kaverin saman ikäinen, mutta vähemmän ajettu pösö (vm. -06). Että itse ainakin suosittelen ko. merkkiä, ja EuroX:ista siis omaa kokemusta. Muillakin mitä näitä kuullut olleen, niin toimivat ihan siinä missä kalliimmat merkit. Ja vaikka on idästä - ei ole Fuden tms. kanssa verrattavissa. Eli hinta-laatusuhde on hyvä.

ssata kirjoitti:
Hepex kirjoitti:Onhan se aito kiinalainen, sinänsä jo iso vika! ;)

Joo, taidanpa unohtaa symin. Katselin nyt taasen kahta; Peugeot Jet C-techiä '06 ja Aprilia SR:ää '07. Pösöllä ajettu 10tkm ja sr:llä 8tkm. Lähtöhintana pösöllä 1300e ja sr:llä 1500e. Mitä hyviä ja huonoja puolia etenkin tuossa pösössä on? Tuollainen ruisku mahtaa olla käytettynä ostettaessa aina kuitenkin riski :roll:
Itse en maksaisi pösöstä noin paljoa, varsinkaan kun vikoja on ja paljon. Itse harkitsisin Apriliaa, Yamahaa tai Symiä. Pösön huonoiksi puoliksi nyt voisi mainita ainakin tuttujeni ajopelien perusteella sähköviat, akut, metalliosien ruostumisen jo parin vuoden iässä, herkästi katkeilevat männät ja variaattorin häikät. Missään muussa merkistä en moista vikalistaa ole nähnyt. Yamahassa ja Symissä näkemäni viat on lähinnä olleet kuskin mokailuja (kuten huono öljy, jonka takia leikkasi kiinni, ja kyseessä siis nelitahti nyt).

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

27.6.2011 1:33

Eli pösö kannattanee unohtaa. Aprilioissa taitaa olla tyyppivikana ainakin bensapumppu, onko muuta? Ditechin omistajat, millainen aprilia on ollut käytössä :P ?

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

28.6.2011 0:35

Yks skootteri, mitä voin suositella on yamaha bws/mbk booster ;) . Oman ostin 13tkm ajettuna ja nyt on jo mittarissa 20tkm, eikä oo ollu vielä yhtään vikaa. Kulkee ihan pirteästi prikattomana ja yllättävän vähällä bensalla tuo menee. Ajoasento on ollut ainakin itelle ihan hyvä ja ajo-ominaisuudetkin on ihan kiitettävät. Noita saa myös aika halvalla, omani ostin 650e :)

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

1.7.2011 16:55

ssata kirjoitti:Eli pösö kannattanee unohtaa. Aprilioissa taitaa olla tyyppivikana ainakin bensapumppu, onko muuta? Ditechin omistajat, millainen aprilia on ollut käytössä :P ?

Jos tehoa ja kiihtyvyyttä haluat niin osta factory! Ei kuluta juuri ollenkaan bensaa/öljyä, helppo ja edullinen virittää, kestävät osat.Tyyppivikoina on öljysäiliö,etupumppujen stefat ja bensapumppu (joillakin).
Mulla toiminut bensapumppu moitteettomasti, mutta öljysäiliö vaihdettiin takuussa jo ensimmäisen omistajan toimesta.
Suosittelen!!

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

1.7.2011 17:36

Näissä uudemmissa vuosimalleissa tyyppiviat ovat jo pääosin korjattu, ja takuuseen menee jos on ongelmaa vielä.

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

1.7.2011 17:40

Tuo on totta mitä Shape sanoi. Nykyisin niissä ei käytönnössä ole enää minkäälaista vikaa, ja ovat varmoja ja toimivia pelejä.

Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

1.7.2011 22:49

Totta kahden edellisen puheet. Ainakaan itellä parin vuoden aikana ei mitään vikaa missään osassa ole vielä ollut. ;)